علت دستگیری روح الله زم در سال ۸۸

پدر روح الله زم، در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان «آسیب‌شناسی یک راپورت» با تاکید بر این که منظورش حمايت و دفاع از فرزندش نیست به نکته‌ای در مورد چگونگی مواجهه با او از سال‌های قبل اشاره کرد.

علت دستگیری روح الله زم در سال ۸۸

محمدعلی زم پدر روح الله زم، موسس آمدنیوز، در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان «آسیب‌شناسی یک راپورت» با تاکید بر این که منظورش حمايت و دفاع از فرزندش نیست به نکته‌ای در مورد چگونگی مواجهه با او از سال‌های قبل اشاره کرد.

حجت الاسلام زم نوشت:

کسانی که ذره‌ای با «روح‌الله زم» آشنایی و دوستی داشتند، می‌دانستند که او حداقل تا ۳۱ سالگی و پیش از زندان ناحقی که توسط برخي افراد وسوسه‌گر در سال ٨٨ بر او تحميل شد، اصلاً به الفبای سیاست هم ورود نيافته بود و با سياست بيگانه بود. او همه علاقه‌اش معطوف هنر و سینما، مطالعه خاطرات و تاریخ و جنگ و انقلاب و کسب‌و‌کار و ورزش (فوتبال) بود و مشاركتش در انتخابات مرحوم آقای هاشمي رفسنجاني در سال ٨٤، هم از سرِ آن بود كه در برابر موجود ناشناخته‌اي چون آقای احمدی‌نژاد، معتقد بود كه بايد از اين چهره ديني-ملي و یار هميشه امام و رهبر و مردم حمايت كرد.

در سال ٨٨ كه به‌دلايلي! از همين مقدار حضور هم در تبليغات انتخاباتي استنكاف ورزيده بود، با یکی از طرفداران آتشین آقای احمدي‌نژاد که برحسب تصادف! از پامنبري‌هاي پيش از انقلاب بنده و کارمندان و نمک‌خوردگان سفره بيست و چندساله حوزه هنری بود، مجادله لفظی پیدا می‌کند و در آخر، آن مرد شریف! وي را تهدید می‌کند که «حالا بهت می‌گم!». همان شب موضوع جدالش را برایم تعریف کرد و از تندی بی‌منطق آن فرد گلایه داشت. دو روز بعد كه او را به بهانه خرید مغازه بستنی‌فروشی‌اش (شعبه آیس‌پک شهرری) از خواب و خانه، خواندَنَش و راهی زندان كردند. در بررسی علل دستگیری‌اش با آگاهی از اینکه حتماً یک پوستر ضد تبلیغاتی آقای احمدی‌نژاد هم در خودرو او يافت كرده‌اند، در مکالمه با متصدیان پرونده‌اش چنین ‌فهميده بود که هيچ علتي براي دستگيري‌اش جز راپورت آن فرد وجود نداشته است، در نيمه شب آزادی‌اش از باب گلایه و قدرناشناسی آن کارمند، به محض ديدنش در زير پل زندان اوين به بنده شكايت كرد كه من او را به توهم و خیال‌‌پردازی، متهم کردم و تا حدودی منكر سخنش شدم و از او خواستم که هرگز در این خصوص، لب به سخن و افشای نام آن شخص، نگشاید!

عزیزان جانی!
نقل این خاطره، برای آن بوده و هست که گفته باشم كه: اولاً در روزگار حاكم بر ما چگونه همه چيز مهياي هل‌دادن و سُراندن افراد به بيراهه مي‌گردد و يك فرد خودي را چگونه مي‌توان به يك عنصر مخالف تبديل كرد! و ثانياً متذكر شوم كه گاهی یک کلام نسنجیده و یا رفتار عصبی از سر بغض، کینه، حسد و انتقام‌جویی انقدر هزينه‌اش سنگين است كه می‌تواند سرنوشت یک فرد، خانواده، حتی کشور و جهانی را تغییر دهد و به سوزش بکشاند! و ثالثاً روح‌الله را به‌عنوان يك تجربه تلخ و پرمخاطره بازخواني كرده تا گمان روح‌الله‌سازي را براي جواناني با شور و شتابي چون او در هر وقت را براي همگان قابل دسترس و شدن بدانيم!

دوستان جاني!
اگر این خبر و گمان روح‌الله از علت دستگیری‌اش همین باشد، باید این دوست و همکار قدیمی كه تقريباً هم‌سن‌وسال من است، آموخته بود كه براي تنبيه و تنبه روح‌الله -اگر حق باشد- راه ديگري جز راپورت او به‌عنوان يك عنصر غير و يا ضد احمدي‌نژادي را بر مي‌گزيد، حال آنكه انتظار از چون اويي بيشتر از این‌هاست!

دوستان بامرام ديني!
ای کاش ما مذهبي‌ها ولو آنكه حق با ما باشد، برای گوشمالی‌‌دادن و یا قدرت‌مان را به‌رخ ديگران‌کشیدن! از گزينه‌هاي انساني‌تري استفاده كنيم! تا خانمان‌سوز دنياي ديگري و آخرت‌سوز خانه خود نگرديم!

در همه اين روز و شب‌هايي كه نمي‌توان به سرنوشت روح‌الله فكر نكرد، همواره اين آسیب ريشه شناسانه، از ديدگانم دور نمي‌شود!
اميدوارم، دوستان اين وجيزه‌نويسي را حمايت و دفاع از روح‌الله ندانند و به حقيقت نهفته در كُنه اين سخنان توجه كنند.

منبع: انصاف نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ناشناس
    0

    چیکار کنیم ؟؟؟ن ب اعدام زم بزنیم؟؟؟

    نظرات شما -
    • سلطان پارکینگ
      0

      سلام برای عاقبت بخیری جوانان دعا و برای اصلاح پدران اینگونه که از هر آب گل الودی حتی حکم فرزند استفاده جناحی می کنند آرزوی هدایت کنیم

    • عاطفه
      0

      :)))))))))))))))))))))))

  • نبات
    0

    از این نا حق گویی ها در دادگاههای ایران فراوان است ،،،،خودت روحانی ،واسلام شناس هستی .با پسر حضرتعالی چه برخوردی کردند ،،،حال با پسر آن کسانیکه روحانی نیستند .چه برخوردی می‌شود ..پس زمان شاه خیلی بهتر از این رژیم بوده ،،حداقل عدالت وجود داشت

    نظرات شما -
    • کرج
      0

      رژیم؟!!!!می‌دونم که یکی از اون پیرمرد یا پیرزن‌های آلبانی هستی بی حرمتی نمیکنم بهت فقط بخاطر موی سفیدت

  • باق
    0

    اعترافات او از پروژه های جنگ روانی در۸۸ چیز دیگری م ی گوید مساله به این سادگی نیست

  • محمدحسین شعبانی
    0

    سلام علیکم بقول شاعر گرانقدر و عزیز، آمدی جانم بقربانت، ولی حالا چرا ؟ ؟ !! چقدر از جوانان پاک و عزیز و معصوم، بی علت بی عدالتی، بی منطقی، و خودخواهی بعضی افراد، سرخورده و نابود شدن..؟؟؟؟

  • Hamid
    0

    عجب توجیهی برای این همه خیانت وفداکاری فرزندت برای بیگانگان.گویا یادت رفته روح الله خان چه آبی به آسیاب دشمن می ریخت تا براندازی نظام را پیشکش کند.

  • کاربر ناشناس
    0

    خوب برخورد بد یک نفر نمی تونه دلیل موجهی باشه برای وطن فروشی و اینهمه خیانت به مردم و مملکت خدا عاقبت هممون رو بخیر کنه

  • سلام
    0

    چرا لقمه حرام و، آقا زا دگی نمی گی

  • sina
    0

    هر کاری کنید ایشان پدر هستند و هیچ پدری ولو پسرش بدترین هم باشد دوست ندارد خاری به پای فرزندش برود، بخدا که عالم اسرار است من حال این پدر را میفهمم، بخدا که هیچ پدری دوست ندارد فرزند مریض شود چه برسد که اعدام گوشه جانش را ببیند، این حرف را زدم تا دوستانی که میگویند که ایشان نباید برای فرزندش دل بسوزاند یا شفاعت بطلبد یا پدر نیستند یا در دور و بر خویش مهر پدری فرزندی را ندیدند، البته من از روح الله زم به هیچ وجهه دفاع نمیکنم چون ابعاد جرمش وسیع است ولی برای پدرش احساس ناراحتی دارم و از همه مردم درخواست دارم به پدر ایشان حتی اگر شفاعت هم خواست تندی نکنند و حرف نامربوط به ایشان نزنند، مهر پدر پسری خیلی عمیق است حتی اگر به زبان نیاید، مرام علی ع درک کامل همه‌ی قضایا است، حتی یک حیوان از فرزندش در مقابل خطر دفاع میکند حال که این انسان است و دارای ارزش های انسانی، یا حق

    نظرات شما -
    • سلطان پارکینگ
      0

      دفاع کردنش ایراد ندارد ولی دفاع نمی کند به نوعی داره یک بازی سیاسی را طرح می کند

    • حبیب
      0

      همینه عزیز‌.تواین خاک و بوم مردانی مثل توروکم داریم.!!!

  • امیر
    0

    جناب محمدعلی خان زم ، اولا چه بخای چه نخای این بقول خودتان وجیزه شما بمعنای دفاع صریح از فرزند ناخلفتان میباشد .ثانیا ،با این حرفا و دلایل صدمن یه غاز خیانتهای ایشان بر ملت و کشور پاک وفراموش شدنی نیست. ثالثا، بهتره کمی در نحوه تربیتتان بر فرزندان توجه بیشتری داشته باشید اون ازاخلاق بقول خودتان پامنبریتان اینم از تربیت فرزند در هر صورت ایراد از خودتان است . ضمنا اگر قرار باشد سهوا یا عمدا بکسی ظلم یا اجحافی شد دست به همچین خیانتهایی بزند پس باید مملکت کن فیکن میشد.

  • دوستی
    0

    کار به کلیات صحبت های این آقا ندارم ولی این موضوع که خیلی راحت دوست رو تبدیل به دشمن می کنیم متاسفانه واقعیت کشور ماست

  • مختاری
    0

    پدر روح الله زم سلام متاسفانه جوانان ما همیشه در دام سیاست بازی های افرادی در سن و سال شما بودند از هاشمی ها تا روحانی ها و حتی خود شما اکنون که پسر شما به ده ها دلیل در حال حال رفتن پای چوبه دار است متاسفانه همچنان دست از بازی کثیف سیاسی بر نداشته از این موضوع هم یک داستان واقعی دستکاری شده ساخته اید بس کنید جوانانی چون فرزند خود را وارد این اتش مطامع و بغض و کینه های خود نکنید کینه های شخص که با ساختن خاطرات افراد را تجزیه می کند شما هم ظاهرا و هم داستانهایتان شبیه آن مرحوم می باشد البته هر انسانی از محکومیت یک جوان خوشحال نمی شود ولی افسوس که شما از تقصیرات خود شانه خالی می کنید

  • مرتضی
    0

    عییزم ؛ واسه یه دستمال که قیصریه رو آتیش نمی زنن که :\

    نظرات شما -
    • صادق
      0

      مشکل همه ما اینه که انسانها رو بخاطر کارها و رفتارهاشون شماتت و سرزنش میکنیم درحالیکه حتی یک لحظه هم جای اونها نبوده ایم و در شرایطی که اونها قرارداشته اند و بواسطه اون شرایط مرتکب بعضی رفتارها شده اند قرار نداشته ایم. پس تا وقتیکه جای طرف مقابلمون نباشیم هرگز نباید او رو بخاطر اعمال ورفتارش سرزنش کنیم چون چه بسا اگر جای او میبودیم ودرهمون شرایط قرار میگرفتیم، بخاطر یک دستمال، قیصریه رو که هیچ، حتی قیطریه روهم ممکن بود به آتش بکشیم!!

  • محمد بهنام
    0

    از دوستان گرامی خواهش مندم، لطف کنند و نمک به زخم نپاشند. حتی اگر این نوشته تمامش راست نباشد، حداقل به عنوان یک داستان آن را بخوانیم و مواظب رفتارهای خود باشیم. داستانهایی از این دست در خاطراتمان کم نیستند. جریمه ها و بازداشتهای سر چهار راه ها یادمان نرفته که باعث شد دیگر نتوانیم با یک رد سنی خاص حرفی برای گفتن داشته باشیم. اقداماتی سطحی بدون بررسی زوایا و پی آمدهای اجتماعی و فرهنگی. روح الله زم را نمی شناسم و اقداماتش را دوست ندارم، فقط میدانم او در این اجتماع رشد کرده و افرادی از این دست حاصل اقدامات فرهنگی و اجتماعی ماست. یک سوال کلیشه ای در اینگونه موارد ازسوی بعضی برای برهم زدن این سخن مطرح میشود که چرا بقیه اینگونه نشده‌اند؟ پاسخ این سوال اینست که اینگونه سوالات نشاندهنده ضعف در دیدگاه های اجتماعی و انسان شناسی است و بطور خلاصه پاسخش این است که انسان ابهاد مختلف و متنوعی دارد کخ با هم قتبل جمع نیستند و اقدامات اجتماعی و تربیتی و دینی اگر بدون توجه به میانگین های فکری و تربیتی نباشد حاصلش همین افراد هستند. البته بگویم روح الله حاصل اقدامات 10 تا 15 سال اخیر ما است وگرنه برای دیدن آثار تصمیمات امروز هنوز وقت لازم دارد. من الان سلام و طلب بخشش میکنم از جوانان نسل آینده که هنوز در کودکی بسر می برند و درصدی از آنها روح الله های آینده این مملکت خواهند شد.

  • جلیل رسولی جمور
    0

    آقای زم مطمئن باشن اگه نانی که توسفره خانواده ات میبردی حلال بودحالاپسرت این ضدانقلاب مرتدنمیشد.

  • کرج
    0

    اولا حاج آقا تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها،شازده پسرت مشکل داشته که انداختنش هولفدونی،بهتره یه سر به اعترافاتش بزنی ببینی چیا گفته شما داری اونو با حرفات تطهیرش میکنی خودش اعتراف کرد برای انتقام از کشور دست به اینکارها زده چندتا خانواده بخاطر حرفا و کارهای اون جوان از دست داده بماند که خیانتی که به مملکتش کرده خائن به سرزمین رو باید اعدام کرد حالا فرقی نمیکنه کی باشه شما که از آیت‌الله مشکینی و آیت الله جنتی بالاتر نیستی برو از این دو شخصیت بزرگوار یاد بگیر که به قانون تمکین کردند و هیچ اعتراضی نسبت به تصمیم قانون در مورد فرزندانشان اعتراضی نکردن

  • فرشته غلامی
    0

    عزیزجان پدرروح اللله زم این وحیزه نویسی برای ماروبرایپسرت نوشته بودی باعث نمیشدبگویدانتقان میگیرم برای اون آقای راپورتچی راه بهتری انتخاب میکردبابا بسه دیگههههههههه

  • سینا مهدوی
    0

    اینجا که پدرش میگه ( کسانی که ذره‌ای با «روح‌الله زم» آشنایی و دوستی داشتند، می‌دانستند که او حداقل تا ۳۱ سالگی و پیش از زندان ناحقی که توسط برخي افراد وسوسه‌گر در سال ٨٨ بر او تحميل شد، اصلاً به الفبای سیاست هم ورود نيافته بود و با سياست بيگانه بود.) دروغ بزرگیه که پدرش داره میگه روح الله زم در انتخابات سال 84 عضو کمیته جنگ روانی ستاد هاشمی رفسنجانی بود

  • امراله مهماندوست
    0

    همان موقع اینجانب هم خودرو پیکانی داشتم پر از پرچم های ایران و عکس های آقای محمود احمدی نژاد و ... بود خدا رحم کرد که فقط شیشه های خودرو را شکستند اگر خودروام را آتش زده بودند یعنی تمام زندگی ام را آتش زده بودند

  • جواد
    0

    همه اینها حداقل یه ،فرزند ناخلف دارن ، پس حق بدیم ،به همشون ،بالاخره تو یه کاری تخصص دارن ،اختلاس ،قتل ،تجاوز به جان و ناموس مردم ،اینم یکی از اوناست،،

  • صادق
    0

    بزرگترین هنری که ما داریم این هست که براحتی میتونیم از یک تکه چوب خشک، مخالف و معاند نظام درست کنیم !

  • محمد
    0

    اون همه تهمت که مخصوصا به بچه هایانقلابی ورهبری داشت ویرچیزی که مناسب خودش بود به نیروهای مخلص انقلابی نسبت میداد ودقیقا این تهمت ها هرکجا نزدیک یک ادم فاسد میشد ایست میداد وخودش دقیقا میگه ماتحلیل داشتیم واز فلانی حمایت کردیم که مردم اذیت بشن وزودتر بیان خیابان اقای زم این بهانه ها فایده ای نداره اینکه بخوای به یک دعوای انتخاباتی تقلیلش بدی یک بار جنابعالی دروغ بزرگی گفتین که ازش خبرندارین اما وقتی اون دفعه هم صحبت های اون نفوذی پخش شد ثابت شدهم دروغ میگین هم شما راهنما وغصه خور ادمین های پسرتون هم هستین !!!!!!یادتونه ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها