نرخ بیکاری در استان مرکزی به ۶.۵ درصد رسید

استاندار مرکزی، با بیان اینکه استان مرکزی چهارمین استان برتر در کاهش نرخ بیکاری را کسب کرد گفت: نرخ بیکاری استان مرکزی به ۶.۵ درصد رسید.

نرخ بیکاری در استان مرکزی به ۶.۵ درصد رسید

سیدعلی آقازاده، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیکاری در استان مرکزی اظهار داشت: براساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران استان مرکزی تا پایان فصل آمار با نرخ بیکاری با رقمی معادل 6.5 درصد چهارمین استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری بوده است.

وی، افزود: این درحالی است که براساس آمار موجود و در مقایسه آماری امسال با سال گذشته شاهد کاهش میزان 1.9 درصدی نرخ بیکاری استان به نسبت فصل بهار در سال قبل بوده‌ایم.

آقازاده، تصریح کرد: براساس اعلام مرکز آمار کشور به ترتیب استان‌های خراسان جنوبی، اردبیل، مازندران، مرکزی و ایلام به ترتیب 5 استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری بوده‌اند.

استاندارمرکزی، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری متوسط کشور در این مدت براساس آمار رسمی اعلامی 9.8 درصد بوده که نرخ بیکاری استان مرکزی 3.3 درصد از میانگین کشوری کمتر است در عین حال، نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی نیز در این مدت به ٣٥/٨ درصد رسیده است.

آقازاده، با اشاره به دلایل کاهش نرخ بیکاری در این استان مرکزی گفت: برخورداری از حدود سه هزار واحد تولیدی،صنعتی، برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، وجود ظرفیت‌ها و شرایط منحصر به فرد سرمایه گذاری در استان مرکزی، انسجام بین مسئولان استان در راستای رسیدگی به مشکلات صنایع و فعالان اقتصادی، شتاب رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در سالهای اخیر از دلایل تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری در این استان بوده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها