هشدار به خانواده ها؛ کرونا در کمین کودکان است

رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: بیش از ۱۰۰ کودک مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون در این مرکز بستری و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

هشدار به خانواده ها؛ کرونا در کمین کودکان است

دکتر محمدرضا فتحی بیان کرد: این کودکان که در رده سنی زیر ۱۶ سال گزارش شده اند اغلب پس از اقدامات مراقبتی لازم بهبود یافته و مرخص شدند.

وی افزود: روزانه مواردی از کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز بستری می‌شوند؛ برخی کودکان به درمان سخت پاسخ می‌دهند اما تاکنون روند درمان به خوبی پیش رفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد: در حال حاضر تنها مرکز بستری و درمان کودکان زیر ۱۵ سال مبتلا به ویروس کرونا بیمارستان ابوذر اهواز است.


به گفته سرپرست مرکز بهداشت خوزستان درگیری استان با پدیده گرد و خاک طی سال‌های متوالی و در نتیجه فراوانی بیشتر مشکلات ریوی دربین مردم نسبت به استان‌های دیگر ، نرخ ۲ برابر متوسط کشوری آسم در استان ،قرار گرفتن در ردیف مناطق ناامن غذایی کشور و فراوانی بیماری‌های فشار خون، دیابت، چاقی، کم تحرکی، مصرف بالای نمک و فست فود باعث طولانی شدن پیک بیماری کرونا در این استان شده است.

به گفته سید محمد علوی ۱۸شهرخوزستان از نظر انتشار و ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز ونارنجی قرار دارندکه از این تعداد ۱۵ شهر قرمز و سه شهرنارنجی هستند.

وی افزود: خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در معرض خطر انتشار و ابتلا به این بیماری هستند.

به گفته فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روند ابتلا به کرونا در خوزستان از ۱۵ تیرماه به بعد کاهشی شده و امروز آماربستری نسبت به ۱۰ روز پیش۳۵۰ نفر کاهش یافته است.


منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها