مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان:

سرانه فضای مطالعه در رشت ۸۰ سانتی‌متر‌مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: سرانه فضای مطالعه در استان گیلان به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر و ۲۰ سانتیمتر است.

سرانه فضای مطالعه در رشت ۸۰ سانتی‌متر‌مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر است


به گزارش سایت خبر فوری به نقل از تسنیم ، هادی نوری عصر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب‌خوانی و گرامیداشت این ایام اظهار داشت: استان گیلان 107 کتابخانه با یک میلیون و 130 هزار جلد کتاب دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه مجموع کتابخانه‌های استان 54 عضو فعال دارد خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه در استان گیلان با توجه به اعضاء فعال و مجموعه کتابخانه‌های استان مطلوب است.

نوری سرانه فضای مطالعه هر 100 نفر در استان گیلان را را یک متر و 20 سانتیمتر عنوان کرد و و با بیان اینکه سرانه فضای مطالعه در استان گیلان محدود است گفت: سرانه فضای مطالعه در رشت به ازای هر 100 نفر 80 سانتیمتر مربع است.

وی با تاکید بر اینکه به منظور افزایش سرانه فضای مطالعه در استان گیلان 5 پروژه در بخش‌های مختلف استان گیلان در حال احداث است بیان کرد: پروژه‌های احداث کتابخانه در مناطق چاف چمخاله، تنیان و چوبر از پروژه‌های مذکور است.

نوری مهم‌ترین پروژه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان را کتابخانه مرکزی رشت عنوان کرد و اظهار داشت: این کتابخانه بزرگترین پروژه فرهنگی و عمرانی استان گیلان محسوب می‌شود.

نوری خاطرنشان کرد: امید است با تخصیص کامل اعتبارات به پروژه ساخت کتابخانه مرکزی رشت، این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و گامی موثر در راستای افزایش سرانه فضای مطالعه در استان گیلان باشد.

منبع: تسنیم

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها