نگرانی‌ها از امنیت هسته‌ای کره‌شمالی

کارشناسان معتقدند کره شمالی به لحاظ امنیت هسته‌ای، بدترین کشور جهان است.

نگرانی‌ها از امنیت هسته‌ای کره‌شمالی

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری "یونهاپ" کره جنوبی، بر اساس گزارشی از "ابتکار تهدید هسته‌ای"- گروه مستقر در واشنگتن که در راستای محدود کردن تهدید تروریسم و حوادث هسته‌ای فعالیت می‌کند- کره شمالی با به دست آوردن تنها ۱۹ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز، رتبه آخرین کشور را در بین ۲۲ کشور بررسی شده از لحاظ ایمنی مواد هسته‌ای، دارد.

کره شمالی از زمانی که این گروه فهرست فوق را در سال ۲۰۱۲ تشکیل داده، برای پنجمین بار متوالی رتبه آخر را در بین کشورهای مورد بررسی کسب می‌کند.

گروه ابتکار تهدید هسته‌ای کشورهایی را در فهرست خود قرار داده که دارای مقدار یک کیلوگرم یا بیشتر از مواد هسته‌ای مورد استفاده در سلاح باشند تا از این طریق، سطح ایمنی آن‌ها را بر اساس چندین شاخص، از جمله مقدار مواد هسته‌ای و مناطق ارزیابی کند.

در گزارش این گروه آمده است که کره شمالی همچنین جزو چهار کشوری است که در حال افزایش مقدار مواد هسته‌ای مورد استفاده در سلاح هستند.

با این وجود، گروه ابتکار تهدید هسته‌ای به کمبود اطلاعات قابل اعتماد درباره برنامه هسته‌ای این کشور کمونیستی اشاره کرده و گفته اطلاعات در دسترسی برای عموم، در این حوزه وجود ندارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها