ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مشهد افزایش یافت

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی، گفت: اولین استانی بودیم که پس از شیوع کرونا اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر کردیم و در این امر از شورای شهر و شهرداری متشکریم که با اینکه متولی اصلی نبودند کمک کردند.

ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مشهد افزایش یافت

محمدحسین صالحی، صبح امروز در مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادین متجاهر حسن‌آباد اظهار داشت: سال 98 طبق دستور استاندار طرح شهر مشهد، شهر بدون معتاد آغاز شد و یکی از مهم‌ترین مشکلات مکان نگه‌داری این افراد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی، بیان کرد: تا پایان 1398 ظرفیت ما 1800 نفر بود با کمک دستگاه‌های مختلف تا پایان سال 99 ظرفیت نگه‌داری معتادان متجاهر به بیش از 5هزار نفر خواهد رسید و در سال بعد به بیش از 7500 نفر.

صالحی، گفت: کمپ حسن‌آباد در فاز اول 500 نفر را پناه خواهد داد و در فاز نهایی 3000نفر. پنج پروژه در شهرستان داریم که هر پروژه 200 نفر به ظرفیت اضافه می‌کند. پروژه برزش آباد با همکاری شهرداری و دیگر نهادها بیش از 40 درصد پیشرفت داشته که گنجایش آن نیز یکهزار نفر است.ظرفیت سازی مراکز موجود به 2500 نفر از دیگر برنامه‌هاست.

وی، خاطرنشان کرد: اولین استانی بودیم که پس از شیوع کرونا اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر کردیم و در این امر از شورای شهر و شهرداری متشکریم که با اینکه متولی اصلی نبودند کمک کردند.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت:مساحت این کمپ 3.2 هکتار است که در فاز اول 2.2 هکتار آن محوطه‌سازی و اجرایی می‌شود.

کاظمی، با اشاره به اینکه دو ساختمان و سه سوله در این فاز اجرایی کامل ساخته و یا بازسازی می‌شود تصریح کرد:برآورد هزینه این پروژه 10 میلیارد تومان است. و زمان پروژه 135 روز خواهد بود.

وی، تاکید کرد: این پروژه علاوه بر مدیریت شهری برای دو مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادستانی نیز اهمیت دارد و پیگیر آن هستند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها