رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

دعا کنید در تهران زلزله نیاید / برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم / آمادگی تهران فقط ۱۸ درصد!

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد وقوع زلزله در پایتخت گفت: دعا کنید در تهران زلزله نیاید! بر اساس گزارشی که دوستان اعلام کردند، آمادگی تهران برای مقابله با زلزله با وجود همه اقدامات ۱۸.۸ درصد است.

دعا کنید در تهران زلزله نیاید / برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم / آمادگی تهران فقط ۱۸ درصد!

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهر تهران اظهار کرد: بعد از زلزله دماوند و فیروزکوه، جلسه‌ مفصلی با حضور کارشناسان موسسه ژئوفیزیک تشکیل دادیم تا رفتار مردم در ارتباط این زلزله و گسل‌ها را بررسی کنیم. همچنین پس از پایان هر زلزله و زلزله اخیر، گزارشی از مؤسسه ژئوفیزیک تهیه می‌شود که در پایان این گزارش مسئولان مربوطه در این موسسه یادآوری می‌کنند که زلزله خبر نمی‌کند و همواره باید آماده باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: بر اساس گزارشی که دوستان اعلام کردند آمادگی تهران برای مقابله با زلزله با وجود همه اقدامات ۱۸.۸ درصد است همچنین این سؤال مطرح می‌شود در صورتی که زلزله در تهران اتفاق بیفتد، آیا نیروهای امدادی و اورژانسی می‌توانند از مسیرها و خیابان‌های شهر تهران به محل‌های حادثه برسند یا خیر که کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

نجار خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از استان‌های کشور، استان معین تهران در زلزله هستند و بر همین اساس باید جلسات فعالتری برای هماهنگی با این استان‌ها برگزار شود علاوه بر اینکه تعدادی از مناطق تهران، معین استان‌های مختلف در کشور هستند. به عنوان مثال در زلزله بم، دو منطقه تهران حضور مؤثری را داشتند و در خوزستان نیز حضور فعال و اثرگذاری را در بخش بازسازی داشتند و انتظار این است برای هماهنگی بیشتر جلسات منظم و مؤثری با استان‌های معین برگزار شود.

وی با بیان اینکه بنده همواره اعلام کردم دعا کنید در تهران زلزله نیاید، گفت: بعضاً این حرف بنده مورد تمسخر قرار گرفته و حتی یکی از رسانه‌ها، آرم روی لباس بنده را تغییر داده و دو دست به نشانه دعا بر روی لباس بنده طراحی کرد اما بنده باز هم عرض می‌کنم که باید دعا کنیم که در تهران زلزله نیاید!

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: رفتار مردم در برابر زلزله ملارد علی‌رغم همه اقدامات و آموزش‌ها، خیلی مناسب نبود و تهرانی‌ها غافلگیر شدند همچنان تردد در آن مقطع در شهر تهران بسیار سخت و دشوار بود لذا همواره باید آمادگی لازم را در این مواقع داشته باشیم.

نجار همچنین با اشاره به اینکه چنانچه زلزله بالای ۷ ریشتری در تهران بیاید شرایط سخت و دشواری را در پی خواهیم داشت، گفت: بنابر اعلام سازمان مسئولان بهشت زهرا(س) تعداد قبور حدود ۲۵ هزار قبر پیش‌بینی شده است اما کافی نیست.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که به‌صورت جدی پیگیری شده، مسئله پدهای بالگرد در تهران است که این مسئله مصوب و مشخص شده و جاهایی که امکان فرود بالگردها وجود دارد نیز تعیین شده است و از ظرفیت‌های نیروهای نظامی نیز استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به باند دوشان‌تپه گفت: در این زمینه از مسئولان نیروی هوایی خواستیم که این باند را حفظ کنند همچنین باند قلعه‌مرغی و فرودگاه مهرآباد نیز برای شرایط بحران و انتقال مجروحان به این محدوده‌ها و در نهایت انتقال آنها به سایر استان‌ها نیز مسئله‌ای است که پیگیری شده است.

نجار همچنین به مسئولیت جدید شهردار تهران و فرماندهی ستاد پیشگیری، هماهنگی در کلانشهر تهران گفت: این مسئولیت سنگینی است و امیدواریم پیش‌نویسی نیز از سوی شهرداری تهران در این ارتباط فراهم شود تا در جلسات آن را به تصویب برسانیم.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • رضا
    0

    خاک به سر کسی که داره بازی میخوره الان نوبت قبره که گران کنید یعنی یک مدت تو نخ دولت هستم که چجوری داره روی هرچی دست میذاره گران میکنه اخر ادم بمیره قبر پیدا میشه غصه قبر نخورید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      باز چه نقشه ای واسه این مردم بدبخت کشیدید فعلا که سرمون با کرونا گرمه الهی بحق خدایی که دیگه دارم فکر میکنم خدای ظالماس خدا ریشه ظلم این حکومت بکنه که مردم بدبخت کردن برادر جوونم با کرونا از دست دادم. زلزله میاد انشااله که بیاد راحت شیم

  • کاربر ناشناس
    0

    افراد مومن با خدا زیاد دارییم. دعایی آنها کافی است.

  • ناشناس
    0

    با این مشکل قبر مطرح کردنت انصافا روی جمیع جماعت وقیح و بیشرم و پررو در کل جهان هستی از ازل تا ابد را سفید کردی

  • 09125483092
    0

    لطف کنید بفرمائید برای چه مسئله ای مسئولین محترم آمادگی دارند ؟ جایزه میدهیم بگوئید!!

  • کاربر ناشناس
    0

    انشاالله که هرچه زودتر بیاد تا راحت بشیم

  • پرتوی
    0

    مگر خبری است یا...سرکاریه

  • ر
    0

    خدا کنه زلزله بیاد

  • ایرانی
    0

    با دعا و نظر و نیاز جلوی زلزله را نمی توان گرفت . کار علمی تخصصی باید کرد . زلزله یک امر طبیعی است مثل باران تند وتکرک و برف ووووو دیگر با تخصص باید عوامل طبیعی را مهار کرد.... در غیر این صورت مردم قبر می خواهند چکار همان خانه قبرشان خواهد شد.

  • ایرانی
    0

    یک طوری از میزان آمادگی در قبال زلزله از قول دوستان میگه مثل اینکه دوستان و برادران در سایر زمینه ها چون سیل و گردوخاک و خشکسالی و فقر و اعتیاد و فحشا و فرار مغزها وبیکاری و تورم و کاهش ارز پول ملی وشایسته سالاری و رانت و دزدی و قاچاق و...فکر کرده اند.شما برای این مردم هیچ فکر نکرده اید و این را کرنا به وضوح نشان میدهد که وبروس کوید 19در ایران یکه تازی میکند و یک شیه لباس ناپلئون بناپارت بر تن کرده و مردم بیدفاع را قلع و قمع میکند و شماها حفظ سلامتی خودتان و خانواده ی تان و خانوادههای عمه و خاله و عمو و دایی و پسرانشان و دخترانشان مهم است .چهل سال فقط در فکر حفظ موقعیت خود بودید و سرمایه مردم را خرج توپ و تانک و موشک و بمب و..کرده اید .مردم برای کسب درآمد حوضچه های پرورش ماهی در داخل شهرها دایر میکنند غافل از اینکه اطراف مرز پرگهر دریا و اقیانوس است و کشتی های چینی کف دریا را جارو میکنند.شما اگر فکر میکردید میدانست که همسایه از برادر نزدیکتر است .شما ها مست موقعیتی هستید که در خواب هم نمیدیدید کی بیدار شوید معلوم نیست .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اسمت را گذاشتی ایرانی خارجی حرف می زنی چرا هروقت قرار است اظهار وجود کنی گیر به سیخ وسه پایه می دی آخه یه نگاه به متن اظهار نظرت بینداز چرا هفتا بیجاری،،

  • کاربر ناشناس
    0

    کرونا ، فقر ، دلار ۲۴ ، و....گرانی دارو و درمان..و زلزله را کم داشتیم.دعا کافی نیست. وقتی اصل خراب است.

  • ناشناس#
    0

    تاسف.. مشکل قبر دارید یا نجات جان مردم ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    همین حالا داریم تو قبر زندگی میکنیم فقط زلزله هنوز نیومده .

  • علی
    0

    مهمه کی دعامیکنه اعضای ایران خودرو دلالان محترم وزرا ....یه موقع کارگرا دعا نکنن حاجتا عوض میشه

  • وحید
    0

    مسوولان باید فکر زلزله باشند نه مردم با این فساد اقتصادی که توی مملکت میشود دعا هم قبول نمیشود

  • کاربر ناشناس
    0

    زلزله بیاد طوری نیست مشکل قبر هم مثل همه مشکلات حل میشه احتیاج به دعا نیست زلزله خودش همه کارارا درست می‌کنه .

  • آش و کاسه
    0

    زلزله بیاد و نیاد همین آشه همین کاسه فقط مشکل اصلی کمبود قبره که اینم زلزله کرونا حلش کرده و دیگه مشکل کمبود قبر هم نداریم .

  • کاربر ناشناس
    0

    از فردا قبر گرونتر میشه چون مشگل کمبود قبر داریم مشگل کمبود مسکن هم داریم که خیلی گرون شده اصلا مشگل کمبود همه چیز داریم که همه چیز هم گرون شده .

  • قلمو
    0

    ما اینقدر بدبخت هستیم که سرمون با همه چی گرم میکنن یروز سیل یروز آتش یروز بمب گزاری یروز قتل حالا فقط تو کشور مشکل قبر داریم خنده داره تاکی مردم را سر کار میزارین اخ اگر بشه که میشه خدا به دادتون برسه مردم دیگه کاسه سبرشون سر رفته فقط رهبر انقلاب قبول دارم بس آخی داشتم خفه میشدم حرف دلم زدم ممنون

  • مسعود
    0

    سالهای سال علیرغم هشدارهای کارشناسی، شهرداری به فروش تراکم و صدور مجوز برای ساختمانهای بلند در کوچه ها و محلات اقدام نمود و خطرپذیری تهران بعد از زلزله بسیار بالا رفته و امکان امداد و نجات و آتش نشانی در کوچه ها و در ترافیک بسیار سخت و دشوار است.

  • محمود
    0

    یه بار دعا کردیم باد بیاد ببره, حالا دعا کنیم زلزله نیاد,مملکت داری که با سلام و صلوات نمیشه برادر من,علی برکت الله

  • ناشناس
    0

    زلزله نخواهد آمد چرا چون زلزله در جایی می اید که فهشا دزدی اختلاس دور ویی فریب ارتشا وبی عدالتی زنا باشد خیالتان راحت در ایران که از این خبرهانیست پس بد به دل راه ندین که عذاب الهی نازل شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها