آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در افشاگری علیه رژیم شاه تاثیر به‌سزایی داشت

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در افشاگری علیه رژیم شاه تاثیر به‌سزایی داشت

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری دقایقی پیش در حاشیه آئین گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در حسینیه بقیه الله بیت نماینده ولی فقیه در اهواز اظهار داشت: سابقه آشنایی بنده با آیت الله هاشمی رفسنجانی به سخنرانی‌های پرشور پیش از انقلاب وی باز می‌گردد.

وی افزود: در یکی از سخنرانی‌های پرشور آقای هاشمی رفسنجانی در تهران و پیش از اینکه وی توسط رژیم طاغوت دستگیر شود سخنان مهمی در افشای جنایات رژیم بیان کرد و شکنجه‌های رژیم در زندانها را افشا کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: سخنان وی که خود شاهد آنها بودم در آن جلسه به حدی اثر گذار بود که مردم با شنیدن جنایات پهلوی به گریه افتادند و آیت الله هاشمی در همان جلسه در تجلیل از شخصیت امام سخنان موثری بیان کرد و بسیار خوب امام را معرفی کرد و جمعیت را به وجد آورد.

وی افزود: این نخستین سخنرانی بود که در آن ایشان را دیدم و بسیار از بیان و جامعیت سخن وی لذت بردم البته قبل از آن نیز اسم ایشان را شنیده بودیم ولی در آن جلسه آغاز آشنایی ما با شخصیت آن روحانی مجاهد بود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به مجاهدتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مجاهدتهای وی ادامه داشت تا اینکه پس از انقلاب توسط گروه فرقان ترور شد و به یاد دارم امام بسیار ناراحت شدند.

وی گفت: بعدا نیز در یک سخنرانی رسمی فرمودند هاشمی زنده است تا امام زنده است، و ایشان علاقه عجیبی به آقای هاشمی داشتند و زمانی که آن حادثه برای وی پیش آمد بی تابی زیادی می‌کردند.

آیت الله جزایری با اشاره به سالهای دفاع مقدس و قبل و بعد از آن نیز گفت خاطرات بسیاری از ایشان در ذهن دارم که بیانش چندین ساعت می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها