تست کرونا برای چه افرادی رایگان است در همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: انجام تست کرونا در  مراکز غربالگری همدان هدفمند شده و برای افراد بی‌علامت و به صورت دلبخواهی انجام نمی‌شود.

تست کرونا برای چه افرادی رایگان است در همدان

محمد خیراندیش، اظهار داشت: تست رایگان کرونا در مراکز غربالگری و درمانی همدان برای افراد بالای 65 سال، مادران باردار و بیماران زمینه‌ای که دارای علائم شدید هستند انجام می‌شود.

وی، با تاکید بر اینکه افراد جامعه هدف باید حتما دارای علائم باشند تا از آن‌ها تست گرفته شود، ابراز کرد: بنابراین مردم از ایجاد تجمع در مراکز غربالگری و درخواست برای تست کرونا خودداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان، با بیان اینکه مراکز 16 و 24 ساعته ما در شهرستان همدان عملیات غربالگری کرونا را انجام می‌دهند، تصریح کرد: تست آزمایشگاهی کرونا فقط با تشخیص و دستور پزشک قابل انجام است.

خیراندیش، با بیان اینکه غربالگری تلفنی برای تمامی گروه‌های سنی در مناطق شهری و روستایی همدان انجام شده، ابراز کرد: موارد مشکوک و دارای علامت به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شود.

وی، با تاکید بر اینکه حضور در تجمع و صف خدمات پزشکی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، گفت: بنابراین افراد سالم و بدون علامت از حضور غیر ضروری در مراکز غربالگری و درخواست تست کرونا خودداری کنند.

وی، با اشاره به اینکه شاهد سیر افزایشی مبتلایان کرونا در استان هستیم، عنوان کرد: مردم در خانه بمانند و از حضور غیر ضروری در بیرون از منزل و حضور در اجتماع‌ها بپرهیزند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها