معاون بهزیستی استان اصفهان خبرداد

تکدی گران تنها با دو فوتی در دوران کرونا / ساماندهی معتادین و کارتن خوابهای اصفهان نیازمند بودجه است

مجتبی ناجی با اشاره به اینکه کلیه پروتکل های بهداشتی کرونا برای مددجویان و تکدی گران جمع آوری شده از سوی اورژانس اجتماعی اجرا می شود گفت: در طول مدت کرونا تنها دو فوتی در بین تکدی گران در مرکز سالمندان اصفهان وجود داشته.

تکدی گران تنها با دو فوتی در دوران کرونا / ساماندهی معتادین و کارتن خوابهای اصفهان نیازمند بودجه است



مجتبی ناجی معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در گفتگو با خبر فوری اصفهان با اشاره به وضعیت نامناسب معتادان و کارتن خوابها در حاشیه هایی از شهر و همچنین استان اصفهان عنوان کرد: درخصوص رسیدگی و اقدامات بهزیستی در جهت کاهش تبعات اجتماعی آن هر موردی که به اورژانس اجتماعی ما از سوی مردم اهالی و نهادها گزارش شود پیگیری می شود و اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی با عنوان اینکه وضعیت هرفرد در پیش از استقرار در بخش های مراقبتی این سازمان مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: برای هر مددجو باتوجه به مصاحبه و وضعیت آن پلنی طراحی می شود که این پلن ها شامل مواردی چون بازگشت به خانواده، جذب حمایت اعضاء فامیل و بستگان و اعزام به محل سکونت فرد اگر مربوط به استان یا شهرستان دیگر باشد، انجام می شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان افزود: بیماران اعصاب و روان به مراکز اعصاب و روان مذمن، معتادان به مراکز درمان و بازتوانی و سالمند به مراکز سالمندان ارجاع داده می شوند.

وی درباره از جمله دلایل تشکیل کلونی حاشیه نشینی معتادان و کارتن خوابها در شهر اصفهان بیان کرد: در مناطقی که شاهد ایجاد یک کلونی از این نوع بافت هستیم علت آن محرومیت های خدمات شهری، نظارتی و انتظامی است که عموما در این مناطق وجود دارد و باعث تجمع این افراد در این مناطق شده است.

ناجی اقدامات بهزیستی برای کاهش خطرات ابتلا از سوی معتادان و کارتن خواب های حاشیه شهر نیز افزود: همه افرادی که پذیرش می شوند از ابتدا ایجاد شرایط ویژه کرونا در کشور، ابتدا تست کرونا از آن ها گرفته می شود و پس از گذراندن 14 روز دوران قرنطینه سپس اقدامات دیگر به جهت بهبود وضعیت آن ها صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کلیه پروتکل های بهداشتی کرونا برای مددجویان و تکدی گران جمع آوری شده از سوی اورژانس اجتماعی اجرا می شود گفت: در طول مدت کرونا تنها دو فوتی در بین تکدی گران در مرکز سالمندان بهزیستی داشتیم که آن هم بیماری زمینه ای داشتند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان چالش اساسی در مسیر ساماندهی معتادان و کارتن خوابها را حمایت بودجه ای دانست افزود: درمانگاه های اقامتی گران ترین نوع درمان به سبب شبانه روزی بودن و دارودرمانی است که بعضا این افراد نیاز دارند و از همین جهت بیشتر از همه موارد نیازمند حمایت بودجه ای در این حوزه هستیم.

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها