رزرو هتل، تضمینی بر کیفیت اقامت در ایام کرونا

معمولاً هتل‌ها اولین انتخاب مسافران برای اقامت در طول سفر هستند. اما دلیل این محبوبیت چیست. پاسخ ساده است؛ انتخاب و رزرو هتل‌ها ساده‌تر و مطمئن‌تر است.

رزرو هتل، تضمینی بر کیفیت اقامت در ایام کرونا

معمولاً هتل‌ها اولین انتخاب مسافران برای اقامت در طول سفر هستند. اما دلیل این محبوبیت چیست و چرا مسافران هتل ها را به سایر اقامتگاه‌ها برای اقامت در طول سفر ترجیح می دهند، پاسخ ساده است. انتخاب و رزرو هتل ها ساده تر و مطمئن تر است.

منظور از ساده تر بودن این است که میتوانیم به راحتی و در عرض چند دقیقه به صورت آنلاین هتل های شهر مقصد را با توجه به رنج قیمت و تعداد ستاره با عکس و توضیحات مشاهده کرده و رزرو کنیم. سایتهای معتبر زیادی مانند علی بابا، اقامت 24 و رزروینگ هتل این امکان را برای ما فراهم میکنند.

و اما منظور از مطمئن تر بودن هتل‌ها چیست؟

منظور این است که هتل ها از اول تکلیف ما را با استانداردهای کیفی مشخص میکنند یعنی وقتی یک هتل 2 ستاره رزرو میکنیم میدانیم تا چه حد توقع کیفیت خدمات داشته باشیم و مسلما انتظار کیفیت یک هتل 5 ستاره را نخواهیم داشت. تقریبا در رزرو هتل همه چیز واضح و مشخص است. عکس ها تفاوتی با واقعیت ندارند و می دانید حتی اگر مشکلی باشد یک رزرواسیون 24 ساعته برای پاسخگویی وجود خواهد داشت. پس شاید بهتر است بگوییم ریسک رزرو آنلاین هتل کمتر از سایر اقامتگاه ها است.

مخصوصاً در این ایام که ترس از ابتلا به ویروس کرونا سبب دلهره مسافران شده است، هتل ها تحت نظارت نهادهای مربوطه با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه میدهند و مسافران میتوانند اطمینان بیشتری به امنیت سفرشان داشته باشند و با خیالی آسوده تر از سفرشان لذت ببرند. برخی از این پروتکل ها ضدعفونی شدن تمام سطوح اتاقها بعد از خروج مسافر و پذیرش مسافر جدید با فاصله ی یک روزه از مسافر قبلی هستند. البته که بهتر است مسافران برای حفظ سلامت خود تا حد امکان از رفت و آمدهای غیر ضروری در مکان های شلوغ در تمام مدت سفر بپرهیزند.

امتیاز دیگر هتل ها پیشنهادی جذابی هست که در فصل های مختلف میدهند. مثلا برای رزرو هتل کیش در فصل تابستان با تخفیف های بسیار خوبی همراه است. پس اگر از طریق آژانس های مسافرتی اقدام به رزرو کرده اید از آنها بخواهید که هتل های دارای تخفیف را به شما معرفی کنند و اگر خودتان به صورت آنلاین رزرو می کنید میتوانید در سایت رزروینگ هتل تخفیف ها را مشاهده کنید.

از مزایای دیگر رزرو هتل در سفر می توان به تنوع زیاد هتل ها به ویژه در شهرهای پر مسافر مانند تهران ، مشهد، شیراز و کیش اشاره کرد. مشهد یکی از مقاصد پر سفر داخلی، میزبان زائران امام رضا(ع) است و با بیش از 300 هتل پذیرای مسافران این شهر است. تنوع بالای هتل های مشهد از نظر کیفیت، قیمت و موقعیت مکانی دست مسافران را برای انتخاب باز گذاشته است.

در شهر بزرگی مثل تهران که بافت شهری هر منطقه متفاوت است و ترافیک یکی از معضلات آن است موقعیت مکانی هتل یکی از آیتم های تعیین کننده رزرو هتل در تهران است. هر روزه سفرهای کاری و تفریحی زیادی به شهر تهران انجام می شود اما تنوع زیاد هتل های تهران مسافرانی را که با مقاصد مختلف به این شهر سفر کرده اند، نا امید نخواهد کرد.

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم هتل ها، خدمات و تفریحات متنوعی با توجه به شهری که در آن قرار دارند و تعداد ستاره اشان ارائه می دهند. می دانیم سرویس نظافت اتاق، خشکشویی، رستوران، کافی شاپ، اینترنت و ... از امکاناتی هستند که تقریبا در همه ی هتل ها ارائه می گردند. اما بعضی هتل ها اضافه بر این امکانات دارای یک یا چندین استخر، چندین نوع رستوران ملل، سالن نمایش و برنامه های سرگرم کننده ، سالن آرایش، محل نگهداری کودکان، ساحل اختصاصی، سالن بازی، سالن ماساژ و اسپا و .. نیز می باشند.

اگر اهل سفر باشید و تا کنون اقامت در هتل های داخلی و خارجی زیادی را تجربه کرده باشید حتما با اصطلاحاتی مانند OR،BB HB، FB،ALL و UALL آشنایی دارید و اگر هم ندارید ما برایتان توضیح خواهیم داد تا هم با محدوده ی گسترده ی خدمات هتل ها آشنا شوید و هم در هنگام انتخاب هتل در سفرهایتان راحتتر تصمیم گیری کنید.

OR کوتاه شده کلمات انگلیسی Only Room به معنی تنها اتاق می باشد. OR در زبان هتل یعنی در طول اقامت در این هتل هیچ گونه وعده ی غذایی به صورت رایگان و بدون هزینه اضافی ارائه نمی شود.

BB کوتاه شده ی کلمات Bed and Breakfast به معنی تخت و صبحانه است. BB همان شیوه ی معمولی است که از اکثر هتلها دیده ایم به اینصورت که هزینه پرداخت شده برای اتاق و وعده ی صبحانه است.

HB کوتاه شده ی کلمات Half Board است. در این دسته از سرویس با هزینه ی پرداخت شده می توانید از اتاق، وعده ی صبحانه و یک وعده ناهار یا شام استفاده کنید. این که وعده ی ناهار جز سرویس هتل باشد یا شام موضوعی است که به هتل بستگی دارد برای مثال سرویس HB در هتل های دبی به صورت صبحانه و ناهار عرضه می گردد و در هتل های آنتالیا به صورت صبحانه و شام.

FB یا همان Full Board به معنی سرویس کامل است که اتاق، صبحانه، ناهار و شام را شامل می شود.

ALL یا ALL Inclusive به معنی سرویس کامل (صبحانه، ناهار وشام) به علاوه ی نوشیدنی رایگان است.

UALL یا Ultra All Inclusive سرویسی است که در هتل های شهرهای ساحلی ای مثل آنتالیا، کوش آداسی و ... ارائه می گردد و به اینصورت است که مسافران هتل مجازند در طول 24 ساعت شبانه روز از رستوران ها و کافه های هتل نوشیدنی و غذای مجانی دریافت کنند که شامل وعده های صبحانه، ناهار، عصرانه وشام میشود. در این گونه هتلها معمولا استفاده از استخرها و بازیهای آبی نیز برای مسافران آزاد است اما مجموعه هایی مانند ماساژ ،سالن آرایش و ... جز سرویس هتل نیستند و با هزینه ی جدا خدمات ارائه می دهند. ممکن است در هتل هایی با این شکل از سرویس، رستوران یا کافه ای باشد که جز سرویس هتل نیستند و با هزینه ی جدا به انتخاب خودتان بتوانید از آنها استفاده کنید.

دامنه گسترده خدمات هتل ها علاوه بر صدها آیتم دیگر مانند تعداد ستاره هتل، نوع اتاق و شهر مقصد، محدوده ی قیمتی هتل ها را تعیین میکنند. پس با در نظر گرفتن همه ی این موارد و بررسی قیمت ها و کیفیت هتل و همچنین نوع اتاق و سرویس برای رزرو اقدام کنید تا خیالتان کاملا راحت باشد. به سادگی میتوانید با مراجعه به سایت رزروینگ هتل به آدرس www.reservinghotel.com با اطمینان هتل مورد نظرتان را انتخاب، مقایسه و رزرو کنید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها