سنگین وزن‌ترین زن ایرانی درگذشت + عکس

زن ۳۵ ساله اهل «کوخان» بخش نمشیر شهرستان بانه که با وزن ۳۵۰ کیلوگرم عنوان چاق‌ترین زن ایران را داشت، به‌دلیل بیماری قلبی درگذشت.

سنگین وزن‌ترین زن ایرانی درگذشت + عکس

زن ۳۵ ساله اهل «کوخان» بخش نمشیر شهرستان بانه در استان کردستان که با وزن ۳۵۰ کیلوگرم عنوان چاق‌ترین زن ایران را داشت، به‌دلیل بیماری قلبی درگذشت. اما ماجرای فوتش همچنان حاشیه‌هایی به دنبال دارد.

محمد شاهویسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه علت فوت این زن چاق ۳۵ ساله با وزن حدود ۳۵۰ کیلوگرم را ایست قلبی عنوان و این‌گونه توضیح داده که یکی از اهالی روستای «کوخان» با فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ بانه تماس گرفته و برای انتقال این خانم به بیمارستان درخواست کمک کرده که نیروهای پایگاه اورژانس کانی سور در محل حضور یافته اما پس از گذشت ۲ ساعت به‌دلیل وزن زیاد، امکان انتقال با خودروی مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمارستان وجود نداشت و از آتش‌نشانی درخواست کمک شد.

وی به وضعیت جسمی و وزن سنگین این بانوی بیمار اشاره کرد و افزود: قبل از انتقال بیمار ۳۵ ساله به بیمارستان، احیای قلب توسط تکنسین‌های اورژانس در محل انجام شد اما به‌دلیل چربی خون بالا، تنگی نفس شدید و مشکلات قلبی بیمار احیای قلب موفقیت‌آمیز نبود و در محل فوت کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه مدعی شد: البته پس از درخواست کمک از آتش‌نشانی و شهرداری برای اعزام آمبولانس به محل و انتقال این بیمار به بیمارستان، چندساعت طول کشید و قبل از حضور آنان، بیمار فوت کرد و پس از تلاش دو ساعته توسط آتش‌نشانان با خودرو آتش‌نشانی به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی منتقل و فرآیند تأیید فوت بیمار ۳۵۰ کیلوگرمی از سوی پزشکی قانونی در این بیمارستان انجام شد.

شاویسی با بیان اینکه جسد این بانوی سنگین وزن توسط ۱۵ نفر جابه‌جا و سوار بر ماشین آتش‌نشانی شد، اذعان کرد: از آنجا که امکان نگهداری جسد این زن سنگین وزن در کابین سردخانه بیمارستان این شهرستان فراهم نبود، جسد پس از تأیید پزشکی قانونی و انجام امور کفن و دفن، برای خاک‌سپاری در «سلیمان بگ» تحویل عوامل شهرداری بانه داده شد.

سالار بسطامی، رئیس آتش‌نشانی بانه نیز در واکنش به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه دیررسیدن خودوری آتش‌نشانی برای انتقال بانوی سنگین وزن به بیمارستان، سبب شده که این بیمار در محل فوت کند، اظهار داشت: طرح چنین شایعاتی اصلاً صحت ندارد و انجام این کار در چارچوب کاری ما نبود.

وی گفت: براساس قانون اجازه حمل بیمار زنده با ماشین آتش‌نشانی را نداریم و محل فوت بیمار (کوخان) در حوزه استحفاظی ما نبود؛ خودری آتش‌نشانی هیچ دستگاه و امکانات پزشکی نداشته ما چطور بیمار ۳۸۰ تا ۳۹۰ کیلوگرمی زنده را منتقل می‌کردیم؛ انجام عملیات احیاء این بیمار موفیت‌آمیز نبود و بیمار در محل فوت کرد.

رئیس آتش‌نشانی بانه گفت: زمانی‌که نیروهای فوریت‌های پزشکی از آتش‌نشانی درخواست کمک کرده، خودرو آتش‌نشانی معیوب بود اما همراه با خودروی دیگر کمکی خود را به محل رسانده تا جسد منتقل و به خاک سپرده شود.

از آنجا که درباره علت و شیوه مرگ این بیمار ساکن «کوخان» بانه، تناقض وجود داشته، قضاوت به خود مردم و وجدان‌های بیدار سپرده می‌شود.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • yad
    0

    وقتی میگویند یارانه باید قطع بشه بخاطر همینه

  • سیاوش
    0

    این عکس خیلی غم انگیز کاش نمیزاشتین یک لحظه فکر کنید مادر یا خواهر خودتون ایا دوس دارین عکسشو اینجوری بزارن! گناه داره ادم باشیم

    نظرات شما -
    • سیدمحسن
      0

      بله واقعا جای تاسف هستش بعضی ها ازانسانیت واز دین وتعصب حرف میزنن اگه خانمی توخیابان یکدفعه آستینش ناخواسته بالابره بردنش یاتو ون یا بازداشت گاه ولی کسی که دستش از دنیاکوتاه س کسی انسانیت ودین نداره بگه چرااین عکس گذاشتی تو خبر....

  • داروغه
    0

    چرا با هزینه دولت تا الان عمل نکرده بود ؟؟؟

  • زهرا
    0

    سنگینترین زن ایرانی چهارصد کیلو وزن دارد ودر شمال ایران در شهری به نام رودسر میباشن اتفاقا بیست روز قبل ایشون هم به علت تنگی نفس راهی بیمارستان شدن با این تفاوت که به کمک یازده مرد ودو امبولانس به کمکشان امد وبعد از بهبودی مرخص شدن

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا به داد مرده شور بدبخت برسه

  • فاطمه
    0

    تیتر خبر رو ک خوندم ی لحظه فکر کردم مادربزرگ من مرده خودم خبر ندارم اخه ماشالله رستمیه برای خودش

  • سیدمحسن
    0

    سلام،خداوندروحش شادکنه ورحمت کنه امام رضا ع شفاعتش کنه،آقایون آتش نشانهای عزیز اورژانس محترم وخبرنگار دقیق واقعابنظرشماالان اون کسی که این عکس انداخته جایزه یاپاداش مگیره واقعا مسلمان هستیم چرابخاطر پول وپاداش مسلمان بودن ماایرانی ها رو زیرسوال میبرید،خیلی گناه داره اون بنده خدا دستش ازدنیا کوتاه هستش ولی بی انصاف ها شعور وغیرت ودین نداشتن خواستن عکس بندازن دستهای اون مرحوم باچادری مگرفتن تادیده نشه،اون بنده خدایک عمر حجابش رعایت کرده بودببین چطوری باعث شدید خیلی هابه این شکل ببینن خداوندنور به قبرش بباره وگناه های ماها که بی خیال هستیم ببخشه آمین...

  • ب ه
    0

    انتشار عکس جنازه آنمرحومه کف وانت با شکم برآمده فقط به سخره گرفتن موضوع و ناشی از فکر بیمار عکاس و ناشر عکس می باشد همانطور که برخی عوام را به درج پیامهای طنز واداشته است...

  • سید
    0

    کاش یزره انسانیت یا یزره شعورداشتن فقط الکی اسم مسلمان گذاشتن وخودمون بامسلمان بودن همه کارهای زشت وکثیف مکنیم واقعا گناه نداره این عکس انداختید خبرنگارو همه اونهایی که در خبرگزاری ها گذاشتن واقعا قلب انسان به درد میاد کاش یک انسان پیدا میشد چادری روی جسم بی جان وبی گناه این خانم می انداختن واقعا برای پول بیشتر وپاداش واجب بود عکس باشه متن خالی هم کافی بود...خدارحمتش کنه.

  • یکی
    0

    خطاب به انهایی که بسیار نگران انتشار تصویر دست ایشان هستند:باور کنید این اندازه که شما تصویر دست ان خدابیامرز که دیگر دستش از جهان کوتاهست به نظرتان امده، به نظر من یکی نیامد و بیشتر درگیر خود خبر و اینکه چگونه درگذشتند بودم. چرا شگفتزده شده اید که چرا برای زنهای زنده نگرانیها در مورد حفظ حجاب بیشتر است؟خب زن زنده است که باید در برابر مردان هرزه و هوسران محافظت شود و شاید چون مطمئن بوده اند دیگر خطری از سوی برخی مردان ایشان را تهدید نمی کند این موضوع فراموش شده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها