یک سوم مردم اراک در استفاه از ماسک سهل‌انگارند

استاندار مرکزی، گفت: ۳۰ درصد از مردم اراک در استفاه از ماسک سهل‌انگار هستند که رفتار غیرمسئولانه‌شان عامل شیوع کرونا است و ممکن است باعث شود محدودیت‌ها به ناچار برگردد.

یک سوم مردم اراک در استفاه از ماسک سهل‌انگارند

سیدعلی آقازاده، در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی بیان کرد: همراهی اغلب مردم با پویش «من ماسک می‌زنم» قابل تقدیر است و نباید اجازه داد اقلیت سهل‌انگار به شیوع کرونا دامن زده زحمات مضاعف برای مدافعان سلامت و استان ایجاد کنند.

وی، با بیان اینکه ظرفیت بستری و خدمات در بیمارستان‌های استان مرکزی محدود است اظهار کرد : اگر مردم در رفتارهای غیرمسئولانه تجدید نظر نکنند و ممکن است در ایام پیش رو مشکلات خدمات به مبتلایان مراجعه کننده رخ دهد و توان کافی درخدمات آی.سی.یو و مراقبت‌های ویژه، حتی بستری بیماران متناسب با امکانات موجود نباشد.

استاندارمرکزی، با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای پایان کرونا نیست و تنها قرار است با مشارکت آگاهانه مردم شریان‌های اساسی جامعه و اقتصاد به حیات خود ادامه دهند تصریح کرد : چرا که هنوز زمان مشخصی برای ارایه داروی قطعی و واکسن ویروس کرونا عنوان نشده و تنها راه، تغییر سبک زندگی و پذیرش رعایت بهداشت فردی و ارتباطی است.

وی، در رابطه با سهمیه ماسک بیان نمود: سهمیه روزانه ۱۵ هزار عددی ماسک برای استان تعیین شده و مشکلی برای تهیه آن وجود ندارد و همه تلاش ستاد مقابله با کرونا در این است که سهمیه استان به صورت کامل محقق شود.

استاندار مرکزی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برگزاری آیین‌های سوگ و عزا به عنوان یکی از علل شیوع موج دوم کرونا در استان بوده بنا بر تصمیم ستاد استانی، برپایی این آیین‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است .

وی، افزود : تمامی تالارهای پذیرایی و مراکز خدمات دهنده موظف هستند ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم های عروسی، در صورت انصراف متقاضیان از برگزاری مراسم مبالغ ریالی دریافت شده را مطابق قرارداد تنظیم شده بازگشت دهند.

آقازاده، متذکر شد: هرآنچه که در قرارگاه پدافند زیستی استان به عنوان مرجع سیاست‌گذاری مقابله با کرونا مصوب می‌شود لازم الاجرا است و ارایه گزارشی از درصد تحقق مصوبات در هر جلسه برگزار شده تکلیف است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها