انتخابات کانون مداحان در سطح فارس برگزار می شود

دبیر کانون مداحان و شاعران آیینی استان فارس، گفت: به زودی انتخابات کانون مداحان در سطح استان برگزار می شود.

انتخابات کانون مداحان در سطح فارس برگزار می شود

سید عباس موسوی، اظهار کرد: مداحان استان فارس به سه گروه مداح شاخص، مداح پیرغلام، و مداحان مستمر تقسیم بندی می‌شوند که این انتخابات بین مداحان مستمر در روز جمعه سوم مردادماه همزمان با سراسر کشور در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها و مناطق برگزار خواهد شد.

دبیر کانون مداحان استان فارس، به تشریح نحوه برگزاری و شرایط کاندیداتوری کانون مداحان و اعلام مهمترین شرایط که مستمربودن آن است پرداخت و گفت: این انتخابات نسبت به دوره‌های قبل تفاوت‌هایی دارد که انتخابات فقط با حضور مداحان مستمر و افرادی است که در طول سال در تمامی مناسبت‌ها به مداحی می‌پردازند.

وی، گفت: کسانی حق شرکت در انتخابات به عنوان رأی دهنده یا کاندیداشدن دارند که از آنان به عنوان مداح مستمر از طرف هیأت برگزار کننده انتخابات شناخته و تأیید شده باشند.

موسوی اسیری، افزود: قرار است انتخابات کانون شعرا و کانون بانوان مداح، پس از تنظیم دستورالعملی برگزار شود.

این مقام استانی، خاطرنشان کرد: مقدمات برگزاری انتخابات، توسط هیأت برگزاری که از طرف رؤسای سازمانهای تبلیغات شهرستان‌ها و با هماهنگی اداره کل تبلیغات فارس انجام خواهد شد فراهم می‌شود.

وی، گفت: کانون مداحان استان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس با هدف کیفی سازی فعالیت‌های کانون مداحان اقدام به تغییر در سبک و سیاق انتخابات کرده است.

دبیرکانون مداحان استان فارس، افزود: تغییرات دیگر این است که بانوان مداح برای کانون مداحان جدا خواهند شد، و این شرایط با توجه به اهمیت کار شعرای آئینی برای این قشر نیز رخ خواهد داد، یعنی درحقیقت درآینده نزدیک ما در استان فارس کانون مداحان برادر، کانون مداحان خواهر و کانون شعرای آئینی خواهیم داشت.

موسوی، با تاکید براینکه با این شکل جدید می‌توان به خوبی به ریز مسائل رسیدگی کرد افزود: قرار است هیأت‌های اندیشه ورز متشکل از مداحان و پیشکسوتانی که سال‌ها در زمینه مداحی انجام وظیفه کرده اند در استان فارس شکل گیرد و بر امورات مداحان نظارت کنند، و ازسوی دیگر چند مداح شاخص نیز به هیأت رئیسه کانون مداحان استان‌ها و کشور افزوده شود.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات کانون مداحان باشیوه جدید در سوم مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود و ثبت نام نامزدهای انتخابات تا ۲۳ تیرماه انجام شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها