۲۰ سر تمساح در روستاهای منطقه سرباز زنده گیری شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۲۰ سر تمساح فقط در حوزه شهرستان سرباز از روستاها و آبگیرهای پراکنده زنده گیری شده است.

۲۰ سر تمساح در روستاهای منطقه سرباز زنده گیری شده است

وحیدپورمردان، بیان کرد: در فصل های بارانی و تر سال با توجه به وسعت منطقه و وجود برکه ها و آبگیرهای متعدد که اغلب این قبیل آبگیرها بوسیله آبروهایی به روستاهای میزبان گاندو منتهی می شود، باعث شده تا گاندوها بارها به داخل روستاها رفته و موجب بروز برخی مشکلات برای اهالی شوند.

وی، افزود: در طول سال۹۸ فقط تعداد ۲۰ سر تمساح پوزه کوتاه مردابی (گاندو) که بوسیله همین آبروها و آبگیرها به داخل روستا رفته بودند توسط محیط بانان و دوستداران محیط زیست از جمله همیاران محیط زیست زنده گیری و در یکی از زیستگاههای مناسب منطقه رهاسازی شدند.

پورمردان، ادامه داد: این تعداد گاندو اکثراً در منطقه شهرستان سرباز زنده گیری شده است که با توجه به وسعت منطقه می توان گفت بطور تقریبی هر سه هفته یک گاندو سر از روستاهای میزبان درمی آورد و البته سنت ها و فرهنگ های بومی منطقه موجب شده تا با این گونه حیات وحش با احترام و مراقبت خاصی برخورد شود و این جای بسیار تشکر و قدردانی از مردم منطقه را دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها