پرورش ماهی خاویار در آب قنوات سبزوار اجرایی شد

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار، گفت: پرورش ماهی خاویاری با استفاده از آب قنوات برای نخستین بار در این شهرستان که قطب شیلات خراسان رضوی است، اجرایی شد.

پرورش ماهی خاویار در آب قنوات سبزوار اجرایی شد

منصور برغمدی، عنوان کرد: علاوه‌بر طرح پرورش ماهی خاویاری در قنات روستای کهنه آب سبزوار، چهار واحد پرورش خاویار دیگر نیز در سطح شهرستان سبزوار در دو قالب پرواری و استحصال خاویار فعال هستند.

وی، ادامه داد: طرح پرورش ماهی خاویار در قنات در گام اول ۸۰۰۰ قطعه بچه ماهی رها سازی شده که تا ۲۰ هزار قطعه افزایش می‌یابد و برای سال نخست ۲۰ تن گوشت ماهی خاویاری در این مجتمع تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار، با اشاره به تولید خاویار خراسان رضوی برای نخستین بار در شهرستان سبزوار مطرح کرد: در ماه جاری پس از انجام مراحل تشخیصی، ۱۱ قطعه مولد ماهی خاویاری برای استحصال خاویار از شهرستان سبزوار به استان مازندران ارسال شد.

برغمدی، با اشاره به وجود افزون بر یک هزار رشته قنات در سبزوار گفت: در صورتی که ۲۰ درصد این قنوات در حوزه پرورش ماهی فعال شوند، ظرفیت تولید ماهی در این شهرستان به حدود ۷۰۰۰ تن خواهد رسید.

برغمدی، بیان کرد: شهرستان سبزوار با تولید سالیانه ۳۴۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۵ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سال‌های اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را کسب کرده است.

وی، اظهار کرد: در ۱۶۰ مرکز دو منظوره کشاورزی شهرستان سبزوار انواع گونه‌های ماهی گرمابی و سردابی شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل‌آلای رنگین کمان تولید می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها