درخواست اهدای خون همه گروه‌های خونی؛

نیاز کلانشهرها به پلاسمای بهبود یافتگان کرونا

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به وضعیت اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کووید_۱۹، گفت: درخواست‌ها برای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در استان‌های تهران، اصفهان، گیلان، مازندران، البرز و فارس زیادتر است.

نیاز کلانشهرها به پلاسمای بهبود یافتگان کرونا

دکتر بشیر حاجی بیگی با اشاره به آخرین وضعیت جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان کرونا، گفت: تاکنون بیش از ۳۴۰۰ نفر از افراد بهبود یافته از بیماری کووید_۱۹ در سراسر کشور جهت اهدای پلاسما به ۲۲ مرکز مختص این کار در انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد مراجعه کننده ۲۷۰۰ واحد پلاسما اهدا شده است. باید توجه کرد که بیشترین میزان مراجعات به ترتیب در استان‌های تهران ، خوزستان، اصفهان ، خراسان رضوی و کرمانشاه بوده است.

حاجی بیگی ادامه داد: با توجه به درخواست بالای پزشکان و تقاضای زیاد برای پلاسمای بهبود یافتگان کووید_۱۹ و همچنین با توجه به میزان تاثیرگذاری درمان با پلاسما در بیماران مبتلا به کرونا، از افرادی که به کرونا مبتلا شده و اکنون بهبود یافته‌اند، خواستاریم که جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه نیاز به اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کووید_۱۹ در کلانشهرها بیشتر است، گفت: درخواست‌ها برای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در استان‌های تهران، اصفهان، گیلان، مازندران، البرز و فارس زیادتر است. در عین حال این افراد با همه گروه‌های خونی مراجعه کنند. باید توجه کرد که در جمعیت عمومی کشور گروه خونی AB مثبت تنها هفت درصد است و نیاز به این گروه خونی بیشتر احساس می‌شود. همچنین پلاسمای گروه خونی AB مثبت در پلاسما درمانی، دهنده عمومی محسوب می‌شود.

حاجی بیگی در ادامه درباره وضعیت اهدای خون در کشور نیز گفت: به همه گروه‌های خونی در کشور نیاز است. در عین حال سازمان انتقال خون ایران موظف به تامین خون و فراورده‌های خونی در بیش از ۹۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است.

وی تاکید کرد: بنابراین از آنجایی که تهیه و توزیع خون و فراورده‌های آن در سراسر کشور بر عهده سازمان انتقال خون ایران است، حضور مردم ایثارگر برای اهدای خون ضروری است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    کسانیکه از این بیماری به سلامتی بیرون آمدن و به زندکی دوباره برگشتن وظیفه سنگین کمک به هم وطنان بیمارنشان را دارنند با اهدا . همانطوری که خداوند به آنها اهدا سلامتی کرده.✌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها