عضو مجلس خبرگان رهبری:

ضرورت نداشت قرنطینه را در ماه رمضان، مقدم بر برگزاری مراسم عزاداری بدانیم / از قرنطینه عبور کرده ایم!

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان غرب از اینکه مراسم مذهبی و عزاداری ماه محرم به‌طور کلی تعطیل شود، ناراحت نمی‌شوند.

ضرورت نداشت قرنطینه را در ماه رمضان، مقدم بر برگزاری مراسم عزاداری بدانیم / از قرنطینه عبور کرده ایم!

نشست تخصصی "کرونا و چالش‌های پیش‌روی هیأت‌ها" دقایقی پیش در کتابخانه آیت‌الله طبسی (ره) در شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با بیان اینکه مواجهه با ویروس کرونا، چالش پیش‌روی جامعه جهانی است، گفت: با صرف‌نظر از پیش‌داوری‌هایی که درباره این ویروس شده است، این نکته روشن است که از این ویروس در راه گسترش فضای مجازی استفاده شده و تردیدی نیست که ما هم در این زمینه، یکی از کاربران این دولت الکترونیک باشیم. البته این را بدانید که ما به هیچ وجه، حکمران مجازی نخواهیم بود چون این مسأله مبتنی بر ایدئولوژی غربی است. ما باید از فضای حقیقی در عزاداری‌ها استفاده کنیم و از بسط آن در فضای مجازی بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه این ویروس در مقیاس دیگری جامعه جهانی را درگیر کرده است، گفت: ما چنانچه اثر این بیماری را همچون جنگ جهانی اول و دوم بدانیم که همه جامعه جهانی را درگیر کرده است باید بدانیم در مواجه با آن چه باید کرد. یقیناً در حال حاضر، نحوه مواجهه با آن همانند تصمیمات روزهای نخست شیوع این ویروس، پدیده‌ای همچون قرنطینه نیست. به نظرم از مرحله قرنطینه عبور کرده‌ایم و به وضعیت ایمن‌سازی رسیده‌ایم.

رئیس فرهنگسرای علوم ادامه داد: ما در ماه مبارک رمضان نیز کوتاهی کردیم. ضرورتی نداشت که ما مسأله قرنطینه را مقدم بر اجرای برگزاری مراسم‌ها بدانیم. چه بسا جریان غرب ناراحت نمی‌شود که مراسم مذهبی به‌طور کلی تعطیل شوند و از اینکه مراسم مذهبی و عزاداری تعطیل شود، خوشحال می‌شوند.

میرباقری با بیان اینکه غرب‌گرایان تلاش می‌کنند تا مراسم عزاداری تعطیل شود، ادامه داد: ما از این مرحله عبور کرده‌ایم که تنها راه حل حفظ سلامتی مردم، تعطیلی تجمعات نیست. جامعه پزشکی هم همراهی خوبی کرده است. ما در مواقعی حرکت‌هایی را گوشه و کنار مشاهده می‌کنیم که ریشه این حرکات در سازمان بهداشت جهانی دیده می‌شود. بنابراین باید تلاش کنیم تا فضای عزاداری به سمت فضای حقیقی با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی حتماً به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، متعهد خواهند بود اما خواهش ما این است که تصمیم‌گیری‌ها شفاف باشد. افرادی داریم که هزاران مرتبه در سال به مسجد جمکران می‌روند و فردی که یک مرتبه به مسجد مقدس جمکران نرفته طبیعتاً نباید درباره بازگشایی و بسته‌شدن مساجد و اعتباب مقدسه تصمیم‌گیری کند. جامعه پزشکی متعهد و متدین می‌تواند به کمک بیاید تا مراسم ماه محرم به بهترین وجه برگزار شود.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • جهانگیر
    0

    از فکرهای عصرحجریتون دربیاید کدوم دشمن کار به عزاداری شما داره از فردا تا آخر سال خاک سیاه بریز روی سرت ببین کسی کارت داره؟ولی درموردسلامت مردم حق اظهار نظر بدلیل اینکه سوادش را ندارید نباید بکنید!!@

  • ملک
    0

    ازاین حضرت عجل باید پرسید جواب مرگ روزانه۲۳۰نفر را تو می دهی ازتفکرات امثال شما است که وضع وروزگارملت بدبخت اینطورشده حالا شماها ازپاکت های بالای ۲۰۰هزاردرشب یک سال بگذرید جاهای دیگر برای چپاول شماها زیاداست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها