وزیر امور خارجه سابق آمریکا:

ممکن است ترامپ به راحتی قدرت را تحویل ندهد

وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت، ایالات متحده باید آماده رویارویی با این احتمال باشد که دونالد ترامپ در صورت شکست در انتخابات نوامبر از ترک کاخ سفید امتناع کند.

ممکن است ترامپ به راحتی قدرت را تحویل ندهد

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که در انتخابات ۲۰۱۶ رقیب دموکرات مقابل ترامپ بود، گفت، او سرکوب رای‌دهندگان و مداخله خارجی در انتخابات امسال آمریکا را رد نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در صورت شکست ادعا کند که انتخابات غیرقانونی بوده و رای‌گیری پستی را سرزنش کند یا خیر گفت: خب این نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ اینکه آیا او بعد از شکست به سادگی قدرت را تحویل می‌دهد یا خیر. ما باید برای چنین شرایطی آمادگی داشته باشیم.

هیلاری کلینتون گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا بارها نسبت به تقلب در انتخابات در صورت اجرای رای‌گیری پستی در انتخابات ماه نوامبر هشدار داده و این مساله مورد ارزیابی قرار نگرفته است. او گفت: مطالعات و بررسی‌های آکادمیک بسیاری صورت گرفته است که نشان می‌دهد این ادعایی ناصحیح و ساختگی است.

با این حال کلینتون گفت که "خطر واقعی" تقلب انتخاباتی برای کاستن از میزان مشارکت مردمی یا مداخله خارجی همچنان باقیست. او استدلال کرد که جمهوری‌خواهان برای رای ندادن گروه‌هایی که فکر می‌کنند به آن‌ها رای نمی‌دهند، خصوصا جوانان، آمریکایی‌ آفریقایی‌ها و لاتین‌تبارها، تلاش می‌کنند. وزیر خارجه دولت اوباما گفت: ببینید من می‌خواهم انتخابات عادلانه‌ای برگزار شود.

هیلاری کلینتون همچنین از اقدام ترامپ در عفو مجازت زندان راجر استون، مشاور سابق و یار دیرین خود انتقاد کرد.

او گفت: این ادامه لاپوشانی است. چون یک چیزی که ترامپ از آن خیلی می‌ترسد و مربوط به رئیس‌جمهوری شدن اوست، این است که ما در نهایت خواهیم دید که پیروزی او تا چه حد غیر قانونی بوده است. و اینکه او چگونه در تلاش برای کسب کمک خارجی و استفاده از آن نقش داشته است. و اینکه راجر استون چطور برای این امر ضروری بوده است. عفو راجر استون دلیل دیگری است که نباید در نوامبر به ترامپ رای بدهیم. با حضور یک رئیس‌جمهوری جدید در قدرت کل رفتارهای او زیر ذره‌بین می‌رود.

این سیاستمدار آمریکایی افزود: تا زمانی که ترامپ در انتخابات شکست نخورد، ما هرگز نمی‌فهمیم که نهادهای ما تا چه حد ویران و قوانین تا چه حد تضعیف شد و او با چه میزان خطایی پیروز انتخابات درآمد. خب راجر استون در وسط این ماجرا بود و برای همین است که ترامپ باید آن را لاپوشانی کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها