فوت پزشک تربت‌جامی بر اثر کرونا/ ۱۰ درصد پرسنل دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام مبتلا به کرونا هستند

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام، گفت: عصر روز سه‌شنبه ۲۴ تیر ماه سال جاری یکی از پزشکان بخش درمان بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان به علت ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد.

فوت پزشک تربت‌جامی بر اثر کرونا/ ۱۰ درصد پرسنل دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام مبتلا به کرونا هستند

دکتر محمد افکار، اظهار کرد: دکتر محمدجمعه رنجبر به عنوان اولین شهید مدافع سلامت در این شهرستان شد.

وی، با اشاره به علت مرگ وی افزود: ارتباط مستقیم کادر درمان با بیماران کرونایی بدحال و همچنین مدت زمان طولانی این ارتباط جامعه پزشکی را در معرض خطر بسیار زیادی قرار داده و نیز خستگی و کم توانی بدن به دلیل خدمت ۲۴ ساعته از عوامل قدرت درگیری بالا در پزشکان است.

افکار، بیان کرد: این پزشک متعهد، دلسوز و مدافع سلامت که از جانبازان دوران دفاع مقدس و جامانده از جنگ بود، بالاخره پس از چند سال در پی ابتلا به ویروس کرونا و در راه دفاع از سلامت هموطنانش به همرزمان خود در جبهه‌های حق علیه باطل پیوست.

وی، ادامه داد: روانشاد دکتر رنجبر از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس و یکی از با سابقه‌ترین پزشکان در منطقه تربت‌جام به ویژه فعال در روستاهای این شهرستان بود که افزون بر ۲۰ سال از عمر خود را صرف خدمت به محرومان کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام، به شهروندان تاکید کرد: دلیل اصلی افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اصرار به برگزاری مراسم عزاداری و عروسی و رعایت نکردن فاصله گذاری است که با توجه به هشدارهای مکرری که به مردم داده شده، هنوز وخامت این بیماری و سرعت انتقال آن را جدی نگرفته‌اند.

وی، با بیان اینکه ۱۰ درصد پرسنل این دانشکده به کرونا مبتلا هستند، مطرح کرد: اکنون سه بیمارستان سجادیه، مهر مادر و ارتش برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهر تربت‌جام پیش‌بینی شده است؛ ۴۱۵ هزار و ۸۱۴ نفر از ساکنان چهار شهرستان تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام از خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها