سونامی ادعاهای نادرست ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش

جدیدترین آمار مربوط به ادعاهای نادرست یا گمراه کننده از سوی دونالد ترامپ نشان می‌دهد که وی تا تاریخ ۹ ژوئیه بیش از ۲۰ هزار ادعای نادرست یا گمراه کننده را در دوران ریاست جمهوری‌اش مطرح کرده است.

سونامی ادعاهای نادرست ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، بر اساس آمار پایگاه داده موسوم به "حقیقت سنج" (Fact Checker) ۸۲۷ روز طول کشید تا دونالد ترامپ به رقم ۱۰ هزار ادعای نادرست و گمراه کننده در طول دوران ریاست جمهوری‌اش برسد که میانگین ۱۲ ادعای نادرست در هر روز را برای او رقم زد.

با این حال طبق بررسی‌ها او تا تاریخ ۹ ژوئیه یعنی ۴۴۰ روز بعد از آن رقم ۲۰ هزار ادعای نادرست را رد کرده و به میانگین ۲۳ ادعای نادرست در هر روز در این دوره ۱۴ ماهه رسید؛ دوره‌ای که شامل رخدادهای منجر به استیضاح ترامپ، همه گیری جهانی کرونا و افول اقتصاد و فوران اعتراضات در آمریکا از بابت مرگ جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس این کشور بوده است.
دوره همه گیری کروناویروس به کلی ترامپ را به سمت یک ژانر جدید از ادعاهای نادرست برد. در این دسته او در عرض تنها چند ماه به رقم حدود ۱۰۰۰ ادعای نادرست رسید که بیشتر از مجموع ادعاهای او درباره مالیات است. ادعاهای گمراه کننده ترامپ درباره تحقیقات مربوط به استیضاحش و رخدادهای پیرامون آن منجر به ورود تقریبا ۱۲۰۰ مورد جدید به این پایگاه داده شد.
هنگامی که پایگاه داده حقیقت سنج این پروژه ثبت ادعاهای نادرست ترامپ را در ۱۰۰ روزه اول ریاست جمهوری وی شروع کرد، این ایده که ترامپ تا قبل از پایان دوره اول ریاست جمهوری خود مرز ۲۰ هزار ادعای نادرست را رد کند دور از انتظار بود. در آن زمان میانگین ادعاهای ترامپ کمتر از پنج مورد در هر روز بود که سبب می شد بر طبق برآورد در صورت ادامه این روند او در دوره چهار ساله ریاست جمهوری اش حدود ۷۰۰۰ ادعای نادرست را مطرح کرده باشد. اما سونامی ادعاهای نادرست ترامپ بزرگتر و بزرگتر شد.
تا تاریخ ۹ ژوئیه بر طبق برآورد این پایگاه داده متعلق به واشنگتن پست، ادعاهای ترامپ در یک دوره ۱۲۶۷ روزه به رقم ۲۰۰۵۵ عدد بالغ شده است.ترامپ در اتفاقی مشابه با اتفاقی که سبب گذر او از مرز ۱۰ هزار ادعای نادرست شد، اخیرا مصاحبه‌ای با شان هانیتی، مجری فاکس نیوز داشت که به او در رد کردن رقم ۲۰ هزار ادعای نادرست کمک کرد. او در این تاریخ ۹ ژوئیه ۶۲ ادعا مطرح کرد که حدود نیمی از آنها در زمان مصاحبه هانیتی مطرح شدند.
تا کنون مکرر ترین ادعای نادرستی که از زبان ترامپ خارج شده معادل ۳۶۰ بار مربوط به این گفته است که اقتصاد آمریکا امروز در بهترین وضعیت خود در تاریخ قرار دارد.
انتهای پیامدومین دروغ پرتعداد ترامپ با رقم ۲۶۱ بار این بوده که دیوار مرزی وی در دست ساخته شدن است.
او همچنین بالغ بر ۲۱۰ بار این گونه ادعا کرده که بزرگترین کاهش مالیاتی تاریخ آمریکا را رقم زده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها