تعمیر بخارشوی فیشر که بخار نمی‌دهد

موارد زیادی ممکن است باعث از کار افتادن بخارشوی فیشر شما شود، اما قبل از اینکه آن را کنار بگذارید، باید بدانید که بیشتر این مشکلات را می‌توان برطرف کرد و حال می‌خواهیم چگونگی آن را به شما نشان دهیم.

تعمیر بخارشوی فیشر که بخار نمی‌دهد

بخارشوی فیشر من بخار نمی کند، مشکل از کجا می تواند باشد؟ موارد زیادی ممکن است باعث از کار افتادن بخارشوی فیشر شما شود، اما قبل از اینکه آن را کنار بگذارید، باید بدانید که بیشتر این مشکلات را می توان برطرف کرد و حال می خواهیم چگونگی آن را به شما نشان دهم.

شایع ترین علت بخار نکردن بخارشوی فیشر گرفتگی سوراخ سرنازل و لوله های رابط دستگاه می باشد. برای رفع مشکلات گرفتگی بخار، با استفاده از یک سوزن یا هر چیز تیزی هرگونه مواد معدنی که مانع بخار کردن می شود را از بین ببرید.همچنین، چک کنید که آب در مخزن وجود دارد یا خیر، و اطمینان یابید که تمام درپوش ها به درستی بسته شده اند.

عیب‌یابی و تعمیر بخارشوی فیشر در نیک تعمیر

قبل از اینکه به این نتیجه برسید که شما نیاز به عیب‌یابی و تعمیر بخارشوی فیشر پیدا کرده اید، بهتر است بررسی کنید تا متوجه شوید مشکل آن از کجاست. در این مطلب آماده شده از مجموعه نیک تعمیر به این مشکل پاخ می دهیم.چنانچه مشکل دستگاه شما بر طرف نشد و نیازمند راهنمایی بیش تر بودید با نیک تعمیرتماس بگیرید.

گرفتگی دهانه بخارشوی فیشر

اکثر تولیدکنندگان توصیه می کنند که ازآب مقطر در بخارشوی فیشر استفاده شود. پیامد عدم دنبال کردن این دستورالعمل معمولا گرفتگی دهانه ی دستگاه را در پی دارد. وقتی آب سخت گرم می شود، املاح معدنی آن معمولا جدا می شود. فشار وارده این املاح معدنی را به اطراف می برد و باعث گرفتگی سوراخ هایی می شوند که بخار ازآنها عبور می کند. اگر برای بخارشوی از آب سخت استفاده می کنید، حتما بخارشوی خود را مرتبا تمیز کنید. این کار به جلوگیری از انسداد دستگاه توسط مواد معدنی کمک خواهد کرد.

• نبود آب در مخزن دستگاه

یکی دیگر از مشکلات رایجی که ممکن است باعث بخار نکردن بخارشوی فیشر می شود نبود آب کافی درون مخزن دستگاه می باشد. بار ها متوجه شده ام که هنگام عجله امکان داشته است که پر کردن مخزن دستگاه را تا میزان توصیه شده فراموش کرده باشید. وقتی آبی وجود نداشته باشد، دستگاه هیچ بخاری تولید نمی کند و فرآیند تمیز کردن متوقف می شود.

در حقیقت، به برق متصل کردن یک بخارشوی خالی می تواند به راحتی به خود دستگاه آسیب رساند، چون آبی برای گرم شدن وجود ندارد. بنابراین وجود آب کافی درون دستگاه خود را دقیق چک کنید، آن را به برق بزنید و زمانی کافی برای گرم شدن آب آن تا دمایی مناسب برای تولید بخار اختصاص دهید.


• آب کاملاً داغ نشده است

مجددا، وقتی شما عجله دارید ممکن است بدون چک کردن اینکه آب دستگاه به اندازه کافی داغ شده است یا خیر، شروع به تمیز کردن با آن کنید.

بخارشوی می بایست آب را تا دمایی حدود 100 درجه سلسیوس (212 درجه فارنهایت) گرم کند. نه تنها این کار برای از بین بردن جرم و کثیفی ها مناسب خواهد بود بلکه برای تولید مقدار کافی ای از بخار برای تمیز کردن بیشتر سطوح هم لازم می باشد.

• نشتی آب از دستگاه

دستگاه بخارشوی دارای قطعاتی مانند دیگه بخار، شلنگ ها، واسطه ها، پمپ ها و شیر برقی ها می باشد. به علت استفاده از آب سخت و یا ضربه خوردن به دستگاه در زمان گرم بودن دستگاه، ممکن است نشتی آب و یا بخار از هر کدام از قسمت ها ایجاد شود. این نشتی ممکن است با فشار بالا بخار ایجاد شود.

یکی از دلایل دیگر برای کمبود فشار در بخارشوی فیشر شما وجود دارد. یکی از انها درپوش پایینی درست چفت نشده می باشد. این می تواند باعث تولید بخار دستگاه با فشار کم یا به طور کلی عدم تولید بخار بخارشوی فیشر شود.

•‌ گرفتگی فیلتر

اگر به جای آب مقطر از آب شیر برای بخارشوی خود استفاده کنید، یا اگر مدت زمانی باشد که بخارشوی فیشر خود را دارید، ممکن است فیلتر دستگاه شما با املاح محلول در آب گرفته شده باشد.فیلتر املاح آب را جدا می کند تا از گرفتگی دهانه دستگاه جلوگیری کند. املاح معدنی هنگام تبدیل آب به بخار در پشت آن باقی می ماند.

چگونه از خرابی و تعمیرات بخارشوی فیشر جلوگیری کنیم

بهترین راه برای جلوگیری از هر گونه ایرادی در بخارشوی شما دنبال کردن راهنمایی های مراقبتی تولیدکنندگان و راهنمایی های کاربران آن می باشد.بهتر است از دستگاه حداقل هفته ای یکبار استفاده شود.

غیر از آن، نکات زیر به شما کمک خواهد کرد تا بخارشوی خود را در بهترین شرایط نگه دارید تا هنگام تمیز کردن مشکلی در عدم تولید بخار از آن نداشته باشید.

تنها از آب مقطر استفاده کنید: برای جلوگیری از گرفتگی، فقط از آب مقطر برای دستگاه خود استفاده کنید. این آب است که ناخالصی های درخود دارد که معمولا باعث گرفتگی بخارشوی ها می شود. آب سخت شامل املاح معدنی می باشد، که به راحتی بعد از مدتی باعث گرفتگی دهانه ی دستگاه می شود.

بخارشوی را به طور مرتب تمیز کنید: بعد از اتمام کار با بخار شور شلنگ دستگاه را خم نکنید و بگذارید به صورت افقی رو زمین قرار بگیرد و اجازه دهید دستگاه به طور کامل سرد شود.بعد از سرد شدن، آب دستگاه را به طور کامل خالی کنید.

فرآیند تمیز کردن شامل از بین بردن ذرات و جرم ها و هر نوع کثیفی ای که از کف زمین به آن چسبیده است می باشد. این بدان معناست که هر یک از این کثیفی ها م یتواند باعث گرفتگی دهانه ی بخارشوی شما شود. برای جلوگیری از این موضوع بخارشوی فیشر خود را پس از هر بار استفاده تمیز کنید.

منبع: نیک تعمیر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها