خط حمله خفن تیم ملی

فیفا برنامه بازی‌های انتخابی جام جهانی را اعلام کرده و از همین حالا می‌دانیم که از ۱۷ مهر باید برای دیدار مقابل هنگ‌کنگ آماده شویم. روز‌های سخت دور اول انتخابی جام جهانی از همان روز آغاز می‌شود.

خط حمله خفن تیم ملی

این روز‌ها همه درباره بازیکنان آماده فوتبال ایران صحبت می‌کنند. بازیکنانی که در لیگ‌های مختلف می‌درخشند، اما متأسفانه به این دلیل که مدیران فوتبال ما در انتخاب سرمربی تیم ملی دقت نکردند، با حضور این بازیکنان آماده دو شکست تلخ در انتخابی جام جهانی به دست آوردیم. حالا هم اگرچه بهترین گزینه برای نیمکت تیم ملی انتخاب نشده و در شیوه انتخابش نقد و حرف‌های بسیار داریم، اما وظیفه داریم به فردی که انتخابش کرده‌اند کمک کنیم.

فیفا برنامه بازی‌های انتخابی جام جهانی را اعلام کرده و از همین حالا می‌دانیم که از ۱۷ مهر باید برای دیدار مقابل هنگ‌کنگ آماده شویم. روز‌های سخت دور اول انتخابی جام جهانی از همان روز آغاز می‌شود. از حالا می‌دانیم که جدا از این بازی آسان، باید یک بازی آسان دیگر در خانه کامبوج برگزار کنیم و بعد نوبت به دو بازی حیاتی می‌رسد؛ دو دیدار سرنوشت‌ساز در آبان ۹۹ مقابل بحرین و عراق (۲۲ و ۲۷ آبان).

از حالا باید برای آن بازی‌ها برنامه و استراتژی مشخص داشته باشیم. دراگان اسکوچیچ از همین حالا باید بازیکنانش را برای آن بازی‌ها بشناسد و بداند که کدام مهره‌ها با کدام پلن به موفقیت تیم ملی کمک می‌کنند.

موقعیت ویژه مهاجمان

در شرایطی که ما داریم و برای جبران دو شکست مقابل عراق و بحرین، نیاز مبرم به گل‌هایی داریم تا ما را در برابر این دو تیم به پیروزی برسانند و برای رسیدن به گل باید مهاجمانی آماده داشته باشیم تا تیم ما زهردار شود. در این شرایط، مهاجمان و مردان تهاجمی تیم موقعیتی ارزشمند پیدا می‌کنند.

مهدی طارمی؛ مهدی در لیگ پرتغال یک بازیکن بسیار خاص محسوب می‌شود. بازیکنی که ۱۴ گل برای ریو‌آوه به ثمر رسانده و از همین حالا چشم بسیاری از تیم‌های بزرگ پرتغال را متوجه خود می‌بیند. مهدی ۱۴ گل زده و در جدول لیگ پرتغال در رده سوم قرار دارد و همین نشان می‌دهد که چه توانایی‌هایی دارد.

مهدی طارمی

سردار آزمون؛ سردار هم با ۱۴ گل در رده دوم جدول گلزنان لیگ برتر روسیه حضور دارد. اگرچه او هم مانند مهدی پاس گل نداده، اما وظایف ذاتی یک مهاجم شش‌دانگ را به خوبی می‌داند.

سردار آزمون

مهدی ترابی؛ ترابی لژیونر نیست، اما آماری بسیار خوب دارد. بررسی دقیق بازی‌های پرسپولیس نشان می‌دهد ۲۱ امتیاز از ۵۶ امتیاز این تیم نتیجه عملکرد درخشان مهدی ترابی در این فصل بود. این بازیکن ۱۰ گل زده و ۶ پاس گل داده و مؤثرترین بازیکن این فصل پرسپولیس بوده است.

مهدی ترابی این مثلث

سردار آزمون و مهدی طارمی ۱۴ گل در دو لیگ اروپایی زده‌اند و هیچ یک صدرنشین جدول گلزنان نیستند در حالی که صدرنشین جدول گلزنان ایران ۱۲ گل زده که ۵ گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. اگرچه این لیگ‌ها در میان ۵ لیگ معتبر اروپا قرار نمی‌گیرند، اما به هر حال کیفیتی قابل اعتنا دارند و باید خوشحال باشیم که دو مهاجم ما در این لیگ‌ها تا این حد موفق بوده‌اند.

مهدی ترابی می‌تواند پشت این دو نفر قرار بگیرد و با توجه به فرم ایده‌آل فعلی، می‌تواند هر تیمی را آزار دهد. باید امیدوار باشیم بازی‌های متمرکز لیگ قهرمانان آسیا (احتمالاً در قطر) آسیبی به ترابی نرساند و او با حداکثر آمادگی و بهترین فرم به دیدار‌های حساس انتخابی جام جهانی برسد.

اگر این سه بازیکن در همین فرم باقی بمانند و در آن دو بازی حساس از آن‌ها درست بازی گرفته شود، می‌توانیم امیدوار باشیم با همین مثلث آماده، راهی دور دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا شویم.

منبع: خبر ورزشی

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها