معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

طالبان در ایران دفتر ندارد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره حضور طالبان در ایران و داشتن دفتر، گفت: آنها در ایران دفتر ندارند.

طالبان در ایران دفتر ندارد

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفتگو با شبکه طلوع نیوز افغانستان که بخشی از آن در فضای منتشر شده است، به سوالات مجری برنامه پاسخ داد.

وی در این مصاحبه با اشاره به اینکه طالبان در ایران دفتر ندارد، اظهار داشت: این یک واقعیت است که آمریکا که خود را متحد افغانستان حساب می‌کند، با طالبان درباره آینده افغانستان مذاکره، معامله و توافق کرده است. ما با طالبان هیچ رابطه‌ای به این شکل نداریم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در زمینه کارکرد شورای مشهد که برخی آن را منسوب به طالبان می‌دانند، افزود: ممکن است طالبان برای خود شورای مشهد درست کرده باشد، اما از نظر ما موضوعیت ندارد.

عراقچی در مورد گفتگوهای تهران با طالبان نیز تصریح کرد: تماس‌های ایران با طالبان مدتی است که آغاز شده و اگر درباره جزییات آن بخواهم توضیح دهم باید گفت چندسال همانطور که با همه گروه‌ها تماس داشتیم با آنها (طالبان) هم تماس داشتیم، نظراتشان را شنیدیم و نظرات خودمان را نیز گفتیم.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که طالبان را چه کسی ساخته و حمایت کرده و الان هم چه کسی در حال مذاکره و معامله با آنهاست. آمریکا در غیاب دولت افغانستان رسما با طالبان مذاکره و معامله کرده و با یکدیگر درباره آینده افغانستان معامله کرده‌اند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره سفر رهبر سابق طالبان که شایعاتی درباره سفر وی به ایران مطرح شده بوده نیز عنوان کرد: درباره حضور ملااختر منصور در سال ۲۰۱۶ در ایران اطلاعی ندارم.

عراقچی در پاسخ به ادعای مجری برنامه که برخی معتقدند ایران، طالبان را تجهیز می‌کند، تاکید کرد: کسانی سعی می‌کنند ایران را دشمن افغانستان نشان دهند، حداقل شما در این دام نیفتید.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ظریف
    0

    شک نکن که دفتر که هیچ .......حتی سفیر هم دارد ..دروغ نگو .آقای عراقی،

  • ایران
    0

    آقای( عراقی )طالبان هزار مرتبه از شماها صادق ترند. کاش شما در ایران دفتر نداشتید . انصاف طالبان از شما بیشتر است .

  • مجید
    0

    تاحالا دقت کردید تنها کشوری که در جهان طالبان رابه رسمیت می شناسد وازطالبان هرگز درصداوسیما به عنوان گروه تروریستی نام نمی برد ایران است! مشکوک نیست؟

  • رز
    0

    پس مزدورهاتون زیاد خرج ملت زیاد

  • مهدی
    0

    انسان های کثیفی که به هموطن های خودشون رحم نمیکنن اون بدبخت ازفقروبیکاری رفته تو ارتش افغانستان راحت میکشینش یاحمله به بیمارستان وکشتن بچه های تازه متولد شده ومادران باردار. کجای اسلام نوشتن آدم بکشین.نمازهم میخونین.چهره اسلام روامثال طالب ها تودنیاخراب کردن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها