عمر البشیر سه‌شنبه در دادگاه حاضر می شود

منابع خبری از برگزاری جلسه محاکمه رئیس جمهوری برکنار شده سودان به همراه متهمان نظامی و غیرنظامی در پرونده کودتای ۱۹۸۹ این کشور طی روز سه‌شنبه خبر دادند.

عمر البشیر سه‌شنبه در دادگاه حاضر می شود

شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که عمر البشیر، رئیس جمهوری برکنار شده سودان به همراه ۱۵ افسر نیروهای مسلح این کشور و هشت غیرنظامی از رهبران اخوان المسلمین، سه‌شنبه هفته جاری در مقابل دادگاه حاضر می‌شوند.

طبق این گزارش، این افراد متهم به تلاش برای تضعیف قانون اساسی سودان با مشارکت در کودتای ژوئن ۱۹۸۹ با پوشش اخوان المسلمین هستند.

اسکای نیوز در ادامه گزارش داد که لیست غیرنظامیان متهم در این پرونده شامل "علی عثمان طه"، "نافع علی نافع"، "عوض الجاز"، "أحمد محمد علی الفششویه"، "الزبیر محمد الحسن"، دبیرکل اخوان، "علی الحاح" و "إبراهیم السنوسی" است.

پیشتر تاج السر علی الحبر، دادستان کل سودان اعلام کرده بود: ما تحقیقات مربوط به پرونده کودتای ژوئن ۱۹۸۹ را به پایان رساندیم و به دادگاه ارجاع کردیم. اکنون در انتظار تعیین موعد برگزاری جلسه هستیم و انتظار داریم این اتفاق در آینده‌ای نه چندان دور رخ دهد.

طبق قانون سودان، مجازات اتهام "تضعیف قانون اساسی"، که علیه عمر البشیر و حامیانش مطرح شده، اعدام یا حبس ابد است.

البشیر، که آن زمان یکی از افسران ارتش بود، با کودتای نظامی حکومت الصادق المهدی، نخست‌وزیر منتخب وقت سودان را ساقط کرد و قدرت را در این کشور به دست گرفته بود.

عمر البشیر در سال گذشته میلادی بعد از یک کودتای نظامی از قدرت کنار زده شد. او با پرونده‌های فساد متعددی روبه به رو است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها