تبدیل محل دفن زباله های املش به بوستان گردشگری

فرماندار املش از تبدیل محل دفن زباله های این شهر در حاشیه رودخانه شلمانرود به بوستان گردشگری خبر داد.

تبدیل محل دفن زباله های املش به بوستان گردشگری



به گزارش سایت خبر فوری به نقل از ایرنا ، یونس محمودی در چهارمین جلسه کارگروه پسماند این شهرستان گفت: با انتخاب شهرداران جدید در دو شهر املش و رانکوه در این شهرستان توسط اعضاء جدید شورای اسلامی وضعیت انتقال 15 تا 20 تن زباله از شهر املش و 2 تا 3 تن زباله از شهر رانکوه به کارخانه کمپوست رودسر به حالت عادی و روال گذشته برگشته و مانع از انتقال آن به حاشیه رودخانه های شلمانرود در املش و کیارود در رانکوه شده است.
وی همچنین با قدردانی از احداث و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان 32 تختخوابی نیکوکار املش با دو و نیم میلیارد ریال اعتبار در ماه گذشته ، گفت: بیمارستان نیکوکار املش در 18 اسفند 93 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد؛ در حالی که فاقد تصفیه خانه فاضلاب و با چالش جدی زیست محیطی مواجه بود.
محمودی خاطرنشان کرد : 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای احداث جایگاه امحاء زباله و احداث جایگاه اکسیژن مرکزی بیمارستان نیکوکار املش تخصیص یافته که از نیازهای ضروری این بیمارستان است.
وی پیش بینی کرد با تخصیص این میزان اعتبار جایگاه امحاء زباله بیمارستان نیکوکار املش تا اواخر پاییز احداث و از انتقال زباله های عفونی به سراوان رشت جلوگیری و احداث جایگاه اکسیژن مرکزی هم تا پایان امسال تکمیل شود.
در این جلسه مصوب شد که در جلسه بعدی کارگروه پسماند شهرستان املش با حضور مسئولان آب منطقه ای و پسماند استان نحوه واگذاری زمین های حاشیه رودخانه ی شلملن رود در منطقه پایین دست کشتارگاه سابق املش به شهرداری برای تبدیل آن به پارک تفریحی گردشگری بررسی می شود. در این منطقه حدود 20 سال است که روزانه بین 20 تا 25 تن زباله بصورت غیر اصولی و غیربهداشتی دفع می شود.
شهرستان املش با2بخش مرکزی و رانکوه با جمعیتی درحدود46 هزار نفر در 75 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها