رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد:

بیشترین شکایات مردمی درحوزه موبایل، پوشش و کیفیت است/ تا به حال گزارشی مبنی بر زیان داشتن تشعشعات نداشتیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشترین شکایات مردم را درحوزه موبایل،بحث پوشش و کیفیت دانست.

بیشترین شکایات مردمی درحوزه موبایل، پوشش و کیفیت است/ تا به حال گزارشی مبنی بر زیان داشتن تشعشعات نداشتیم

حسین فلاح جوشقانی در گفت و گو با خبرنگار خبر فوری با اشاره به وضعیت شکایات کاربران از خدمات اینترنت در سال جاری گفت: شکایت‌های کاربران در چهار بخش تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از میان آنها موضوع تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده درصورت اثبات مصداق کم‌فروشی است، که درصد کمی از شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در پنج ماهه اول سال ۹۶ در حوزه خدمات اینترنت به آن اختصاص دارد.
وی همچنین درباره موضوع تشعشات رادیویی و دغدغه مردم دراین زمینه اظهار کرد: این موضوع، بحث مهم و پیچیده ای است که متولی آن رگولاتوری نیست؛ طبق قانون باید سازمان انرژی اتمی به آن رسیدگی کند .


*میزان تشعشات کمتر از حدی است که استاندارد مشخص کرده است

فلاح در عین حال بیان کرد: ما به صورت دوره ای در شهرهای بزرگ اندازه گیری های را انجام داده و نتایج را به سازمان انرژی اتمی ارسال می کنیم، آنها نتایج را مورد بررسی قرار می دهند که تا به امروز موردی مبنی بر خطرزا بودن تشعشات را شاهد نبودیم؛ در واقع میزان تشعشات کمتر از حدی است که استاندارد مشخص کرده است.

*تا به حال گزارشی مبنی بر زیان داشتن تشعشعات نداشتیم

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین تصریح کرد: در70نقطه در تهران به صورت پایلوت و با همکاری آموزش و پروش و وزارت بهداشت، تجهیزاتی را در نقاط آسیب پذیر مثل مهدکودک ها ،مدارس و یا بیمارستان ها نصب کردیم؛ در شیراز نیز در 20 نقطه این تجهیزات نصب شده است که به صورت آنلاین اطلاعات را دریافت می کنیم و تا به حال گزارشی مبنی بر زیان داشتن تشعشعات نداشتیم .


*تمامی تجهیزات ما از استانداردهای لازم برخوردار هستند
وی در عین حال تاکید کرد: به مردم این اطمینان را می دهیم که تمامی تجهیزات ما از استانداردهای لازم برخوردار هستند و مردم نباید دغدغه ای در این رابطه داشته باشند.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: البته برای نصب یکسری از تجهیزات با ممانعت هایی از سوی مردم مواجه هستیم و این در حالی است که برای توسعه شبکه نیاز به نصب دکل هایی داریم که این دکل ها برای مردم نگرانی ایجاد می کند ولی جای هیچ گونه نگرانی نیست.

*بحث اصلی ما نظارت است

فلاح در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه رگولاتوری از دوران گذر عبور کرده و به دوران تثبیت رسیده است گفت: بحث اصلی ما نظارت است، البته در این حوزه ضعف های زیادی داریم و نیاز است این بخش تقویت شود که مهم ترین آن نظارت مردمی است، در این رابطه سامانه برخط و اپلیکشن هایی باید آماده شود که مردم کار نظارت را از گوشی های خود انجام داده و برای ما ارسال کنند .

* نظارت بر خدمات به عنوان صیانت از حقوق مردم افزایش می یابد

وی بر ضرورت افزایش نظارت بر خط نیز تاکید کرد و گفت: از این به بعد نظارت بر خدمات به عنوان صیانت از حقوق مردم افزایش می یابد و از رسانه ها نیز خواهش می کنیم به موضوعات حساس بوده و اگر تخلف و یا موضوعی را مشاهده کرده و از صحت آن اطلاع پیدا می کنند به رگولاتوری ارجاع دهند.

33

حجم ویدیو: 22.90M | مدت زمان ویدیو: 00:09:57 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها