جروزالم‌پست: توافق ایران-چین، خبر بد برای اسرائیل است

یک رسانه اسرائیلی توافق ایران و چین برای همکاری در عرصه‌های مختلف را «خبر بد برای اسرائیل» توصیف کرده و نوشته این توافق تا حد زیادی «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران را خنثی خواهد کرد. ر

جروزالم‌پست: توافق ایران-چین، خبر بد برای اسرائیل است

یک رسانه صهیونیستی توافق ایران و چین برای همکاری در عرصه‌های مختلف را «خبر بد برای اسرائیل» توصیف کرده و نوشته این توافق تا حد زیادی «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران را خنثی خواهد کرد.

روزنامه «جروزالم‌پست» در مطلبی با عنوان «توافق پیشنهادی میان ایران و چین خبر بدی برای اسرائیل است» می‌نویسد: «کازرار فشار حداکثری آمریکا اثرات مهمی روی ایران داشته، اما سرازیر شدن سرمایه‌گذاری‌های چین حرکت عمده‌ای به سمت خنثی کردن این اثرات خواهد بود.»

این روزنامه نوشته است: «در حالی که ایران و چین مشغول تلاش برای نهایی کردن یک توافق امنیتی و اقتصادی ۲۵ ساله هستند اسرائیل دلایل زیادی برای نگران شدن از آن و حتی قرار گرفتن در وضعیت هشدار، دارد.»

جروزالم‌پست نوشته است: «برای اسرائیل خطرات ناشی از این توافق آشکار است.»

«کاریس ویت»، مدیرعامل اندیشکده SIGNAL، که یک پایگاه تخصصی برای تحلیل مسائل مربوط به چین-اسرائیل است گفت: «هر یک دلاری که وارد سیستم ایران می‌شود پولی است که می‌تواند علیه اسرائیل هزینه شود.»

جروزالم‌پست نوشته این مسئله به خصوص هنگامی که تقویت بخش نظامی ایران از طریق همکاری با چین در نظر گرفته شود نمایان است زیرا منابعی که برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صرف شوند می‌توانند علیه اسرائیل به کار گرفته شوند.

بخش دیگری از توافق که روزنامه صهیونیستی به آن پرداخته فروش سلاح به ایران است. جروزالم‌پست نوشته است: «در یک گزارش اخیر پنتاگون آمده چین به دنبال فروش بالگردهای تهاجمی، جنگنده و تانک به ایران بعد از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر است.»

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    ابعاد این توافق برای مردم باید کاملا بازشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها