اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای ماهان

دو مقام آمریکایی رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان ایران توسط دو جنگنده F-۱۵ نیروهوایی آمریکا را تایید کردند.

اولین واکنش آمریکا به حادثه رهگیری هواپیمای ماهان

دو مسئول آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شد، اذعان کردند که جنگنده‌ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.

دو مقام آمریکایی در گفت‌وگوی کوتاه با «رویترز» مدعی شدند که یک جنگنده آمریکایی از نوع «F-15» صرفاً در حوزه دید هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفت، ولی این رخداد در فاصله امن صورت گرفته است.

در همین حال، «بیل اوربان» سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا در گفت‌وگو با «صدای آمریکا» مدعی شد که جنگنده اف-15 در حال انجام مأموریت عادی خود در اطراف پایگاه «التنف» سوریه بود که در فاصله ایمن حدود 1000 متری، اقدام به شناسایی هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرد.

سخنگوی سنتکام در ادامه مدعی شد که این اقدام جنگنده‌های آمریکایی کاملا حرفه‌ای بوده ودر چارچوب استاندارها و قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

دیشب دو جنگنده F-15 آمریکا با پرواز بر فراز منطقه «التنف» در مرز عراق و سوریه برای هواپیمای مسافربری ایران که از سوریه به سمت لبنان در حرکت بود، مزاحمت ایجاد کردند.

در پی این حادثه خلبان هواپیما مجبور به فرود ناگهانی در ارتفاع بسیار پایین شد که در نتیجه آن تعدادی از سرنشینان زخمی شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه گفته که جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • محمدی
    0

    باشه همین کارحرفه ای را یکباربا مسافران هوایی یادریایی اونهاتوسط خودیادوستانمان بکنیم تا ببینیم داغ می کنن یانه.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      هیچ کاری نمیتونید بکنید .فقط حرف میزنید

    • سجاد
      0

      اخه برادر من تو اینکه یکی بهت زور بگه و هیچی نتونی بگی خوشحالی . یعنی اینکه کشورت نتونه پاسخی بده حال میکنی .

  • ناشناس
    0

    لا اقل مصاحبه رو ترجمه به فارسی کنید ای قربون هر چه آی کیو ی باحاله

  • هخامنش
    0

    واقعا ... آخه آدم نابخرد . با این وسایل و تجهیزات مدرن هواپیما . حتما باید بیای به فاصله نزدیک تا هواپیمای مسافربری به این بزرگی رو شناسایی کنی !!!؟؟؟ این از اون حرفای بی ربط بوده . خب راستشو بگو بگو میخواستیم پدافند هوایی سوریه رو فریب بدیم که با نزدیکی به هواپیمای مسافربری . بجای شلیک به هواپیمای جنگی امریکایی . هواپیمای مسافربری رو بزنه

    نظرات شما -
    • رضا.
      0

      آخه چرا باید پدافند سوریه به سمت جنگنده های آمریکایی شلیک کند. مگه اونجا هم الکی ماشه شلیک موشک را فشار می‌دهند؟ هواپیماهای آمریکا به طور مرتب در هوای عراق و سوریه پرواز های شناسایی دارند؟

  • داروغه
    0

    آمریکاست میتونه میکنه شما هم کاری نمی تونید بکنید به جز شکایت کردن

    نظرات شما -
    • پارسا شیبانی
      0

      حالا تو چرا از اون آمریکاییا حمایت میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • نیما
      0

      ایران هم هر کاری دوست داره میکنه هیچ کشوری هم نمیتونه کاری کنه

    • سجاد
      0

      اخه تو راه مدرسه جلو بچه مردم رو بگیری هم شد قلدری و ابر قدرتی ای خاک بر سرت .

    • رضا.
      0

      متاسفانه این واقعیت تلخ دنیاست. قدرت اقتصادی و نظامی و سیاسی حرف اول و آخر را می‌زند نه حق و عدالت. الان آمریکا تلاش داره تا اجازه نده معافیت معاملات نظامی ایران را لغو کنه و اروپا را هم همراه کرده در صورتی که خودشان میلیار ها دلار تسلیحات به عربستان و امارات می‌دهند تا بر سر مردم یمن بیزند.اگر ما می‌خواهیم به واقع در برابر زیاده خواهی دیگران حرفی برای گفتن داشته باشیم اول باید اقتصاد قوی و دوم دوستان زیاد و مطمئن و قدرتمند داشته باشیم. آیا این دو شرط را دارا هستیم؟ بله وقتی رئیس جمهور آمریکا با یه امضا زیر برجام می‌زند و از دست هیچ کس هم کاری ساخته نیست آیا اگر نفوذ او اعتبار زیاد و متحدین واقعی داشتیم آمریکا جرات این کار را داشت.؟

  • ناشناس
    0

    برفتم دره شمس العماره همانجاکه دلبرخانه داره

  • علی
    0

    آمریکا چون نزدیک لغو تحریم های تسلیحاتی ایران هستیم دنبال بهانه ای یا واکنش و یا اقدامی از سوی ایران هست خدا کنه ایران فعلا هیچ اقدامی در قبال این اقدامات انجام نده و در فرصت مناسب اقدام کنه .

  • محسن
    0

    این کارها همش تحریک ایرانه. فعلا کاری نباید کرد.البته خیلی هم کاری نمی تونیم بکنیم. فعلا فقط دیپلماسی.این کار در امتداد انفجارهای ایران بوده. مطمئن باشید ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها