رشد ۲ برابری مبتلایان به کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان

مدیرکل کار استان زنجان با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا در واحدهای صنعتی و تولیدی رشد دو برابری داشته است، گفت: ۸۸۹ کارگر زنجانی تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده است.

رشد ۲ برابری مبتلایان به کرونا در واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان

محمدرضا یوسفی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ابتلای کارگران در واحدهای صنعتی و تولیدی استان به کرونا ویروس، اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا در بین کارگران گزارش نشده اما شمار مبتلایان در کارخانه‌های فعال استان به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: هم اکنون شیوع بیماری کرونا در بیش از 9 واحد تولیدی و صنعتی استان زنجان روند رو به رشد دارد که باید در این راستا رعایت پروتکل‎های بهداشتی جدی گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه باید از ورود افراد علامت‌دار کرونایی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: در همه واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان اقلام مورد نیاز بهداشتی در حد امکان تامین شده است.

وی به بالا بودن قیمت اقلام بهداشتی در شهرستان ابهر و ایجاد نگرانی در واحدهای صنعتی این شهرستان اشاره کرد و افزود: تا کنون 2 هزار و 121 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی انجام گرفته که در این راستا توصیه‌هایی مبنی بر استفاده از ماسک سه لایه، N 95، دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از طریق علامت گذاری محل عبور و مرورکارگران، استفاده از دستگاه تب سنج در مبادی ورودی و غیره انجام گرفته است.

یوسفی با اشاره به تشکیل همیاران سلامت در واحدهای بالای 10 نفر کارگر، بیان داشت: تاکنون 410 نفر در این راستا انتخاب شده‌اند و تشکل همیاران سلامت برای واحدهای زیر 10 نفر نیز در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها