توانمندسازی دختران و زنان آسیب‌دیده در مرکز بازپروری زنجان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان، گفت: دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی گروه هدف مرکز بازپروری هستند.

توانمندسازی دختران و زنان آسیب‌دیده در مرکز بازپروری زنجان

سلمان حسینی، در رابطه با مراکز حمایت و بازپروری دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی، اظهار کرد: گروه هدف مرکز بازپروری شامل دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی است.

وی، افزود: در این مرکز تلاش می‌شود زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، ضمن پذیرش و ارائه خدمات روان‌شناختی و مددکاری، در نهایت به سوی توانمندسازی و یا ایجاد زمینه‌های بازگشت به خانواده هدایت شوند.

این مسئول تصریح، کرد: توانمندسازی، فرآیندی است که طی آن مجموعه اقدامات و خدمات با هدف تحقق زندگی عادی با حداقل وابستگی به منابع حمایتی، ارتقای توانایی‌ها و مهارت‌های آموزشی، اجتماعی و حرفه‌آموزی به خدمت‌گیرندگان و خانواده‌های آنان ارائه می‌شود.

معاون ‌امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، گفت: داشتن معرفی‌نامه از سوی مرکز مداخله در بحران به همراه اصل پرونده کامل مراجع، داشتن حداقل ۱۵ سال سن، نداشتن بیماری شدید روانی و معلولیت ذهنی شدید که نیاز به مراقبت ویژه دارد و نداشتن اعتیاد به موادمخدر، داروها و غیره از اهم شرایط پذیرش در مرکز بازپروری دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی است.

وی، خاطرنشان کرد: آموزش‌های تکمیلی، تحصیلی، مهارت‌های زندگی و هنری، بهداشتی، پیشگیرانه، اعتقادی و مذهبی و برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی در مرکز برای مددجویان و یا معرفی واجدان شرایط به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در خارج از مرکز از برنامه‌های آموزشی مرکز است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها