کاهش ۶۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

ناظر گمرکات آذربایجان غربی، گفت: کرونا واردات و صادرات را از گمرکات استان مختل کرد.

کاهش ۶۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

توحید آذربد، افزود: در ۳ماهه اول سال جاری واردات از گمرکات استان ۲۸۹هزارو ۳۴۵تن با ارزشی بالغ بر ۳۷۴میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و با توجّه به شیوع بیماری کرونا و بسته ماندن مرزها، واردات استان از لحاظ وزنی ۳۳درصد و از نظر ارزشی ۲۱درصد کاهش داشته است.

وی، با اشاره به اینکه در ۳ ماهه سال جاری صادرات از گمرکات استان ۴۰ هزار و۸۲۶تن با ارزش ۷۴میلیون دلار بوده، تصریح کرد: در این مدت صادرات استان از نظر وزنی ۷۱درصد و از نظر ارزش دلاری با ۶۰درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود با کاهش روبرو بوده است.

آذربد، با تاکید به اینکه در سال گذشته میزان صادرات به غیر از نفت و گاز و مشتقات آن ۱۲۷۴هزارتن به ارزش ۱۸۴۹میلیون دلار بوده، یاد آور شد: بیشترین صادرات استان محصول سیب تازه با وزن ۱۱۵ هزار و۹۹۲تن و ارزش بیش از ۱۴۷میلیون و ۶۲۶هزار دلار است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان واردات به استان ۵۷۹هزار و۳۵۸تن به ارزش دلاری بالغ بر ۸۴۷میلیون و ۷۶۸ هزار دلار بوده، اظهار کرد: موز با وزن ۲۷۶ هزار و ۳۹۱ تن و ارزش بالغ بر ۱۸۸میلیون و ۳۶۲هزار دلار بیشترین محصول وارداتی به استان در سال گذشته است.

وی، ادامه داد: در سال گذشته بیشترین واردات از ترکیه با ارزش ۶۱۵میلیون دلار و بیشترین صادرات به عراق به ارزش ۱۲۸۶میلیون دلار است.

آذربد، حجم ترانزیت خارجی از گمرکات استان در سال گذشته را بالغ بر یک میلیون و ۷۹۰هزار تن کالا به ارزش ۴۴۷۵میلیون دلار اعلام و خاطر نشان کرد: ترانزیت خارجی۳ ماهه اول سال جاری ۱۷۰هزار و ۹۰۸تن به ارزش ۵۰۰میلیون دلار اعلام شده است.

ناظرگمرکات آذربایجان غربی، در خصوص تردد مسافرین از گمرکات استان نیز در سال گذشته افزود: در سال گذشته تعداد یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۶۸نفر وارد کشور و یک میلیون و ۵۴۱ هزارو ۲۷۳ نفر از مرزهای استان از کشور خارج شده اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها