در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

یک نماینده مجلس: بازار ارز تحت کنترل است+صوت

نماینده مجلس تاکید کرد: فعالین اقتصادی معتقدند که بازار امروز تحت کنترل است و اوضاع در آینده بهتر هم می‌شود.

یک نماینده مجلس: بازار ارز تحت کنترل است+صوت

مهدی طغیانی دکترای اقتصاد و نماینده مجلس به خبر فوری گفت: جو روانی روی بازار ارز در کشور ما موثر است؛ بازار با یک خبر ممکن است نزولی و با یک خبر ممکن است صعودی شود.

وی ادامه داد: برداشت فعالین بازار از فضای آینده بر قیمت اثرگذار است. فعلا بانک مرکزی به بازار ورود کرده است و فعالین اقتصادی معتقدند که بازار امروز تحت کنترل است و اوضاع در آینده بهتر هم می‌شود.

منبع: خبرفوری

76

حجم ویدیو: 3.22M | مدت زمان ویدیو: 00:02:30 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • tn
    0

    خسته نباشید آقای فعال اقتصادی : تب بازار دست خودتون هروقت جیبتون خالی بشه همه چی را گرون می کنید جیب مردم را خالی می کنید و بعد از شکم سیری کمی بازار را کنترل می کنید.

  • سیدجواد قوامی نژاد
    0

    سلام تقریبا همه می دانند که اقتصاد ما دولتی است همه می دانند در اقتصاد دولتی نمی توان به قوانین اقتصاد آزاد و حکمرانی قوانین عرضه و تقاضا و... امیدوار بود چون سطح مداخلات تصنعی آنقدر بالاست که قدرت تحلیل آینده اقتصاد از فرد گرفته می شود. سوم اینکه دولت نمی تواند در برخی جاها متل نرخ ارز مداخله نکند و تابع دلالان بازار باشد و در برخی جاها مداخله کند و هزاران هزار میلیارد تومان یارانه غیر مستقیم پرداخت کند تا قیمت ها را حفظ کند چهارم اینکه همه می دانند فضای حاکم بر کشور درگیر جنگ اقتصادی بین المللی و نزاع های بین جناحی در درون کشور است. همه می دانند که قیمت دلار و طلا بیشتر تحت تاثیر فضای روانی و سودجویی و عدم امکان نظارت بر فرایندهای مختلف است لذا مهم است که دولت اتفاقا نظارت جامع و کاملی برای کنترل قیمت ارز و مدیریت فضای روانی افزایش یا کاهش قیمت ها بتواند داشته باشد و راه کار آن ساده است الزاما پیچیده نیست. دولت با بتواند برای تک تک قطعات دلار 50 یا صد دلاری حتما بار کد شناسایی صادر کند. یعنی پیامی صادر کند هر کس هر مقدار دلار در این قطعات دارد باید به دولت اعلام کند و برای هر قطعه بارکد صادر شود که تحت کنترل و مدیریت دولت باشد و فضای روانی را بتواند جلوگیری کند و از ظلم مضاعف به مردم جلوگیری شود. در یک پروژه دو ماهه هر کس دلارهای خود را در چرخه ی شناسایی و شفافیت مالی قرار نداد از درجه اعتبار ساقط باشد و در حکم دلار تقلبی فرض شود. بدین ترتیب کلونی هایی که دلار را تجمیع و مدیریت می‌کنند مدیریت می شود. پس ساده است اگر بخواهیم کنترل کنیم و نفس اعلام این خبر و تصمیم را می توانید آزمایش کنید که چقدر بر قیمت تاثیر خواهد گذاشت. قانون مبارزه با پولشویی و... این ظرفیت را برای چنین اقدام هایی ایجاد می‌کند.

  • محمد
    0

    خطاب به 10.48مگه اعتبار دلار وساقط کردن اعتبار اون دست دولته ارز بین المللیه با بارکد که نمیشه اعتبار دلارو دستکاری کرد مگه ریاله

  • ...
    0

    بيخود جوگير نشيد ، اسم اينم كنترل نيست . تو خبرها ذوق ميكنيد و ميگيد كه امروز دلار پنجاه تومن ارزان شد . ٥٠ تومن توسرتون بخوره با اين ارزان شدن تون . اگه راست ميگيد قيمتهاي بازار و بكشيد پايين ، لوازم خانگي و خودرو مسكن و كالاهاي اساسي سر به فلك ميزنه . اونوقت جونتون بالا مياد كه بعد از ٥ ماه ، سيصد هزار تومن حق مسكن كارگرهاي بدبخت و تصويب كنيد . لعنتي ها

  • ابراهیم حامدی
    0

    اگه تحت کنترل بود سر از 26000 تومان در نمی اورد

  • ایرانی
    0

    این بنده خدا توهم زده..........واقعا بازار ارز تحت کتترله؟! عجب نخبگانی در راس امور هستند........

  • عباسی
    0

    30 میلیارد دلار دست مردم بخصوص دلالان است که مثل ملک وخانه وسکه به عنوان کالای سرمایه ای از چرخه اقتصاد خارج شده .یکی از دلایل اصلی این رویه عدم اخذ مالیات از دلالان است .مالیات صرفا کسب درآمد برای دولت نیست بلکه نگهدارنده ارزش پول ملی وجلو گیری از تورم است .وقتی دلالان بدون دغدغه مالیاتی دربازار جولان میدهند باعث افزایش قدرت خرید آنهاوبدون توجه به شرایط دیگران ،هنجار شکنی قیمت میکنند وتورم ایجاد میکنن وهمین امر باعث شکاف طبقاتی قشرهایی با فعالیت پاک ومفید با دلالان میکند. زمانی رصد کردن قیمتهای ارزوسکه وماشین وملک ازسوی وزارت خانه ها مفید خواهد بود که از سود معامله آنها باخبر ومالیات سنگین به آن ببندند.چون نظام مالیاتی کشور به دلیل تکیه برفروش نفت اینچنین فشل باشد نبایست انتظار ثبات دراز مدت در بازار بود.تزریق چند سکه وارز دربازار همه مسکنند وکافی نیست ونهایت به نفع دلالها وتورم میشود.

  • کاربر ناشناس
    0

    این دیگه نماینده مجلس نیست نماینده زژیمه

  • کاربر ناشناس
    0

    تحت کنترل اموات است

  • ناشناس
    0

    اگر نخبه هامون اینها هستند وای به حال مون دولار تحت کنترل حکومت از هفتاد ریال به دویست وشصت هزار ریال رسید تجربه نشان داده دلار اول فتح میکنه کمی عقب مینشینه واهسته به بالا حرکت میکنه نخبه عزیز میکنه آینده در راه است

  • ناشناس
    0

    وقتی میگن تحت کنترل است باید ترسید. تا حالا اینطور بوده

  • راحیل
    0

    خسته نباشی دلاور حالا حقوقمان شده یک ربع سکه اینم درست کن مهریه یک زن در ماه بیشتر از حقوق یک کارمند شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها