معاون اول قوه قضائیه:

برخوردهای قضایی نباید به بیکاری کارگران بیانجامد

معاون اول قوه قضائیه ضمن تاکید بر برخورد قانونی با تخلفات احتمالی خطاب به قضات گفت: برخوردهای قضایی نباید به تعطیلی واحدها و بیکاری کارگران بیانجامد.

برخوردهای قضایی نباید به بیکاری کارگران بیانجامد

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه باید با مجرم و متخلف به هر نحو ممکن برخورد شود به لزوم توجه به شعار سال تاکید و اظهار کرد: در سال جهش تولید باید به گونه‌ای عمل کنیم که بخش تولید آسیب نبیند به ویژه در این شرایط که با تشدید تحریم‌ها و فشارهای امریکا روبرو هستیم برخوردهای قضایی نباید به تعطیلی کارخانه و واحد تعطیلی و یا بیکاری کارگران بیانجامد.

وی با بیان اینکه کشور در این شرایط به تولید نیاز دارد ادامه داد: انتظار می‌رود که مسوولان و همکاران قضایی در این شرایط در تعامل با دیگر مسوولان استان به حل مسائل بپردازند و در برخوردهای قضایی نیز به گونه‌ای عمل شود که حتی‌الامکان بخش مهم تولید آسیبی نبیند.

معاون اول قوه قضائیه بر لزوم همدلی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و مسوولان تاکید و خاطرنشان کرد: البته اتحاد و همدلی در همه زمان‌ها، امری ضروری و حیاتی است اما در این شرایط ویژه که با فشار بین‌المللی روبرویم همدلی بین مسوولان واجب‌تر و ضروری‌تر از هر زمان دیگری است.

وی از گره‌گشایی از کار مردم به عنوان یکی از معروف‌ها نام برد و گفت: در این شرایط که دشمنان نظام همه تلاش خود را معطوف به این کردند که اقتصاد و معیشت مردم آسیب ببیند، بیش از هر زمانی به تلاش خالصانه نیاز داریم. در این شرایط که دشمن می‌کوشد تا به زعم باطل آنها، این مردم انقلابی و دین‌مدار از پای در بیایند، نیازمند کار و تلاش بیشتری هستیم.

با عبور از این تحریم‌ها در پله‌ای بالاتر می‌ایستیم

محسنی اژه‌ای، شکست را سرنوشت محتوم دشمنان ملت ایران ارزیابی و اظهار کرد: دشمنان نظام نه تنها در این چند سال که تحریم و فشار خود را تشدید کردند، بلکه در 40 سال گذشته همواره در پی این بودند که به این مردم و نظام آسیب بزنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب با تحریم و فشار خارجی روبرو بوده ادامه داد: با وجود همه این فشارها، تحریم‌ها و با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و...امروز جمهوری اسلامی جلوتر از جایی است که 10 و یا 30 سال پیش ایستاده بود. علاوه بر این امروز کلام ما نافذتر و قدرت ما نسبت به گذشته قوی‌تر است.
این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه از این شرایط نیز عبور کرده و با عبور از این تحریم‌ها در پله‌ای بالاتر می‌ایستیم اضافه کرد: جمهوری اسلامی همچنان که بارها نشان داده از این شرایط هم عبور کرده و در مرتبت و پله بالاتری از قبل می‌ایستد .

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به تحقق وعده‌های الهی گفت: شرط عبور از این شرایط و رسیدن به پیروزی، باور به تحقق وعده‌های الهی است، باور به اینکه بعد از هر سختی یک راحتی و آرامشی است.

وی دیگر شرط موفقیت در این راه را اعتماد به ولی و اقتدا به وی دانست و اظهار کرد: نه تنها در این چهل سال که در تاریخ کهن ما هر جا و در هر مقطعی که به ولی امر اقتدا و پشت سر وی حرکت کرده‌ایم به پیروزی رسیدیم. البته در این حوزه، تجربه 40 سال اخیر پیش چشم ما است و موفقیت‌ها را می‌توانیم به روشنی ببینیم.

دستگاه قضاییه امروز در مسیر گره گشایی از مردم حرکت می کند

وی ضمن برحذرداشتن افراد از افراط و تفریط در این حوزه گفت: باید درست پشت سر ولی‌امر حرکت کنیم، نه جلوتر از او بیفتیم و نه عقب بیفتیم.
معاون اول قوه قضائیه از ولایت به مثابه کشتی نجات‌بخش یاد کرد و افزود: اگر می‌خواهیم که به ساحل نجات برسیم و غرق نشویم، باید در این کشتی بنشینیم و گوش به فرمان کشتی‌بان باشیم.
محسنی اژه‌ای، شرط دیگر توفیق در این راه را همدلی و اتحاد دانست و گفت: اگر با هم همدل و متحد باشیم بدون شک از این شرایط دشوار هم عبور می‌کنیم چرا که خداوند با جماعت همدل و همفکر است.
وی از روحیه جهادی و انقلابی به عنوان دیگر لازمه توفیق در این راه نام برد و خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب در این چند سال همواره در هر جلسه فردی و اجتماعی از خبرگان رهبری و حوزویان تا نشست‌هایی که با مدیران دولتی و قضایی و ...داشته‌اند بر لزوم روحیه انقلابی و فعالیت جهادی تاکید فرموده‌اند.
محسنی اژه ای با بیان اینکه قوه قضاییه امروز در مسیر گره گشایی از مردم حرکت می کند افزود: قوه قضاییه در این مسیر آمادگی دارد دولت و مجلس را یاری کند. مجلس و دولت نیز باید از توان حداکثری قوه قضاییه برای گره گشایی از مشکلات مردم بهره بگیرند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم گفت: دستگاه قضا می خواهد در گام دوم انقلاب همه توان خود را برای گره گشایی از مشکلات مردم و سرعت‌بخشی به خدمات‌رسانی به آحاد مردم به کار گیرد. دستگاه قضاییه در همین راستا به دنبال رضایت‌بخشی بیشتر مردم است.

کاری کنیم مردم زودتر و با هزینه کمتر به حق‌شان برسند

این مقام قضایی با بیان اینکه قوه قضاییه به دنبال راه‌های میان‌بر برای خدمت به مردم است افزود: باید کاری کنیم که مردم زودتر و با هزینه‌کرد کمتری به حقوق خود دست بیابند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه باید با مردم و درخدمت مردم باشیم ادامه داد: جان‌مایه تحولات در قوه قضائیه در این دوره جدید چیزی جز این نیست که بکوشیم مردم زودتر به حق‌شان برسند. از همه ظرفیت‌ها و امکانات بهره بگیریم تا خدمت بهتری به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم یک سند بالادستی تدوین شده افزود: خوشبختانه در همه بخش‌ها جلوتر از برنامه‌ریزی انجام شده هستیم. البته شیوع ویروس عالمگیر کرونا سبب شد که در برخی بخش‌ها کمی از برنامه عق بیفتیم اما خوشبختانه در همه بخش‌ها عمدتا جلوتر از برنامه‌ها هستیم.

معاون اول قوه قضائیه از تلاش برای کاهش پرونده های ورودی و بروزرسانی پرونده‌ها در بخش های مختلف به عنوان بخشی از دستاوردهای این برنامه عملیاتی نام برد و گفت: خوشبختانه با قدامات جهادی همکاران ما بسیاری از پرونده ها رسیدگی شده است. بسیاری از پرونده ها که در تجدیدنظر بود و روند طولانی تری داشت با تلاش جهادی همکاران رسیدگی شدند. البته هنوز تا صفر شدن پرونده ها فاصله داریم . شاید اگر با شیوع پیش‌بینی نشده کروناویروس روبرو نمی شدیم امروز شاهد صفر شدن این پرونده ها بودیم.

محسنی اژه ای از اصلاح برخی ساختارها و قوانین به عنوان اقدامات دستگاه قضایی در این دور جدید خبر داد و افزود: بخشی از این ساختارها اصلاح شده، بخشی نیز در مجلس است و به دلیل آمدن مجلس جدید، کمی عقب افتاده است.

وی با بیان اینکه بیش از 30 آیین نامه در راستای تحقق تحول در دستگاه قضایی تدوین، اصلاح و ابلاغ شده گفت: خوشبختانه عمده زیرساخت‌ها برای تحقق این تحول، ایجاد شده و همکاران ما با کار مداوم جهادی در تلاشند که مشکلات باقیمانده را مرتفع کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها