پیش‌بینی رگبار باران در استان بوشهر/ احتمال آب‌گرفتگی مسیل‌ها

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با پیش‌بینی رگبار باران در استان بوشهر طی روزهای آینده از احتمال آب‌گرفتگی مسیل‌ها خبر داد.

پیش‌بینی رگبار باران در استان بوشهر/ احتمال آب‌گرفتگی مسیل‌ها

فرج‌الله شکوهی پور از تشکیل ابرهای همرفتی و احتمال رخداد ناپایداری‌های موقت عصرگاهی و وزش جریانات جنوبی بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر خبر داد.

وی اضافه کرد: طی روز جمعه تا اوایل هفته آینده به سبب نفوذ جریانات مونسونی و افزایش شاخص‌های ناپایداری‌های همرفتی، در مناطق مرتفع شرقی و جنوبی استان تشکیل ابرهای همرفتی و در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب رخداد ناپایداری‌های موقت جوی همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و گاهی تندبادهای لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نوع مخاطره را رگبار پراکنده باران، رعد و برق و گاهی وزش تندبادهای لحظه‌ای و منطقه اثر آن را غالباً مناطق مرتفع شرقی و جنوبی استان بوشهر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اثر نفوذ جریانات شاهد وزش باد و خیزش گرد و خاک، احتمال برخورد صاعقه و آتش سوزی مراتع و احتمال آب‌گرفتگی مسیل‌ها در برخی نقاط خواهیم بود.

شکوهی‌پور افزود: پیش بینی می‌شود طی ساعاتی از روزهای چهارشنبه و پنج شنبه بر سرعت وزش جریانات جنوبی بر روی خلیج فارس و سواحل استان افزوده و در پی آن ارتفاع موج دریا افزایش یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود به سبب وزش باد و افزایش ارتفاع موج در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، از ترددهای دریایی غیر ضروری اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وزش جریانات گرم و مرطوب جنوبی تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود طی امروز و فردا تا حدودی بر سرعت این جریانات بر روی دریا و سواحل استان افزوده شود و در پی آن ارتفاع موج دریا نیز افزایش یابد.

شکوهی‌پور افزود: همچنین روزهای جمعه و شنبه در مناطق شرقی استان در برخی ساعات با افزایش پوشش ابر، احتمال رخداد موقت ناپایداری‌های جوی دور از انتظار است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها