کرونا در بردسکن/ ابتلاء کودک ۱۰ روزه تا زن ۸۸ ساله

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان بردسکن تا کنون کمترین سن مبتلایان مربوط به کودک ۱۰ روزه و بالاترین آن زن ۸۸ ساله‌ای بوده که به این بیماری مبتلا شده‌اند.

کرونا در بردسکن/ ابتلاء کودک ۱۰ روزه تا زن ۸۸ ساله

مهدی عاقل‌تر، اظهار کرد: با وجود اینکه تا دو هفته قبل شهرستان وضعیت سفید داشت، اما مجدد با مراجعه افراد سرپایی و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بلافاصله جلسه ستاد کرونای شهرستان تشکیل و بر اساس تصمیم‌گیری اتخاذ شده مقرر شد مجالس عروسی و عزا در سطح شهر و روستاها با دستور دادستان ممنوع اعلام شود و اگر دستورالعمل‌های صادره توسط برخی افراد رعایت نشود، مجازات‌هایی اعمال شود.

وی، ادامه داد: خوشبختانه با دستورالعمل‌های صادره که بسیار هم مؤثر بود از دو هفته قبل برگزاری مجالس عروسی و عزا را در سطح شهرستان شاهد نبودیم، همچنین طبق پروتکل‌های بهداشتی کلیه تالارها تعطیل و نظارت‌ها بر اغذیه‌ فروشی‌ها و رستوران‌ها که باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعال باشند، جدی‌تر شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن، مطرح کرد: تمامی مکان‌هایی که پیش‌بینی می‌شد در انتشار ویروس کرونا نقش دارند، تعطیل شدند و در همین راستا مجدد برای شهرداری و نهادهای مختلف دستورالعمل‌های جدیدی اعلام شد.

وی با اشاره به تعطیلی برخی مراکز خریدی که اخطارهای صادر شده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند و منجر به ایجاد تجمعات می‌شدند، گفت: با توجه به اینکه دو هفته در بیمارستان بردسکن هیچ بستری نداشتیم ولی با مراجعه مجدد بیمار مبتلا به کرونا بخش مربوطه بازیابی و نیروها اکنون مشغول خدمت‌رسانی هستند.

عاقل‌تراظهار، کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۷۵۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۸۸۴ مورد بازرسی از اماکن عمومی، ۹۰ مورد بازرسی از پمپ‌ بنزین‌ها، ۳۱۲ مورد بازرسی از دفاتر پیشخوان و پست‌ بانک‌های روستایی و ۷۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌ها صورت گرفت.

وی، بیان کرد: در مرحله اول بازرسی‌ها ۳۱ مورد اخطار صادر و در بازرسی‌های مجدد نیز بالغ‌بر ۱۸ واحد نیز پلمب شدند، همچنین با حضور فرماندار شهرستان چندین مورد بازرسی سرزده از ادارات و بانک‌ها صورت گرفت که خوشبختانه در این مکان‌ها مشکلی نداشتیم.

تعطیلی یک روزه بانک

عاقل‌تر، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اکنون بیش از ۵۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند، همچنین هفته گذشته به دلیل ابتلاء دو نفر از کارکنان یکی از بانک‌ها به کرونا و سایر کارکنان چون علائم مشکوک داشتند به مدت یک روز برای گندزدایی مکان تعطیل شد ولی اکنون فعال هستند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن، تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان بردسکن در وضعیت قرمز قرار دارد و اکنون ۱۱ نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی، گفت: چون بر اساس پروتکل‌های بهداشتی بیماران پس از ترخیص باید دو هفته در منزل یا نقاهتگاه بمانند به همین دلیل در دوره قبل که ویروس اوج گرفت سالنی فراهم و آماده‌سازی شد ولی از آن استقبال نشد و خانواده‌ها ترجیح می‌دادند، بیمار در منزل باشد.

عاقل‌تر، بیان کرد: طی چند روز گذشته آمار مراجعه‌کنندگان سرپایی به‌ طور چشمگیری رو به افزایش بوده است.

وی، در همین خصوص بیان کرد: هر چند در گذشته طی یک ماه حدود ۳۵ مورد مثبت در شهرستان گزارش می‎شد، اما از یک هفته قبل که ویروس کرونا اوج گرفت این آمار را طی مدت ۱۰ روز داریم.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن، افزود: با توجه به اینکه از ۱۰ روز قبل تا کنون آزمایش کرونای ۳۵ نفر مثبت بوده، اما چون از همه تست گرفته نمی‎شود قطعاً آمار واقعی بسیار بیشتر است.

بیشترین آمار بستری مبتلایان کرونا در بردسکن مربوط به زنان است

وی، اظهار کرد: اگر چه همه شهرستان آلوده به ویروس کرونا هستند ولی هر بیماری که مبتلا می‌شود، نقشه مناطق آلوده تهیه و توسط نیروهای بهداشتی بررسی می‌شود که بر این اساس اکنون دو نقطه در شهر و ۶ نقطه در روستا به دلیل تراکم جمعیت درصد ابتلا و آلودگی در آن‌ها بالاتر است.

عاقل‌تر، مطرح کرد: تقریباً بیش از ۹۰ درصد افرادی که تست‌هایشان مثبت شده مسافرت به شهرهای اطراف و یا شرکت در مراسم عروسی و عزا داشته‌اند و یا با فرد مبتلا به ویروس در تماس بودند.

وی، با اعلام اینکه آمار بستری‌ها در خانم‌ها بالاتر است به‌ طوری که اکنون ۷۰ درصد افراد بستری را زنان تشکیل می‌دهند، از شهروندان خواست؛ ضمن اینکه جز در موارد ضروری نباید از خانه بیرون بیایند از شرکت در مراسم عروسی و عزا به جد پرهیز کرده و برای جلوگیری از شیوع بیشتر و ابتلا به ویروس کرونا حتماً از ماسک استفاده کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها