راه‌های روستایی سمنان بهار امسال 16 قربانی گرفتند

رئیس پلیس راه استان سمنان، گفت: در سه ماهه اول سال گذشته ۵۱ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند که سهم راه های روستایی از آن 16 نفر بوده است.

راه‌های روستایی سمنان بهار امسال 16 قربانی گرفتند

سرهنگ تقی کبیری، در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان اظهار کرد: بهار سال گذشته 64 نفر در تصادفات جاده‌ای این استان جان باخته بودند که این رقم در سه ماهه نخست امسال با کاهش 20درصدی به 51نفر رسیده است.

وی، همچنین از کاهش مصدومان تصادفات در سه ماهه نخست سال خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال ۹۸، ۷۱۰ نفر به دلیل سوانح رانندگی در استان سمنان مجروح شدند که این رقم در مدت مشابه امسال با کاهش ۲۶ درصدی به ۵۱۹ تن رسید.

کبیری، ادامه داد: در فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۸، یک هزار و ۲۴۳ مورد سانحه رانندگی خسارتی در استان گزارش شد که این رقم در سال جاری با کاهش ۲۸ درصدی به ۸۹۲ مورد رسید.

وی، گفت: در مجموع در سه ماهه اول سال جاری یک هزار و ۳۳۰ مورد سانحه رانندگی در جاده های استان گزارش شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۷۷۰ مورد بوده است. همچنین ازمجموع تصادف صورت گرفته در جاده های استان، ۵۸ درصد مربوط به خودروهای سواری، پنج درصد کامیون، ۱۰ درصد وانت ، پنج درصد موتور سیکلت و ... بوده است.

رئیس پلیس راه استان سمنان، از ساعت‌های پنج تا هفت، ۱۰ تا ۱۲ ، ۱۶ تا ۲۲ به عنوان پربسامدترین ساعات تصادفات در این استان نام برد و با بیان اینکه همچنان واژگونی عامل بیشترین تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان است گفت: در سه ماهه اول امسال علت ۶۵ درصد سوانح رانندگی در جاده های استان توجه نکردن راننده وسایل نقلیه به جلو و واژگونی خودرو بوده است.

وی، از تهران-مشهد به عنوان پرتلفات‌ترین محور این استان نام برد و اظهار کرد: در محور اصلی تهران-مشهد، ۶۰ درصد تصادف های فوتی در بخش جنوبی و ۴۰ درصد در بخش شمالی جاده روی می دهد.

سرهنگ کبیری، با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری ۱۶ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های روستایی و فرعی استان جان باختند خواستار رفع مستمر مشکلات زیرساختی در جاده‌های فرعی و روستایی این استان شد.

تعداد فوتی‌ها در جاده های روستایی استان نگران‌کننده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارسمنان، گفت: جذب اعتبارهای ملی برای بازسازی راه‌های فرعی و روستایی باهدف کاهش سوانح رانندگی و رفع مشکلات زیرساختی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان پیگیری شود.

منوچهر فخری، افزود: افزایش سوانح رانندگی در جاده های فرعی و روستایی استان نگران کننده است و لازم است که دستگاه‌های اجرایی مربوطه در قالب جذب اعتبارهای ملی برای رفع این چالش اقدام کنند.

وی، خاطر نشان کرد: با اعتبارهای استانی نمی توان برای بازسازی جاده‌های روستایی استان اقدام کرد و به طور حتم باید به دنبال جذب اعتبارهای ملی در این بخش باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه، اجرای طرح های آشکارسازی در جاده های روستایی استان مورد توجه باشد، گفت: تعداد فوتی‌ها در جاده های روستایی استان در ماه‌های اخیر قابل توجه و نگران‌کننده است.

فخری، اضافه کرد: ساخت تقاطع شهرک صنعتی سمنان از مطالبه‌های به حق مردم است که روند ساخت این طرح مهم مورد رضایت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیست.

وی، اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان در ساخت تقاطع شهرک صنعتی سمنان انتظارت را برآورده نکرده است و این اداره کل هرچه سریع تر برای اتمام این طرح اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارسمنان، گفت: بازسازی جاده زندان جدید سمنان و همچنین گردنه آهوان مورد توجه باشد و ادارات مربوط برای رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه در تمامی نقاط استان اقدام کنند.

فخری، گفت: اثرگذاری برگزاری جلسه از این دست باید برای مردم ملموس باشد و در دوره کوتاه مدت شاهد کاهش سوانح جاده ای در محورهای استان باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها