مهمترین ویژگی‌های یک صندلی کار استاندارد چیست؟

انتخاب صندلی مناسب برای کار در دفتر کار خانگی و یا محل کار بسیار مهم است.

مهمترین ویژگی‌های یک صندلی کار استاندارد چیست؟

داشتن یک صندلی کار باکیفیت و استاندارد برای کار در خانه و یا محل کار بسیار مهم است. چون به صورت مستقیم با سلامتی ما در ارتباط است. روی کار ما هم تاثیر مستقیم دارد. کمردرد و درد ستون فقرات مشکل شایعی بین کارمندان و افرادی است که ساعت‌ها یک جا می‌نشینند و کار می‌کنند. بسته به اینکه کار شما چیست انتخاب صندلی کار هم متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای کار در آزمایشگاه و یا کار پشت میز اداری نوع صندلی مناسب متفاوت است.

ما در اینجا انواع صندلی اداری استاندارد برای محل کار و یا دفتر کار خانگی را به شما معرفی خواهیم کرد. از ویژگی‌های مهمی که باید حین انتخاب و خرید صندلی در نظر داشته باشید خواهیم گفت و در نهایت بهترین صندلی کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع صندلی کاری برای استفاده‌های مختلف

به طور کلی انواع صندلی را با توجه به کاربری آن‌ها در این دسته‌ها طبقه‌بندی می‌کنند:

· صندلی مدیریتی

· صندلی انتظار

· صندلی ویزیتوری

· صندلی کنفرانسی

· صندلی کارمندی

· صندلی چهارپایه

اما هر شغلی به صندلی خاص خودش نیاز دارد. ما در این دسته‌بندی سعی داریم مشاغل را با توجه به نوع فعالیت و میزان تحرکی که در آن‌ها وجود دارد دسته‌بندی کنیم.

· اگر پشت میز می‌نشینید و با کامپیوتر کار می‌کنید.

در این حالت شما تحرک چندانی ندارید. نیاز دارید تا صندلی پوششی کامل داشته باشید. کمر، گردن و ستون فقرات شما را پوشش دهد. دسته‌های نرم و قابل تنظیم برای قرار گرفتن دست روی آن‌ها وجود داشته باشد تا حین تایپ کردن و یا کار کردن با کامپیوتر راحت باشید. امکان تنظیم ارتفاع و همچنین تنظیم زاویه داشته باشد تا شما بتوانید ایده‌آل‌ترین حالت را برای کار کردن داشته باشید. در حقیقت شما به یک صندلی اداری استاندارد نیاز دارید.

· اگر تحرک زیاد دارید و مدام باید جا و پوزیشن نشستن‌تان را تغییر دهید.

به طور مثال اگر در آزمایشگاه کار می‌کنید یا دفتر کار خانگی شما به گونه‌ای است که نیاز دارید جای خودتان را عوض کنید تا با دستگاه‌های مختلف کار کنید. در این حالت صندلی کار شما باید امکان چرخش سریع، حرکت و همچنین امکان مانور داشته باشد. بتوانید به سادگی برای کار با ابزارهای مختلف ارتفاع آن را تغییر دهید و زیاد دست و پا گیر هم نباشد. معمولا صندلی‌های کار دایره‌ای بدون پشتی یا دارای پشتی با ارتفاع کم برای این کار مناسبند. این صندلی‌ها عمدتا با نام صندلی کار شناخته می‌شوند و با صندلی اداری تفاوت دارند.

· صندلی ثابت

این نوع صندلی‌ها عمدتا چرخدار نیستند و برای ارباب رجوع و یا اتاق انتظار کاربرد دارند. برای نشست‌ها و جلسات اداری در حالت ثابت هم استفاده می‌شوند. معمولا امکان تنظیم ارتفاع و یا تغییر زاویه هم ندارند.

این سه استایل متفاوت انتخاب‌های رایج برای کسانی هستند که دفتر کار خانگی دارند و یا به دنبال صندلی دورکاری مناسب هستند. یعنی در حالت کلی نوع فعالیتی که قرار است انجام دهید تعیین می‌کند که کدام گزینه برای شما بهتر جواب می‌دهد. مسلما یک صندلی حجیم و دست و پا گیر با تمام امکانات که وزن زیادی هم دارد برای کار در آزمایشگاه چندان مناسب نیست. یا صندلی آزمایشگاهی نمی‌تواند برای فردی که ساعت‌ها پشت میز می‌نشیند و تایپ می‌کند جوابگو باشد.

ویژگی‌های مهم در انتخاب صندلی کار

هر صندلی با توجه نوع استفاده‌ا‌ش ویژگی‌های خاص خودش را دارد. اما شما به طور کلی باید چند ویژگی مهم را در نظر داشته باشید.

· صندلی باید ارگونومیک باشد. یعنی کاملا متناسب با بدن شما و پوزیشن کاری شما باشد. در آن احساس راحتی داشته باشید و اعضای بدن شما تحت فشار نباشند. مخصوصا گردن و ستون فقرات که ممکن است در دراز مدت باعث دیسک کمر و مشکلات ستون فقرات شوند. صندلی باید انحنای ایده‌آل برای ستون فقرات را داشته باشد و گردن هم در حالت عمودی و بدون هیچ فشاری قرار بگیرد.

· امکان تنظیم ارتفاع داشته باشد. قد افراد با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان یک ارتفاع ثابت برای همه در نظر گرفت. بعضی فعالیت‌ها هم نیاز به ارتفاع بیشتر و یا کمتر دارند. در نتیجه یک جک استاندارد می‌تواند کار تغییر ارتفاع را به خوبی انجام دهد.

· امکان چرخش و حرکت در تمام جهات را داشته باشد. مسلما همه ما در محل کار و یا دفتر کار خانگی برخی مواقع از جای خودمان بلند می‌شویم. استراحت می‌کنیم و یا کارهای دیگری انجام می‌دهیم. بسیار مهم است که صندلی به راحتی بچرخد و حرکت داشته باشد.

· متریال استفاده شده در صندلی دورکاری و یا صندلی آزمایشگاهی و اداری هم مهم است. نرم بودن قسمت نشیمن باعث می‌شود حین کار کردن راحت‌تر باشید. بسیار مهم است که این الیاف در درازمدت هم نرم بمانند تا صندلی همچنان قابلیت استفاده داشته باشد. از رویه‌ی چرم و یا سایر الیاف باکیفیت ساخته شده باشد تا دوام بالایی داشته باشد. نسبت به مواد شیمیایی هم مقاومت بالایی داشته باشد.

· قابلیت‌ها و امکانات دیگری هم در انتخاب صندلی اداری استاندارد و یا صندلی کار مهم‌اند. مثلا داشتن پشتی قابل جدا شدن برای افراد با حالت‌های مختلف کمر، جای مناسب برای قرار گرفتن پا در حالت کاملا راحت، الیاف با قابلیت نفس کشیدن و جلوگیری از تعریق صندلی حین نشستن، دسته قابل تنظیم و مواردی از این دست که شما می‌توانید با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

بهترین صندلی‌ها برای محل کار و دفتر خانگی شما

اگر قصد دارید برای محل کارتان یک صندلی مناسب انتخاب کنید و یا دنبال صندلی دورکاری هستید انواع صندلی نیلپر برای کاربردهای مختلف در اختیار شما قرار دارند. صندلی‌هایی که از بهترین متریال‌ها ساخته شده‌اند. امکانات و قابلیت‌های مختلف برای راحتی و سلامتی شما روی این صندلی‌ها تعبیه شده است و می‌توانید با قیمت مناسب و مستقیم از کارخانه تهیه کنید.

چند نمونه صندلی نیلپر برای استفاده‌های مختلف عبارتند از:

· صندلی کار نیلپر مدل LCI 411R : مناسب برای دفتر کار خانگی، آزمایشگاه‌ها و مشاغلی که فعالیت و تحرک زیادی نیاز دارند. دارای پشتی برای محافظت از ستون فقرات، چرخش و حرکت سریع و امکان تنظیم ارتفاع سریع با استفاده از اهرم‌ها.

· صندلی کار مدل LCI 111R : برای مشاغل پرتحرک، با قیمت مناسب و همچنین امکان چرخش و حرکت سریع. دارای جای پای راحت و بسیار مقاوم.

· صندلی اداری استاندارد مدل OCM 939 : صندلی نیلپر با تمام امکانات و محافظت کامل از ستون فقرات و گردن، فول آپشن و بسیار راحت و روان. برای اتاق مدیریت و یا کارمندان و همچنین کار با کامپیوتر ایده‌آل است.

· صندلی اداری مدل OCT 700B : صندلی دسته‌دار با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه‌ی پشتی. قیمت مناسب و مناسب برای کار پشت میز و کار با کامپیوتر. الیاف نرم و باداوم و بسیار سبک و روان. می‌توان گفت بهترین صندلی دورکاری که با بودجه مناسب می‌توانید خریداری کنید.

همین الان می‌توانید این صندلی‌ها را برای محل کار و یا دفتر کار خانگی خودتان سفارش دهید و در اسرع وقت تحویل بگیرید. می‌توانید از مدل‌های مختلف دیگر دیدن کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها