تجهیزات تازه آمریکایی وارد سوریه شد

منابع خبری در شهر «الحسکه» در شمال شرق سوریه خبر دادند که نظامیان آمریکایی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) یک کاروان نظامی و لجستیکی جدید وارد این شهر کرده‌اند.

تجهیزات تازه آمریکایی وارد سوریه شد

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه این تجهیزات وارد منطقه «غویران» که در کنترل نیروهای دموکراتیک کرد (قسد) قرار دارد شده است. عناصر قسد مدتی پیش این محله را اشغال کرده و چندین ساختمان دولتی را به کنترل خود در آوردند.

عمده تجهیزاتی که آمریکایی‌ها در این محله مستقر کرده‌اند، سامانه‌های راداری و سیستم‌های جنگ الکترونیک است. یک زندان محل نگه‌داری اسرای داعش نیز در این منطقه وجود دارد و در ماههای گذشته اهالی حسکه بارها از پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز این منطقه سخن گفته‌اند.

دولت آمریکا به بهانه مقابله با داعش و تروریسم چند سالی است که اشغالگری و حضور غیر قانونی خود در سوریه را توجیه کرده و از شبه‌نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه حمایت سیاسی و تسلیحاتی کرده است. با این حال، اظهارات سال گذشته رئیس جمهور آمریکا در مورد علت حضور نظامیان این کشور در سوریه نشان داد که واشنگتن به دنبال نفت و منابع سوریه است.

دونالد ترامپ در بحبوحه زمزمه خروج نظامیان آمریکا از خاک سوریه ادعا کرد نیروهای این کشور برای حفاظت از چاه‌های سوریه باقی‌ خواهند ماند تا این چاه‌ها به دست دولت سوریه یا ایران نیفتد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها