جزییات ماجرای رشوه دادن قالیباف به نمایندگان

سیدمصطفی میرسلیم یاد ۲۵ اسفندماه ۹۵ افتاد و آن جلسه را با اشاره به رشوه ۶۵ میلیاردتومانی برای عدم توفیق این طرح در اذهان زنده کرد.محمود صادقی، متقاضی طرح تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران در همین رابطه توضیح می‌دهد.

جزییات ماجرای رشوه دادن قالیباف به نمایندگان

سیدمصطفی میرسلیم دوباره یاد 25 اسفندماه 95 و آن جلسه را با اشاره به رشوه 65 میلیاردتومانی برای عدم توفیق این طرح در اذهان زنده کرده و از ارائه مدارک، شواهد و مستندات خود برای اثبات این ادعا به دستگاه قضائی خبر داده است.

در همین رابطه محمود صادقی، متقاضی طرح تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران و رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس دهم با اشاره به نافرجام ماندن این طرح در اسفند95 اظهار کرد: متقاضی این طرح، من بودم با حدود 20 نفر از نمایندگان تهران که ما در سه محور، تحقیق و تفحص را درخواست کردیم. این طرح از اوایل پاییز شروع شد و حدود 4 تا 5 ماه طول کشید تا در صحن مطرح شود.

وی افزود: جلسات مختلفی در کمیسیون عمران در این رابطه برگزار شد و قالیباف به همراه عیسی شریفی در آن شرکت می‌کردند. ما هم در بحث قراردادهای مشارکتی سوال داشتیم، هم در بحث تغییر کاربری‌ها و هم در بحث واگذاری املاک.

صادقی یادآور شد: گزارش‌های مختلفی هم از سوءجریانات و تخلفات در این سه حوزه وجود داشت. در بحث تغییرکاربری‌ها که تخلفاتی در طرح تفصیلی تهران صورت گرفته بود، من در گزارشم نشان دادم که چه میزان از فضاهای سبز پایتخت به فضاهای تجاری و مسکونی تغییر کاربری پیدا کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم، تصریح کرد: در بحث واگذاری املاک که به املاک نجومی معروف شد، گزارش سازمان بازرسی وجود داشت و حتی دادستانی هم در آن ورود پیدا کرد. در بحث تراکم‌ها هم، رویه‌ای در دوره قالیباف مرسوم بود که در بسیاری از پروژه‌ها، سیستم تهاتری ایجاد کرده بودند. در این سیستم با فروش هولوگرام در قالب یک ورق بهادار که البته بدون مجوز قانونی صادر می‌کردند در ازای کار صورت گرفته توسط پیمانکاران، تراکم سیار در مناطق 22گانه تهران صادر می‌شد.

در کمیسیون عمران با شهرداری طرف بودیم، نه نمایندگان مجلس!

وی ادامه داد: در همه این سه حوزه، تخلفات عدیده‌ای وجود داشت و ما نمایندگان تهران، قصد ورود داشتیم ولی، بافت کمیسیون عمران که اکثر اعضای آن، بیشتر متشکل از شهرداران شهرهای مختلف بودند در مقابل این تقاضای ما، مقاومت عجیبی می‌کردند.

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس دهم، عنوان داشت: نکته جالب اینکه، این نمایندگان از موضع مجلس وارد مسئله نشده و بیشتر از جایگاه شهرداری به آن ورود می‌کردند. یعنی ما در کمیسیون عمران، انگار با شهرداری طرف بودیم تا اینکه بخواهیم با همکاران‌مان در مجلس همفکری کنیم.

وی افزود: این نمایندگان از ابتدا گارد داشته و مقابله می‌کردند. مدتی این بهانه را مطرح می‌کردند که چون درباره بحث املاک در دستگاه قضائی، پرونده وجود دارد، این مسئله مانع تحقیق و تفحص است و به همین بهانه نیز آن را مدتی به تعویق انداختند. بعدا از هیئت رئیسه و معاونت نظارت استعلام کردند که پاسخ داده شد که این مسئله مانع تحقیق و تفحص نیست.

کمیسیون عمران به دلیل در پیش بودن انتخابات با طرح تحقیق و تفحص از شهرداری مخالفت کرد!

نماینده پیشین مردم تهران، یادآور شد: به هر شکلی این همکاری صورت نمی‌گرفت و یک بهانه‌ای هم که رئیس کمیسیون اعلام می‌کرد، این بود که شما بنا دارید تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ، بهره‌برداری سیاسی کنید. البته، عنوان می‌کردند که ما قبول داریم در شهرداری، میزان تخلفات زیاد است، چون پیش از انتخابات است با آن موافق نیستیم.

صادقی در ادامه گفت: جالب اینکه در همان برهه سنگ‌اندازی کردند ولی پس از انتخابات هم که گروه دیگری از نمایندگان، مجددا درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری را دادند باز هم این همکاری صورت نگرفت. ما گزارش‌های متعددی، بخصوص از کارکنان مجلس که ناظر بوده و می‌دیدند که چه فعل و انفعالاتی انجام شده، داشتیم، عمدتا از طریق مجموعه نمایندگان تلاش می‌کردند که در رای آن‌ها تاثیرگزاری کنند.

عضو کمیسیون عمران گفت که هولوگرام واگذار شده به برادرش 65 میلیاردتومان بوده

عضو فراکسیون امید مجلس دهم، تصریح کرد: موردی را ما در جریان قرار گرفتیم و من در انتهای نطقم عنوان کردم که واگذاری 10 میلیاردتومان هولوگرام به برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران صورت گرفته که البته این کمیسیون علیه من به هیئت نظارت شکایت کردند. آن نماینده بعدا خودش گفت که این هولوگرام، 10 میلیارد نبوده و 65 میلیاردتومان بوده است.

وی ادامه داد: منتها مدعی بود که این موضوع، ارتباطی به مقوله تحقیق و تفحص ندارد، تا به آن جایی که من اطلاع دارم، پرونده‌ای هم در این زمینه تشکیل شده بود که به هر حال، قصد ورود به جزئیات آن را ندارم.

مجلسی که داعیه مبارزه با فساد دارد به ادعای میرسلیم رسیدگی کند

صادقی بیان کرد: ظاهرا، اینگونه که از مصاحبه‌های میرسلیم برمی‌آید، روی این موضوع دست گذاشته و به نظر می‌رسد که مجلسی که داعیه مبارزه با فساد داشته و با همین داعیه، اعتبار نامه تاجگردون را رد کرده، جا دارد که به این موضوع هم رسیدگی کند. یعنی هم، موانع و مقاومت‌هایی که در راه تحقیق و تفحص از شهرداری تهران می‌شد را بررسی کنند و هم این موضوع که واقعیت آن چه بوده است.

گزارش‌هایی از تطمیع‌های صورت گرفته در اختیار داشتیم

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس دهم خاطرنشان کرد: البته، علاوه بر آن هم ما گزارش‌هایی داشتیم برای اینکه به طرق مختلف دیگری، سعی در تاثیرگزاری بر رای نمایندگان، حتی خارج از کمیسیون عمران هم کرده بودند. شهرداری به صورت فعال و همه جانبه وارد این مسئله شده بود. از آن جا هم که سابقه اجرایی برخی از نمایندگان در شهرداری تهران یا شهرداری سایر شهرها بود، نوعی ارتباط با شهرداری حس می‌کردند و در مجموع، گزارش‌های ریز و درشتی از تطمیع‌های صورت گرفته در اختیار داشتیم.

تعامل شهرداری با کمیسیون عمران، مانع موفقیت طرح تحقیق و تفحص شد

وی تصریح کرد: در واقع، اینطور می‌توان گقت که تعامل شهرداری با کمیسیون عمران، مانع موفقیت طرح تحقیق و تفحص شد. در حالی که قاعدتا، کمیسیون عمران و مجلس باید از موضع نظارتی با طرح‌های نظارتی نمایندگان همراهی کند. جالب و عجیب هم اینکه پس از رایی که صادر شد، شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای از مجلس تشکر کرد. البته از آن جا که نگران تاثیرگزاری این مسئله بر انتخابات بودند، این مسئله را به عنوان یک پیروزی برای خودشان قلمداد کردند.

صادقی با اشاره به ورود قوه قضائیه به این مسئله نیز تصریح کرد: دستگاه قضائی به برخی از جنبه‌های این مسئله ورود کرده و پرونده‌ای که برای عیسی شریفی، قائم مقام شهرداری وجود دارد به بحث بنیاد تعاون سپاه برمی‌گردد. بخش عمده‌ای از آن بحثی که ما به عنوان پروژه‌های مشارکتی و هولوگرام‌ها مطرح می‌کردیم به همان مسائل برمی‌گشت. رئیس دادگاه نظامی، گزارشی مبنی بر تحت رسیدگی بودن این مسئله داده بود، منتها ظاهرا، خیلی محرمانه و غیرعلنی دنبال می‌شود.

وی در ادامه همچنین، اشاره‌ای نیز به بحث املاک نجومی داشت و یادآور شد: در بخش دیگر و در بحث واگذاری املاک هم بر اساس گزارش سازمان بازرسی، حدود 2هزار میلیاردتومان املاک به اشخاص واگذار شده بود. بخش مهمی از این املاک، عمدتا با چندین برابر زیر قیمت، کارشناسی شده و به اشخاصی واگذار شده بود که دادستانی هم حدود 110 مورد از آن را تائید کرد.

نماینده پیشین تهران در پایان نیز اظهار کرد: بخش مهم مسئله، بخش تغییر بی‌رویه کاربری‌ها بود که آسیب زیادی از جهت افزایش تراکم و تحویل بیش‌از حد گنجایش شهر به تهران زد. این اقدامات، غالبا بدون رعایت مقررات و از طریق کمیسیون ماده 5 انجام می‌شد.

منبع: امتداد

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 59
  • ناشناس
    0

    اصلا چرا باید تحقیق و تفحص از یک خراب شده ای تو کشور ما نیازمند تصویب مجلس باشه؟ تحقیق و تفحص باید با ابزار هایی مثل شفافیت، همیشگی و سیستمی باشه.

  • بهلول
    0

    چرا ان زمان مجلس بودی نگفتی .درضمن قالیباف خیلی آب زیر کار است .بالاخره شریک سفره هستید مردم را فقط سر کار گذاشتید .مملکت را دارید چپو میکنید.

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      یه سرچ ساده هم بکنی تو اینترنت تمام حرفها و اعتراضهایی که به خاطرش محکوم شدند و رد صلاحیت هنوز هست!!! اول به خودت زحمت یه تحقیق کوچک بده بعد ایراد بگیر!!!!

  • صادقی
    0

    باید در شورای نگهبان بررسی شود .و جریان آن مبلغ چهار میلیارد هم بررسی شود

  • .....
    0

    8 سال تو مجلس بودی و همش چرندیات گفتی . اگه فساد و رشوه ای بود تو اون سال که نمایندها به خون قالیباف تشنه بود یه برگ سند رو میکردن . 7 ماه تحقیق کردین و اخرش هم هیچ چیز نگفتین چون دیدین عیسی شریفی که از خودتون بود مجرمه . اونی که مردم رو فرض کردی فقط خودتی

    نظرات شما -
    • قمی
      0

      اون وقت که تومجلس بود به رییس قوه قضاییه بخاطر ۶۲حساب گیر داد که شبانه بدستمر دولت ابادی دادستان وقت (پدر زن طبری)شبانه به در خونش رفتند ومخواستند بازداشتش کنند که مردم باغیرت نگذاشتن محض اطلاع شما

    • پاسخ به قمی
      0

      داستان های تخیلی رو با واقعیت قاطی نکن . صادقی همیشه فقط چرت و پرت گفته . قضیه اون حساب ها هم مشخص شد که رسمی بوده و با هماهنگی سازمان های نظارتی بوده

    • یکی از مردم
      0

      همون موقع هم خیلی چیزها میگفتن ولی امثال شما ساندیسیها میومدین همینجا کامنتهای چرت و پرت میذاشتید.... تو خودتو به خواب زدی نه مردم!!!!

  • ناشناس
    0

    بابا صادقی. مطهری دیگه. نماینده نیستین ول کنین. حرفهای خجستتون بسه بس

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      آقای خجسته آقای صادقی را بخاطرهمین حرفهایی که تو مجلس می زدردصلاحیت کردن همطور آقای مطهری را.

    • حسن خان
      0

      تومجلس دهم چراازاین اکتشافات نداشتن کلا خواب بودن حالا که پرتشون کردن بیرون بیدارشدن

  • محمدرضا علی رحیمی
    0

    ننگ بر مردم فریب . خسته ام ازین زندگی

  • رضا.
    0

    فساد در هر نهاد یا از هر شخصی که باشد حتما نیاز به ورود مجلس نیست. پس قوه قضائیه چه کاره است؟ نهاد های امنیتی و انتظامی و نظارتی چه کاره اند؟ همین میزان فساد در کشور باعث عقب ماندگی و بی اعتباری کشور شده.

  • جمال
    0

    قوه محترم قضائیه اگر واقعا جرات دارید پرونده قالیباف را بررسی کنید نه آفتابه دزد

    نظرات شما -
    • جعفر خرسند
      0

      بازداشت حرام خورانی مثل دختر نعمت زاده و برادران جهانگیری و روحانی و داماد شریعتمداری و برادرزاده عراقچی و ...بدجور اونها را سوزانده. لامصب یکی دو تا نیستند

    • ..
      0

      بررسی شده اگه نمیدونی بدون .متاسفم که فقط ....میزنی

  • ایرانی
    0

    مردم هر چه میکشند از شورای نگهبان است .

  • ناشناس
    0

    صادقی و مطهری ۴سال وقت داشتند چرا اون موقع حرف نزدن؟؟ خیلی دلتون بحال ملت میسوزه؟؟ یا جای دیگه تون از رد صلاحیت؟؟ آقای صادقی یادت نمیاد رد صلاحیت شده بودی پسرت همه رو تهدید میکرد؟اگه خودت سالم بودی انقد ناراحت رد صلاحیتت نبودی. زمان نمایندگیت ک غلطی نکردی حداقل بزار مجلس جدید کارشو بکنه. از مجلس شما همون خاطره ی بانو موگرینی واسمون کافیه. بزارید خیانتهاتونو فراموش کنیم. خیلیم دوس داری دیده بشی بجای سیاست ی پیج بزن تبلیغات کن اینجوری کمتر فحش میخوری

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      کم ساندیس بزن خودت تو حرفهات داری جواب خودت رو میدی!!!! رد صلاحیت شدن به خاطر همین حرفها که زدن!!! نگو چرا نزدن!!!!

    • در جواب یکی از مردم
      0

      ادم ساندیس مملکتشو بخوره بهتر از لیس زدن خیلی چیزاست

  • ناشناس
    0

    قوه قانونگزاری که رئیسش متهم به رشوه دادن باشه دیگه وای بر حال نمایندگان و فقط خدا به دادملت باید برسه نتیجه این‌میشود اختلاس حالا حالاها ادامه داره

  • مسعود
    0

    یعنی تو ایران یه مسئول سالم که دزد نباشه نداریم.علی برکت الله.

  • ساماند
    0

    آقای صادقی ،چندین بار اعلام کرد ..بخاطر همین حرف‌ها هم برای آقای صادقی پرونده قضایی درست کردند حتی ۲ سال زندان .چهار میلیارد شورای نگهبان هم صادقی رو کرد ولی قوه قضاییه چیزی تا کنون اعلام نکرده

  • سجاد گچساران
    0

    فک کنم داری از ی جای دیگه می سوزی، صادقی وطن فروش

    نظرات شما -
    • امین
      0

      تو چرا ناراحتی.نکنه تو هم نجومی بگیری

    • یه ایرانی
      0

      ملک و املاکهایی که از شهرداری نصیبت شده جزء ایرانه (وطن ما) که به شماکاسه لیسهای اجنبی فروخته شده!

  • امیر حسین
    0

    بعد از محمود صادقی مرد دومی در مجلس پیدا شد که تخلفات قالیباف پیگری کن البته اگر بگذارند

  • امین
    0

    ای کاش می‌توانستیم در اعتقادات و عملکرد ما اینقدر مذبذب و دو رو نبودیم ، آقای صادقی که یک زمان لباس روحانیت به تن داشت ، لباسش را در آورد و وارد سیاست شد ، تا وقتی در مجلس بود افشاگری نکرد! و اکنون که رد صلاحیت شده بگم بگم راه انداخته ، اینها نوعی نفاق است ، آقای صادقی شما و دوستان شما خیلی وقت داشتید و این مشکلات موجود در کشور زاییده تلاشهای شماست ، ای کاش کمی با مردم صادق بودید و به خاطر اینهمه درد و رنجی که به مردم تحمیل کردید ، بجای فرافکنی و گزافه گویی از مردم عذر خواهی کنید!

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      یا خواب بودی یا خودتو به خواب زدی!!! تو اینترنت سرچ کن ببین چقدر پیدا میکنی بعد قضاوت کن

    • حجی
      0

      پورفسور مالک زمان خیلی افشا کرد دست خیلی هاروارد منتها شما خیلی کلفت بود دید صادقی در قلب ملت زجر کشیده ایران است جان ما پا برهنگان گرسنه فدای صادقی صادقی صادق است همین شما گلیم باف مخمل باف سرمایه دار یک نظامی بوده چقدر حقوق گرفته تبرکه اله

  • م ح
    0

    خدمت محترم مدیر سایت خبر فوری عرض میکنم که اینقدر از مال قالیباف بالا نرو میوفتی دستو پات میشکنه

  • ناشناس
    0

    علی‌برکت‌اله‌یک‌مسول‌پاک‌دست‌تو‌این‌کشور‌پیدا‌نمیشه‌همه‌از‌یک‌کنار‌دزدن

  • امیر
    0

    بی خود گفته خودشون ازچشم مردم افتادن حالادارن دست وپا میزنند پس دیگه حناتون رنگی نداره هیچ دوره ای هماننددوره مجلس دهم فساد درکشورزیادنبوده است

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      مردم فقط تویی و قالیباف؟؟؟

  • یوسف صدیقی
    0

    آقای صادقی آنقدر ...نخور

  • مالک
    0

    یاعلی مجلس انقلابی، چراساکت شدین؟!!!!

  • محمد
    0

    قابل توجه شورای نگهبان وقوه قضائیه یا میرسلیم راست می گوید اون موقع قالیباف از صلاحیت لازم برخوردار نمی باشد ازطرف قوه قضاییه رسیدگی شود.یا میر سلیم دروغ می گوید.اون موقع تهمت و افترا به ریاست مجلس میزنداذهان عمومی را تشویش می نماید.باید به هر دو حالت رسیدگی شود

  • نور آید
    0

    عزیزان بیخیال،عده ای متنفع اند ومیشن سربازپیاده وازهردروغ وتهمت وفحاشی اباندارن چون انسانیت ندارن وعده ای از روی تعصبهای سیاسی وعقیدتی که ازنوع تعصبات بدون شعورداعشیه،وقتی،وقتی،وقتی با وقاحت میگن سردارعیسی شریفی درحقیقت همه کاره وقایم مقام شهرداروقت حتی سایه ایشان وشهردارواقعی معرفی میشه که ضمن اختلاسها وجاسوسی میشه به گفته آقایان ازشماااا!!!! یعنی ربطی به شهردارنداشت مخالف جریان فکری -سیاسی شهرداربود!!!! به بهانه درمان به سوئدفرارکردباترفندآوردنش سریعااطلاعات سپاه عزیز پیش دستی کردکه بدست وزارت اطلاعات نیوفته واینهمه مسایل آشکارشده و... حالاشده.... بقول خودشون نجفی روگفتن له میکنیم وکردن والانم همه روتهدیدمیکنن.پس دوستان منم اشتباه کردم مطلب مینویسم وحیف وقته صرف جدل کلاشان وحامیان کلاشترشه.بله آقایان فرشته ترازفرشتگان آسمانین، مگرسواد وتخصص وتوانایی شان رانمی بینید؟؟اینان بایدمدیرجهان شون نه یه نهادوقوه وسیستم.اینان ازنوابغ روزگارن لطفا به شخصیتشون خطشه !!!! واردنکنید.به تعبیروزیری ازوزرای آ.پ فکرکردخط خطی یعنی نه خدشه ولکه دار... ماههاوشماههاکی هستین که بانوابغ روزگارجدل میکنید؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • فولادی
      0

      داداش انشا چند میشدی؟اصلا از خط دوم به بعد مفهوم نیست چی میگی

    • یه ایرانی
      0

      دقیقا همینطوره ...اینها نه مدیر جهان که نعوذبالله میخوان خدا باشند!!!

  • رضا
    0

    والله اگر قالیباف تو جبهه اصلاحات بود تندیسشو تو تهران میساختید و توی تمام میادین شهر به عنوان سردار ابرپروژهای عمرانی معرفیش میکردید

    نظرات شما -
    • امیرسامان
      0

      اگر اصلاح طلب بود صد باره به جرم اختلاس زندان بود و اصلا نمیتونست 10 سال شهردار بمونه همون سال اول کله پا میشد

  • احمد
    0

    خدا لعنت کند مدیران سابق شهردار ی که تهران را به جهنم تبدیل کرد و املاک چندین برابر قیمت را به مفت به نور چشمی ها واگذار کرده از حقوق بیت المال این مردم خدا لعنت کنه مدیران شهرداری قبلی را که باغ های تهران را با مجوزهای مسکونی و تجاری غیر قانونی و فروش تراکم اسیب جبران ناپذیری به مردم تهران و شهر وارد کردن که شاید صدها سال نشود جبران کرد تازه ایشان امدنند مجلس که کشور را نجات دهند اینجا متوجه میشوید چه مافیای فسادی مثل سرطان تمام دستگاها و کشور گرفته . ایشان زمین های با ارزش بالای شهر را شناسایی کرده و خانه های انچنانی با متراژهای بالا درست میکردنند و اینکه به چه اشخاصی دادنند خدا میداند

    نظرات شما -
    • رضا.
      0

      چقدر بی در و پیکر بوده که طلب پیمانکار آن را با تهاتر تراکم به آنها جبران می‌کردند و خدا میدونه چقدر تخلف توی شهر تهران در زمینه فروش تراکم داشتند و همچنین املاک نجومی و بقیه تخلفات که نجفی اعلام کرده بود. اول انقلاب نیک پی شهردار تهران را اعدام کردند جالب است بدانید در جلسه دادگاهی که برای وی تشکیل شده بود، وی به کم‌کاری فراوان در هنگام تصدی پست شهرداری از جمله حل نکردن معضل ترافیک، اخذ رشوه فراوان در حین مسئولیت، فساد مالی فراوان، واگذاری مناقصه‌های دولتی به اشخاص به جهت منافع شخصی، تغییر طرح جامع تهران، ایجاد بازار برای فروش ابزار و ماشینهای خارجی و جلوگیری از بورژوازی ملی و کاهش تولید ملی و … به اعدام محکوم شد و در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۵۸ تیرباران گردید. اگر ملاک اعدام شهردار تهران را ادله اعدام نیک پی بدانیم به نظر شما چند نفر از شهرداران تهران یا شهر های دیگر را باید اعدام کرد.

  • نور آید
    0

    لطفاشماببخشیدودوباره وسه باره بخوانید.نبودآزادی بعد بیان وبرفرض آنکه ازاخبارومسائل آقایان کاملا واقفید متاسفانه ناچارا بریده بریده گپ زدم. یکی دوباردیگه مرور کنیدحتمامتوجه میشید. اگه بگم سال چهارم نهایی دیپلم انشا ۲۰شدم باورت میشه؟؟؟!! میخای یه موضوع ستیت بده بعده نیم ساعت مطالبمون رو خوانندگان نمره بدن. لکنت کلامی محصول شرایط سیاسی، منجربه پنهان نمودن هوش کلامی یازبانی میشه!!! چاره چیه رفییییق؟؟؟ سپاس

  • محمد
    0

    تیپ قالیباف عوض شده .واز این تیپ باید ترسید.چون خاوری و بیشتر کسانی که اختلاص کردند همین شکل بودند.خدا هم مردم ایران را فراموش کرده نمی دانیم به که پناه ببریم

  • جام
    0

    همه شما دزد هستین اینکار کردیم اون کار کردیم بسه

  • رضا
    0

    تا قالیباف هست هیچگونه تحقیق و تفحصی در کار نخواهد بود. نمونه آن محاکمه عیسی شریف است که کاملا سری و غیر شفاف است چون به خیلی ها ربط پیدا میکند که در راس امور و قدرت هستند گه نمیخواهند نامشان و ارتباطاتشون فاش شود . اصولا مجلس ضعیف تر از این حرفهاست که با اینگونه مافیاها در بیفتد. قوه قضاپیه هم چنین قدرتی ندارد و بیشتر محاکمات قوه قضاییه مربوط به افراد غیر مافیای دولتی و باصطلاح گروه های ضعیف ختم میشود و یا به اصطلاح سلاطین آزاد که مستقیما وابسته به دولت نیستند مانند اطرافیان آلت دست و ضعیف احمدی نژاد و افراد آلت دست و یا باند ضعیف نعمت زاده ُ سلاطین دلار و سکه و قیر و ......ضعیف قابل اعدام و نظایر آن که پرونده فساد دارند. افراد فاسدبا قدرت سیاسی بالا همواره مصون اند چون باندازه کافی افراد فاسد برای اعدام و زندان های طولانی بجای آنها وحود دارد.

  • Saeed
    0

    1چیز روشنه مسولیین دزدن .فاتحه

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      لطفاً به دزدها توهین نکنید

  • ایرانی
    0

    نمایندگان به جای رسیدگی به طرحهای اقتصادی و سیاسی و حل مشکلات اقتصادی ومعیشتی مردم که قدرت خرید مان صفر است آقایان دنبال خراب کردن هستند کسی نیست جلوی اینها را بگیرد

  • محمود
    0

    دقت کردید که بعد از اینکه یکیشون از مجلس بیرون میبره، چه تخم کبوتری میخورند و زبون باز میکنن؟ شما اگه شرف داشتید همون سال و همون ماه و همون روز حرفشو می زدید. الان سال 99 شده و شما دارید از سال 95 حرف می زنید. اون موقع کدوم گوری بودید؟ حالا چی شده که داعیه دار دفاع از حقوق مردم شدید؟

  • حسینی
    0

    همیشه همینطور بوده درست جایی که همه دست بدست هم میدن تا مشکلی حل بشه .یه عوضی میاد جریان سیاسی راه میندازه تا مسیر اصلی رو عوض کنه ..باید دستگاه قضایی وارد عمل بشه و با اینا برخورد بشه .دلیل نمیشه که این آقا مقام دارند و یا مسعولیت دارند نادیده گرفته بشند . اینا فقط افرادی هستند که توان مقابله با طرف مقابلشون رو ندارند از این رو سعی می کنند افکار عمومی رو منحرف کنند اقای میرسلیم گیرم حرف شما هم درست باشه ..چرا گیر دادی به آقای قالیباف ..چرا به دیگران گیر نمیدی ..به نظر من شما با ایشان خصومت شخصی داری

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خصومت شخصی کجاست امثال قالیباف هازیادن چون به بچه‌های بالا وصلند هیچکس هم یک پیگیری کوچولو نمی کند، بهتره معاونش آقای شریفی راهم آزاد کنند

  • پپ
    0

    واقعا هرکه راست مییگه خدا کمک اش کنه ملوم نیست که راست میگه که دروغ هرکه توهرلباسبه ملت خیانت میکند انشااا رسوابشه

  • منگ
    0

    در بحث واگذاری املاک هم بر اساس گزارش سازمان بازرسی، حدود 2هزار میلیاردتومان املاک به اشخاص واگذار شده بود. بخش مهمی از این املاک، عمدتا با چندین برابر زیر قیمت، کارشناسی شده و به اشخاصی واگذار شده بود که دادستانی هم حدود 110 مورد از آن را تائید کرد..................../////// بابا ایول ، عجب بخور بخوریه ، نوش جان و گوارای وجود ، لطفا" این افرادی که این املاک بهشون واگذار شده بهتره سری هم به آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان هم بزنند .

  • بینام
    0

    باسلام رهبر بزرگ وعظیم الشان......خواهش میکنم به ظلم وفسادی که اقای قالیباف انجام داده وکسانی در راس بالا هستند که بارشوه وقدرت نمیگذارند قالی باف که در زمان ریاستش ور شهرداری ......چه کارهای غیر قانونی انجام داده وچه ثروتی به جیب نزده........!!!!!رسیدگی کنند............عدالت باید برای همه یکسان باشد......نباید کسی که این ها جرم وفساد کرده ..........ریس مجلس شود.......باید در زندان باشد.........تا مردم بفهمند......دراین کشور عدالت حضرت علی (ص) برپا است...........ودلالان وکسانی که دور زدن وبا دزدی به جایی میرسند.....باید جواب گو باشند

  • ایرانی
    0

    مدیران دولتی ومجلسیان فقط بدنبال اهداف سیاسی جناح خودهستندوگرنه بایدبسیج شوند و طرحهای ضدفساد واجرای سریعتردولت الکترونیک وشفافیت مالی نهادها وافرادرادردستورکارقراردهند. همه درخصوص فسادظاهراازهمدیگراطلاعاتی دارندکه جز مشوش شدن افکارعمومی وبی اعتمادی گسترده تر وروزافزونتر کاری نمیکنندهمه سروته یک کرباسندمتاسفم ومتاسفم متاسفم ازاین تاسف باید بمیریم چراکه خون شهداماندا وهیچ پاسخی نیست

  • محمد
    0

    عزیزان به قول دکتر چمران : پرونده شهرداری یک دور توسط قوه قضاییه مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت اگر میخواهید 10 بار دیگر هم بررسی کنید ولی تهمت الکی نزنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها