افتتاح ۸ پروژه زیست محیطی در کرج/ بهره‌برداری از لندفیل بهداشتی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، از افتتاح هشت پروژه زیست محیطی در کرج تا یک ماه دیگر خبر داد.

افتتاح ۸ پروژه زیست محیطی در کرج/ بهره‌برداری از لندفیل بهداشتی

احمد خیری، ضمن اشاره به اینکه ۱۰ پروژه زیست محیطی در حوزه مدیریت پسماند شهر کرج تعریف و اجرایی شده است، اظهار کرد: هشت مورد از این پروژه‌ها تا پایان مرداد ماه امسال و دو پروژه دیگر نیز تا پایان سال جاری با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی، در خصوص پروژه‌هایی که در نیمه اول سال جاری آماده بهره برداری است، گفت: نخستین لندفیل مهندسی بهداشتی شهر کرج بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی با وسعت هفت هکتار و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در مرکز پردازش و دفع حلقه دره در حال اجرا است که تا اواخر مردادماه برای بهره برداری آماده می‌شود.

احداث نیروگاه ۶۰۰ کیلوواتی برق با استفاده از گاز متان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، در خصوص اجرای پروژه لندفیل پسماندهای عفونی و بیمارستانی در حلقه دره نیز گفت: این پروژه در مساحت یک هکتار و با اعتبار سه میلیارد تومان اجرایی شده و تا یک ماه دیگر آماده بهره برداری است.

خیری، در خصوص توسعه شبکه برق و روشنایی مرکز دفن زباله حلقه دره نیز افزود: این پروژه نیز با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومانی حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان مردادماه امسال افتتاح خواهد شد.

وی، در مورد پروژه استحصال گاز مرکز دفن در حلقه دره که با حفر شش حلقه چاه اجرایی شده است، گفت: این کار با همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی انجام شده است، که فاز یک آن اجرایی شده و اگر کمیت و کیفیت گاز خروجی استانداردهای مورد نظر را تأمین کند در ادامه با ورود بخش خصوصی اقدامات لازم برای احداث نیروگاه ۶۰۰ کیلوواتی برق را با استفاده از استحصال گاز متان خواهیم داشت.

کلنگ زنی نخستین تصفیه خانه شیرابه در کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، در مورد بازچرخانی فنی مهندسی شیرابه‌ها در مرکز دفن زباله حلقه دره که به صورت کاملاً مکانیزه و برای اولین بار در کشور با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومانی انجام شده است، گفت: این پروژه در حال حاضر پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و مرداد ماه امسال تکمیل می‌شود.

خیری، با اشاره به بهسازی محیطی فضای حلقه دره و همچنین احداث پناهگاه نگهداری سگ‌های بلاصاحب در باغستان، این موارد را جزو پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در سال جاری برشمرد و گفت: این پروژه‌ها نیز به صورت صددرصدی اجرایی شده است.

وی، تاکید کرد: در تابستان امسال احداث نخستین تصفیه خانه شیرابه شهر کرج در حلقه دره با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد، این تصفیه خانه قرار است در مدت ۶ ماه ساخته شود و برنامه ریزی ما بر این است که تا پایان سال جاری آماده افتتاح شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها