این هندی به رتبه پنجم ثروتمندترین افراد جهان صعود کرد

آمبانی همین ماه گذشته وارد گروه ۱۰ ثروتمند برتر جهان شد. دو هفته پیش، او از وارن بافت، که اکنون در رده هفتم است، پیشی گرفت. چند روز بعد از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و سرگئی برین و لری پیج، بنیانگذاران گوگل، نیز جلو زد.

این هندی به رتبه پنجم ثروتمندترین افراد جهان صعود کرد

سالهاست که پنج فرد ثروتمند جهان را یک گروه تقریباً ثابت تشکیل می‌دهند که بیشترشان آمریکایی و یک یا دو نفرشان اروپایی و گاهاً یک مکزیکی در آن دیده می‌شود.

این گروه روز پنجشنبه هنگامی که موکش آمبانی سرمایه دار هندی از استیو بالمر پیشی گرفت، تغییر کرد. وی به پنجمین فرد ثروتمند روی کره زمین با دارایی خالص ۷۷.۴ میلیارد دلار تبدیل شد.

این جهش در رده بندی افراد ثروتمند دنیا، نقطه عطفی برای آمبانی ۶۳ ساله محسوب می شود. ثروت وی از ابتدای سال ۱۸.۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

یک هندی با سرمایه 77 میلیارد دلار پنجمین فرد ثروتمند جهان شد

آمبانی، رئیس شرکت "ریلاینس اینداستریز" است که از ماه ژانویه در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ ۹ پله پرش کرده است چرا که سهام شرکتش با سرمایه گذاری های اخیر شرکت هایی مانند فیسبوک ، سیلور لیک و بی پی، ۱۳۵ درصد از کمترین قیمت خود در ماه مارس افزایش پیدا کرده است.

تجارت آمبانی کمک کرده است تا هند سال پرباری داشته باشد و مکان مهمی برای ادغام شرکت ها شود. شبکه خبری ET Now هند اعلام کرد که شرکت آمازون در حال مذاکره اولیه برای مشارکت در بخش خرده فروشی ریلاینس است.

آمبانی همین ماه گذشته وارد گروه ۱۰ ثروتمند برتر جهان شد. دو هفته پیش، او از وارن بافت، که اکنون در رده هفتم است، پیشی گرفت. چند روز بعد وی از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و سرگئی برین و لری پیج، بنیانگذاران گوگل، نیز جلو زد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها