۹ میلیارد اعتبار برای طرح های پژوهشی استان چهارمحال وبختیاری پرداخت شد

رییس سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به جایگاه پژوهش گفت: طرح‌های پژوهشی مصوب در استان طی ۲ سال اخیر تاکنون از ۹ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ریال اعتبار برخوردار شدند.

۹ میلیارد اعتبار برای طرح های پژوهشی استان چهارمحال وبختیاری پرداخت شد

علی شهریارپور، افزود: با توجه به اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای استانی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی، نیازسنجی پژوهشی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان طی یک فرایند نظام‌مند انجام شد.
وی، ادامه داد: پس از فراخوان اولویت‌های پژوهشی استان و ارزیابی طرح‌های پیشنهادی، طرح‌های اولویت‌دار در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری بر اساس تاثیرگذاری آن‌ها در حل مسایل و چالش‌های استان تایید و به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پیشنهاد می‌شوند و در شورا علاوه بر بررسی تناسب طرح‌های پیشنهادی با مسایل مبتلابه استان، نسبت به تامین اعتبار این طرح‌ها و ابلاغ آن‌ برای اجرا اقدام می‌شود.
شهریارپور، به مهمترین طرح‌های پژوهشی استان در ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: تغییر الگوی کشت محصولات زراعی، مطالعه و بررسی علل کاهش عملکرد و بازده اقتصادی باغات استان در حاشیه زاینده‌رود، دستیابی و تولید نهال سالم و مقاوم به خشکی، طرح شناسایی ظرفیت‌های اکوتوریستی استان، شناسایی موانع کارآفرینی و اشتغال و ارائه راهکارهای لازم به منظور ورود جوانان استان به بازار کار از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، افزود: بررسی فرصت‌ها و چالش‌های تجارت مجازی در استان، راهکارهای جلب و توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، مطالعه مناطق بوم گردی در مناطق روستایی استان، تدوین مدل توسعه گردشگری مذهبی با تاکید بر بقاع متبرکه استان ، طراحی و ساخت واکسن اختصاصی بیماری VHS در ماهی قزل آلای استان از دیگر اولویت‌های پژوهشی استان به شمار می‌رود.
به گفته شهریارپور، این طرح‌های پژوهشی توسط پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان و کشور در حال انجام است.
گفتنی است، در چهارمحال و بختیاری ۴۶ طرح در بخش جهش تولید و ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی نیز به تصویب رسیده است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها