ادعای جهانیان؛

فردوسی پور به تحمل 40 ضربه شلاق محکوم شد

حمیدرضا جهانیان، مدیرعامل سابق نفت تهران، در مصاحبه با یک برنامه رادیویی خبر از محکومیت عادل فردوسی پور، مجری برنامه نود به تحمل 40 ضربه شلاق داد.

فردوسی پور به تحمل 40 ضربه شلاق محکوم شد

جهانیان درباره این موضوع توضیح داد:"آقای فردوسی پور به من زنگ زد و من را به برنامه اش دعوت کرد. من هم دعوت را رد کردم و گفتم شما حاشیه زیاد دارید و دچار مشکل می شویم. با اصرار ایشان پشت خط تلفن آمدیم. من از ایشان خواهش کردم که غیر از مسائل ورزشی درباره چیزی حرف نزنیم و ایشان هم قبول کرد. اما زمانی که روی خط برنامه بودم ایشان به یک حکم قضایی اشاره کرد که ما تبرئه شده بودیم و ماجرایش تمام شده بود. من هم خیلی تذکر دادم و به ایشان گفتم حق نداشتید این کار را بکنید. مدیران صداوسیما هم این موضوع را پذیرفتند که او تخلف کرده است. سپس آقای فردوسی پور به من زنگ زد و عذرخواهی کرد. من به او گفتم شما در مقابل 30 میلیون بیننده تهمت و افترا می زنید و در خلوت عذرخواهی می کنید که این درست نیست. از ایشان خواستم در برنامه عذرخواهی کنند که ایشان قبول نکردند و ما هم مجبور شدیم به مراجع قضایی مراجعه کنیم. بعد از چند وقت پیگیری، حکم ایشان دو هفته پیش قطعی شد و مقصر اصلی هم خودشان هستم. او مجددا باری دیگر نزد من آمد و از یک تا دو شب پیش من آمد و از من رضایت خواست. من هم به او گفتم یک ویدئو از خودت بگیر و عذرخواهی کن. اگر به جای 30 میلیون نفر بیننده آن برنامه، 3هزار نفر هم این ویدئو را ببینند تو را می بخشم که او قبول نکرد. حالا هم به 40 ضربه شلاق به دلیل تهمت و افترا محکوم شده است! "
نوید استادرحیمی، مجری برنامه که در برنامه نود با عادل فردوسی پور همکاری می کرد و گزارشگر برنامه نود بود و حالا در رادیو تهران و برنامه فوتبال 120 مشغول به فعالیت است از شنیدن این جملات جا خورد و سعی کرد پادرمیانی کند. اما ظاهرا جهانیان با اینکه ادعا کرد که از شنیدن این حکم ناراحت شده، نشانی از این نداشت که بخواهد عقب نشینی کند. در هر صورت، نبش قبر ماجراهای جهانیان و نفت تهران و همچنین ماجراهای مصاحبه جنجالی او با برنامه نود، همچنان ادامه دارد.
چندی پیش، خبرگزاری تسنیم خبر داده بود که عادل فردوسی پور در یک پرونده به افترا محکوم شده است. البته مشخص نبود که کدام پرونده مد نظر بوده اما ظاهرا این حکم مربوط به پرونده شکایت جهانیان از فردوسی پور به دلیل نشان دادن یک حکم قضایی یا خبر محکومیت بدوی جهانیان بوده است. در خبری که خبرگزاری تسنیم منتشر کرد، مجازات فردوسی پور اعلام نشده بود. اما ظاهرا یا در همان حکم بدوی فردوسی پور به شلاق محکوم شده و به دادگاه تجدید نظر اعتراض نکرده یا او به حکم دادگاه تجدید نظر اعتراض کرده و آنطور که جهانیان می گوید دادگاه تجدید نظر، تحمل 40 ضربه شلاق را تایید کرده است.
با توجه به اینکه جهانیان مشخص نکرده است که حکم بدوی بوده یا در دادگاه تجدید نظر صادر شده است، فوتبالی با دو وکیل در این رابطه صحبت کرد. علی دربهانی وکیل پایه یک دادگستری در این باره به فوتبالی گفت:"با توجه به اینکه حکم شلاق در این جرم تعزیری است، باید بگویم چون حدی جاری نمی شود قاضی میزان شلاق را تعیین می کند و البته در این باره تنها قاضی تصمیم می گیرد که آن را تابدیل به جزای نقدی کند یا خیر و حتی عدد جزای نقدی را هم قاضی تعیین خواهد کرد. البته این نکته مهم است که آیا این حکم بدوی است یا تجدید نظر. زیرا به اولی می شود اعتراض کرد و دومی قطعی است. در واقع باید بگویم شلاق تعزیری شلاقی است که میزان آن در شرع مشخص نشده و به نظر قاضی است و همانطور که گفتم در صورت اعتراض و تجدیدنظر خواهی و دفاع مناسب قابل تبدیل و تغییر است."

منبع: خبرگزاری فوتبالی

72

حجم ویدیو: 22.87M | مدت زمان ویدیو: 00:03:10 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • علی
    0

    #شلاق نزنید

    نظرات شما -
    • خودم
      0

      چرت نگو عزیزم

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا یک مطلب رو دوبار میزارید !؟؟؟

  • ایرانی
    0

    یک جستجوی ساده در اینترنت سوابق ایشان مشخص میشه چطور آقای فردوسی پور بی اطلاع بوده است .

  • ناشناس
    0

    این بیچاره اگر در حال دمر شلاق بزنن با کابل برق باشد حداقل جایش تا روز زنده باشد یادگاری می ماند روزگار بلوبشوی بنده خدا بخواهند خوردش کنند بعید نیست خدا به اقای فردوسی پور رحم نکن.

    نظرات شما -
    • ....
      0

      کابل برق درد داره با شلنگ بزنن

  • خخخ
    0

    اینقدر حاشیه درست کرد و جیمز باند بازی در اورد که اخر ازش شکایت کردن .من خودم کلی با برنامه هاش حال کردم مخصوصا از حال گیری و ضایع کردن مهمان های برنامه . جان من با شلنگ بزنینش این جون نداره حالا شری درست کرده ولی ببخشینش

  • عابد
    0

    نفت تهران را به نابودی کشیدید حالا میخواین بهترین مجری تلوزیون ایران رو هم از دل مردم بیرون ببرین . .... خوردی

  • علی
    0

    چون حق گفته و آقای جهانیان هم پارتی دارخ

  • محسن نوروزی
    0

    قوه عدلیه باید فشار رو روی گردن دانه درشتها ی زالو صفت بگذارد تا کشور ارام شود تا گرانی و تورم مهار شود تا مردم بتوانند زندگی کنند ...باید جامعه ارام باشد تا از اب گل الود عده ای ماهی نگیرند ...خدا کند که گوش شنوا و چشم بینایی باشد ...

  • علی
    0

    اونای که این همه پول مملکت دزدیدن بردن وخوردن یه ضرب شلاق براشون ننوشتن حالا گیر دادن به این بیچاره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها