چشم‌انداز سامسونگ از 6G: سرعت ۱۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه و استریم

کمپانی سامسونگ گزارشی منتشر کرده که بیانگر چشم انداز کره‌ای‌ها در زمینه توسعه و طراحی فناوری ارتباطی 6G است؛ آنها می‌خواهند به سرعت دانلود ۱۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه، و تاخیر زیر ده میلی ثانیه دست یابند.

چشم‌انداز سامسونگ از 6G: سرعت ۱۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه و استریم

5G در حال حاضر در برخی مناطق جهان در دسترس قرار گرفته، اما هنوز خیلی از کشورها محروم هستند؛ با این حال سامسونگ از همین حالا به فکر نسل بعدی و 6G است و در گزارشی از چشم‌اندازش در این رابطه و قابلیت‌های مخابراتی آن صحبت کرده است.

بر این اساس سامسونگ قصد دارد فرآیند توسعه و کار روی 6G را از سال ۲۰۲۱ آغاز کند؛ طبق چشم‌انداز آنها فناوری جدید ارتباطی پیش از پایان دهه جاری میلادی آماده بهره‌برداری خواهد شد. «با توجه به فرآیند توسعه‌ای که این تکنولوژی با همراهی استانداردهای فنی می‌طلبد، دستیابی به استاندارد 6G و بهره‌برداری از آن ممکن است تا سال ۲۰۲۸ نهایی شود، و در نهایت در سال ۲۰۳۰ فراگیری کامل داشته باشد».

سامسونگ مدعی است سرعت، تأخیر و پایداری مهمترین پیشرفت‌های مهاجرت از 5G به 6G خواهند بود. «در حالی که 5G به گونه‌ای طراحی شده که به حداکثر سرعت ۲۰ گیگابیت در ثانیه برسد. ما قصد داریم این نرخ را در 6G به عدد ۱۰۰۰ گیگابیت در ثانیه برسانیم تا کاربر بتواند سرعت واقعی یک گیگابیت در ثانیه را تجربه کند».

کره‌ای‌ها همچنین هدف دارند میزان تاخیر تجربه کاربران از اینترنت را به زیر ۱۰ میلی‌ثانیه برسانند. علاوه بر این انتظار می‌رود پایداری و اتکاپذیری در 6G نیز حدودا ده برابر بیشتر از 5G باشد تا به نوعی بتوان از آن حتی برای ارتباطات مداوم و بدون وقفه (مثلا جهت انجام عمل جراحی از راه دور) استفاده کرد.

سامسونگ از توانایی‌هایی که 6G در اختیار بشر قرار می‌دهد هم صحبت کرده؛ آنها تصور می‌کنند با اتکا بر این تکنولوژی مخابراتی می‌توان رزولوشن استریم محتوای واقعیت افزوده را تا 8K و واقعیت مجازی را تا 16K افزایش داد. در حالی که سرعت اینترنت 5G به هیچ عنوان پاسخگوی این دست از تکنولوژی‌ها نیست.

دیگر کاربرد مورد نظر سامسونگ استفاده از 6G در زمینه شکل‌گیری هولوگرام‌های عمق بالا، جهت تداعی افراد، ابزار و مکان‌های مختلف در نقاطی متنوع خواهد بود. علاوه بر این کره‌ای‌ها بهره‌وری از 6G در زمینه هوش مصنوعی را هم در نظر دارند.

بدون شک فاصله زیادی تا عملیاتی شدن فناوری ارتباطی 6G داریم، اما بدیهی است که سامسونگ یکی از اضلاع چندگانه توسعه در سراسر جهان خواهد بود، چرا که در حال حاضر می‌دانیم اریکسون، هواوی و شیائومی نیز مطالعاتی در زمینه مورد بحث صورت داده‌اند.

منبع: دیجیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها