۷۰ نفر از کادر اورژانس اصفهان به کرونا مبتلا شده‌اند

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: ۷۰ نفر از پرسنل اورژانس اصفهان به کرونا مبتلا شده‌اند.

۷۰ نفر از کادر اورژانس اصفهان به کرونا مبتلا شده‌اند

غفور راستین، در درباره آمار ابتلای پرسنل اورژانس به ویروس کرونا اظهار داشت: حدود 70 نفر از کادر اورژانس ما به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

وی، با اشاره آماده باش اورژانس اصفهان در وضعیت کنونی افزود: به جز نیروهایی که در قرنطینه هستند همه نیروهای ما در حال آماده باش قرار دارند و برای نیروهای داخل قرنطینه نیز نیرو جایگزین کرده‌ایم و هم اکنون آماده ارائه خدمات امدادی به همشهریان هستیم.

رئیس مرکز اورژانس پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: حدود 20 الی 25 درصد از ماموریت‌های ما در شهرستان اصفهان به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است که به مراکز درمانی مشخص شده انتقال می‌یابند.

وی، درباره توصیه‌های اورژانس به مردم تصریح کرد: راه ورود این بیماری به سیستم بدن انسان از دهان، چشم و بینی است و اگر ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم زنجیره این بیماری را قطع می‌کنیم.

راستین، بیان کرد: متاسفانه برای مردم عادی سازی شده و بسیاری از مردم رعایت نمی‌کنند و این تهدید بسیار جدی است، در گذشته مریض‌هایی که منتقل می‌شدند با علائم خفیف بوده اما در حال حاضر اغلب بیماران ما نیاز به بخش‌های ویژه بیمارستانی دارند.

وی، گفت: تا حدودی ظرفیت بخش‌های ویژه اغلب بیمارستان در حال تکمیل شدن است و به این ترتیب خدمات رسانی سخت می‌شود، البته با وجود همه این مسائل ما برای انتقال بیماران به مراکز درمانی مشکلی نداریم.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان، اظهار داشت: کار نیروهای ما زیاد شده اما باید بیماران را به مراکز درمانی انتقال دهیم، اگر مردم رعایت نکنند بسیاری از مراکز درمانی ما باید به مرکز معین کرونا تبدیل شوند و در این صورت ارائه خدمات غیرکرونایی سخت می‌شود.

وی، افزود: البته که معیشت مردم باید تامین شود و مشکلی با این موضوع نداریم اما در این راه مسائل بهداشتی مانند ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شست‌وشوی دست با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده می‌تواند راه حلی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باشد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها