کلاهبرداری میلیونی از دختر مشهدی با وعده ازدواج

کلاهبردار اینترنتى که با وعده ازدواج به صورت اینترنتی، 2.8 میلیارد ریال در فضاى سایبر از طعمه های خود کلاهبردارى کرده بود در خراسان رضوی دستگیر شد.

کلاهبرداری میلیونی از دختر مشهدی با وعده ازدواج

سرهنگ جواد جهانشیرى رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر بیان داشت: در پى شکایت یکی از بانوان مشهدى مبنى بر کلاهبردارى از وى در فضاى سایبرى رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا استان خراسان از اغفال و بدنبال آن اخاذی 2 میلیارد و 800 میلیون ریالی صورت گرفته توسط فردى که در اینستاگرام با وى آشنا شده بود خبر داد و اظهار داشت این فرد به بهانه ازدواج و اخذ اقامت خارج از کشور مبلغ موصوف را کلاهبردارى و به محض دریافت وجه متوارى و دیگر از نامزد اینترنتی خود اطلاعی ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: با بررسى هاى مقدماتى صورت گرفته مشخص شد وجوه اخذ شده از شاکیه به حساب فردی با هویت معلوم منتقل شده که با هماهنگی قضایی متهمه به پلیس فتا انتقال یافت.

متهمه در خراسان رضوی از دوستان شاکیه بود
جهانشیری تصریح کرد: متهمه که از دوستان و مخاطبین پیج اینستاگرامى شاکیه از کار درآمد دانشجوى رشته وکالت بود و به اتهام برداشت غیر مجاز مبلغ 28میلیارد ریال در پلیس فتا حضور داشت اظهار کرد در پیج اینستاگرامش از سوى مخاطبى ناشناس درخواست ورود به صفحه اینستاگرامى اش را داشته و با پذیرش وى باب آشنایى با او باز شده و با توجه به مشخصات ظاهرى فرد درخواست دهنده ، که بسیار هم موجه به نظر مى رسیده به درخواست خواستگارى وى پاسخ مثبت داده و طى مدت 16 ماه گذشته لحظه به لحظه بر این صمیمیت و دلدادگى آنها اضافه شده است. دختر جوان ادامه داد، ارتباط بین آنها تماماً مجازى بوده و در فضاى حقیقى حتى یک بار هم وى را ندیده و این فرد به اصطلاح" نامزد "هربار عذر و بهانه اى آورده تا مانع دیدار فیزیکى آنها باشد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی بیان داشت: زن جوان که به اتهام کلاهبردارى در پلیس فتا حضورداشت خود قربانى وعده کلاهبردار حرفه اى شده بود و قبول داشت سیم کارت و گوشى تلفن همراهى که وسیله ارتکاب کلاهبردارى مجرم اصلى بوده را به عنوان هدیه در برابر محبت هاى مادى و معنوى که از خواستگارش دریافت کرده بوده، به وی داده است.

دستگیری 2 مرد جوان اغفال کننده زنان در خراسان رضوی
جهانشیرى افزود:‌ با تلاش کارشناسان پلیس فتا رد دو متهم دیگر ظرف 48 ساعت شناسایى شد و با هماهنگى قضایى در مخفیگاهشان به همراه ادله دیجیتالى مربوطه دستگیر و به محل پلیس فتا منتقل شدند، متهمان که دو مرد 34 و 32 ساله بودند در برابر ادله غیر قابل انکار جرم خود را پذیرفته و با ندامت کسب منفعت مالى را علت ارتکاب جرم خود در رابطه با اغفال دو زن جوان دانستند.

این مقام انتظامی به کاربران فضاى مجازى توصیه کرد: جهت پیشگیرى از هرگونه آسیب در فضاى سایبرى و استفاده ایمن از این فضا مراقب رفتار خود بوده و از هرگونه انتشار تصاویرى که ممکن است جلب توجه نموده و نظر شیادان فضاى سایبرى را به سمت کاربر متمرکز کند پرهیزکنید و تا فرهنگ سایبرى به حد لازم به رشد خود نرسیده حتى از انتخاب پروفایل با تصاویر شخصى خود پرهیز و همچنین از پذیرش افراد ناشناس در پیج هاى خود امتناع کنید.

گفتنى است ، شهروندان گرامى جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه فضاى سایبرى مى توانند به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و هرگونه نقطه نظر خود را جهت ارائه خدمات بهتر از سوى کارشناسان فضاى سایبرى درج نمایند و همزمان پاسخ سوالات خود را توسط کارشناسان برخط دریافت نمایند .

منبع: رکنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها