چرا دست‌های من همیشه عرق می‌کند؟

تعریق بدن یک موضوع عادی و رایج است، اما این که دست‌ها مرتب دچار تعریق شوند موضوع رایج و مطلوبی نیست. بسیاری از افراد با این مشکل رو به رو می‌شوند، اما نمی‌دانند باید برای درمان این وضعیت از چه راهکاری استفاده کنند.

چرا دست‌های من همیشه عرق می‌کند؟

عوامل متعددی در تعریق دائمی دست‌ها نقش دارند. برخی از رایج‌ترین علل این موضوع را می‌توان دیابت، یائسگی / گرگرفتگی، قند خون پایین، تیروئید بیش فعال، حمله قلبی، مشکلات سیستم عصبی و عفونت دانست. در صورتی که هنگام تعریق علائم دیگری مانند لرز، درد در قفسه سینه، حالت تهوع یا تب دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

عرق
برخی از روش‌ها می‌توانند با تریق دست‌ها مبارزه کنند. برای مثال استفاده از جوش شیرین روشی سریع و ارزان برای کاهش تعریق دست‌ها است. بیشتر افراد یک بسته جوش شیرین در آشپزخانه یا حمام خود دارند. تأثیر جوش شیرین در تمیز کردن و سفید کردن دندان‌ها کاملاً مشهور است، اما ممکن است مطلع نباشید که جوش شیرین به عنوان یک داروی ضد عرق و دئودورانت عمل می‌کند. از آنجا که جوش شیرین قلیایی است، می‌تواند عرق را کاهش داده و باعث شود که عرق به سرعت تبخیر شود.
در صورت ابتلا به هیپرهیدروز، سرکه سیب ارگانیک نیز می‌تواند با تعادل سطح pH در بدن، کف دستان عرق کرده شما را خشک کند. می‌توانید کف دست خود را با سرکه سیب پاک کنید. انجام این کار در شب تا بهترین اثر را خواهد داشت. اضافه کردن برگ مریم گلی به غذای شما یا نوشیدن چای مریم گلی ممکن است تعریق دست را تسکین دهد. همچنین می‌توانید مریم گلی خشک شده را در بسته بندی پارچه‌ای (پاکت) در جیب خود حمل کنید و دست خود را دور آن قرار دهید تا از تعریق جلوگیری شود.
ما در نهایت اگر وضعیت تعریق دستانتان بیش از حد شدید است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها