سالن کنسرت شهر رُم به «موریکونه» تغییر نام داد

مسئولان شورای شهر رُم یکی از آمفی‌تئاترهای بزرگ شهر را به یاد «انیو موریکونه» ـ موسیقیدان بزرگ و تازه درگذشته ایتالیایی ـ نامگذاری کردند.

سالن کنسرت شهر رُم به «موریکونه» تغییر نام داد

نام سالن اجرای کنسرت موزیک پارک شهر رم ایتالیا از این پس به اسم «انیو موریکونه»، آهنگساز برنده اسکار تغییر کرد که هفته گذشته و در سن ۹۱ سالگی در همین شهر درگذشت.

در مراسمی که در سالن شهداری رم و برای یادبود این آهنگساز سرشناس برگزار شد، «جوزپه تورناتوره» ـ کارگردان ایتالیایی که ساخت موسیقی فیلم معروفش «سینما پارادیزو» را «موریکونه» بر عهده داشته ـ ضمن ادای احترام به این چهره برجسته دنیای موسیقی و سینما گفت: «به یاد می آورم که موریکونه این جمله را خیلی دوست داشت که کلید موسیقی در سکوت یافت می شود؛ بنابراین شاید شنیدن سکوتی که او از چند روز پیش آغاز کرده برای ما دشوارترین کار باشد؛ چرا که این سکوت بسیار بسیار طولانی خواهد بود».

«موریکونه» که ساخت موسیقی بیش از ۵۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی و همچنین ۱۰۰ اثر کلاسیک را بر عهده داشته، پنج‌بار با فیلم‌های «روزهای بهشت» (۱۹۷۸)، «مأموریت» (۱۹۸۶)، «تسخیرناپذیران» (۱۹۸۷)، «باگزی» (۱۹۹۱) و «مالنا» (۲۰۰۰) نامزد کسب جایزه اسکار شد و در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۶ نیز و در سن ۸۷ سالگی برای فیلم «هشت نفرت‌انگیز» ساخته «کوئنتین تارانتینو» جایزه اسکار موسیقی متن را کسب کرد.

این آهنگساز برجسته که متولد شهر رم است، فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۶۱ آغاز کرد و علاوه‌ بر «سرجیو لئونه» با کارگردانان سرشناسی مانند «برناردو برتولوچی»، «پیر پائولو پازولینی‌»، «پدرو آلمادوار»، «جوزپه تورناتوره»، «اولیور استون»،‌ «ترنس مالیک‌»، «برایان دی‌پالما» و «بری لوینستون» همکاری داشته است.

موسیقی فیلم های وسترن اسپاگتی چون «به خاطر یک مشت دلار» (۱۹۶۴)، «به خاطر چند دلار بیشتر» (۱۹۶۵)، «خوب بد زشت» (۱۹۶۶) و «روزی روزگاری در غرب» (۱۹۶۸) که از ساخته های «سرجیو لئونه» همکاسی دوران کودکی اوست، از جمله ماندگارترین آثار ساخته شده توسط «موریکونه» هستند.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها