شرط تازه آمریکا برای حمایت از طرح الحاق کرانه باختری

یک رسانه عبری زیان فاش کرد دولت آمریکا شروط جدیدی را برای حمایت از طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی مطرح کرده است.

شرط تازه آمریکا برای حمایت از طرح الحاق کرانه باختری

به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما"، این شبکه اسرائیلی گزارش داد که دولت آمریکا به دنبال مانع‌تراشی برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری توسط اسرائیل در آینده نزدیک است.

این شبکه عبری زبان همچنین گزارش داد، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای چراغ سبز نشان دادن به اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی شرط جدیدی برای دولت اسرائیل قرار داده است.

طبق گزارش شبکه عبری "کان"، اخیرا چندین نشست جدید میان مسئولان آمریکایی و اسرائیلی به منظور بررسی طرح الحاق کرانه باختری برگزار شده است و در جریان این نشست‌ها کاخ سفید شرط گذاشته که در صورتی از طرح الحاق حمایت خواهد کرد که در اراضی اشغالی "ثبات سیاسی" حکم‌فرما شود.

این شبکه اسرائیلی اعلام کرد، دولت ترامپ خواهان برقراری ثبات سیاسی در "اسرائیل" است تا اجرای طرح الحاق بدون وجود هرگونه اختلافات تضمین شود و این طرح تنها به عنوان بخشی از وعده‌های انتخاباتی نیست، علاوه بر آن آمریکایی‌ها بر حصول اجماع میان حزب لیکود و ائتلاف آبی و سفید در خصوص این مسأله تاکید دارد.

در همین راستا، گیلی کوهن، خبرنگار سیاسی این شبکه اسرائیلی به نقل از برخی منابع دولت اسرائیل، بدون اشاره به جزئیات بیشتر تصریح کرد، دولت آمریکا از تل‌آویو خواسته است در مقابل الحاق کرانه باختری، هزاران واحد مسکونی برای فلسطینیان فراهم کند.

کوهن به نقل از مسئولان حزب لیکود اعلام کرد، نتانیاهو به رغم تمام این شروط بر اجرایی شدن پرونده الحاق و پیشبرد آن در زمان نخست وزیری خود تاکید دارد.

پس از آنکه مسؤولان رژیم صهیونیستی اعلام کردند قصد دارند بر اساس طرح "معامله قرن" که هدفی جز نابودی مسأله فلسطین ندارد، بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی را به "حاکمیت" اسرائیل درآورند، طرف‌های فلسطینی و بین‌المللی مخالفت گسترده‌ای با این مساله داشتند و شهرها و شهرک‌های فلسطینی و نیز برخی از شهرهای اروپایی و آمریکایی شاهد تظاهرات گسترده‌ای در مخالفت با این طرح بودند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها